2016-06-30, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghurp
Fan jag spendera över en timme för hitta ett svar då jag blev sjukt nyfiken på moa sen krashar mobilen nät jag kopierat in länkar..

Men nej. Moa är den medicinen som har störst risk att få Serotonergt syndrom av en liten mängd seratoin innehållande medicin eller droger och till och med mat. Och det är exavt samma med dopaminet och norandrenalin
Jag orkar tyvärr inte spendera wn timme till att hitta alla länkar.. för hålla det kort. Sub ska du absolut ibte röra. Läste qtt man kan ta en jätte liteb dos av affe typ 10m det är inte ens värt det. Moa verkqr ju i princip vara en drog som fyller på dopamin och seratonin i en ganska snabb tid.
Hur länge hqr du gått på den där? Läste också att många läkare knappt vet nåt. Allt det jag läste var från usa england och australien. Verkar vara en dunder kur att ordna deppressionen men många märkte speciellt dom som hade social fobi att dem extremt alpha hane och överdrivet självsäkra vissa aggresiva. Och dom som sluta mådde ingen vidare. Verkar vara nåt som används som forsknings objekt på ett lagligt sätt..

http://www.myhealthagency.com/noradrenalin-syndrom/

Har gått på den en månad kanske. Men har jag förstått saken rätt bryter aurorix bara ned serotonin och noradrenalin och är också ganska mild. Jag har inte behövt vara uppmärksam på vad min kost innehåller, vilket verkar vara fallet med starkare mao-hämmare som bryter ner fler signalsubstanser, mao-a och mao-b.
Medicinen har gjort mig lite bättre men nu efter en månad känner jag att jag måste medicinera lite själv också för att kunna överleva. Inte ofta och inte mycket men lite hjälp behöver jag.
Så tjack och sub är nono. Psykedeliska droger ger mig inte det jag är ute efter, dvs ett litet lyft som hjälper mig genom dagen utan att jag behöver slå mig blodig för att klara det. Alkohol fungerar inte heller för mig. Det gör bara allt värre. Och mdma är väl bara att glömma. Så vad återstår? Lyrica, benzo, ghb? Vad fungerar utan en allt för stor risk att något dåligt händer?
Jag har blandat sub och tjack med en rad olika ssri utan problem tidigare. Men mao-hämmare är alltså värre?
Citera
2016-06-30, 16:54
Medlem
Ghurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiantGreen
Har gått på den en månad kanske. Men har jag förstått saken rätt bryter aurorix bara ned serotonin och noradrenalin och är också ganska mild. Jag har inte behövt vara uppmärksam på vad min kost innehåller, vilket verkar vara fallet med starkare mao-hämmare som bryter ner fler signalsubstanser, mao-a och mao-b.
Medicinen har gjort mig lite bättre men nu efter en månad känner jag att jag måste medicinera lite själv också för att kunna överleva. Inte ofta och inte mycket men lite hjälp behöver jag.
Så tjack och sub är nono. Psykedeliska droger ger mig inte det jag är ute efter, dvs ett litet lyft som hjälper mig genom dagen utan att jag behöver slå mig blodig för att klara det. Alkohol fungerar inte heller för mig. Det gör bara allt värre. Och mdma är väl bara att glömma. Så vad återstår? Lyrica, benzo, ghb? Vad fungerar utan en allt för stor risk att något dåligt händer?
Jag har blandat sub och tjack med en rad olika ssri utan problem tidigare. Men mao-hämmare är alltså värre?

Ja alltså dunska undvika allt som påverkar seratonin
Du får till exempel inte ha en vanlig SSRI vid sidan då är risken du dör om du gör på höga doser rätt sannolik

Amfetamin tar ju frånvdin dopamin och tydligen finns det en likvärdig syndrom för dopaminet
Som seratogent syndrom. Är din läkare verkligen på läst om den här medicinen

För jag gick igenom den medicinen du äter vilket har ett annat namn på engleska

MOA är ju motsatsen av typ afmetamin. Vad jag läste så hjälper den tillverka seratoni dopamin noandrenalin i en snabb hastighet vilket gjort den effektiv. Men det är sjukt mycket du offrar för det.

Om jag bara hade kvar länkarna
Citera
2016-06-30, 17:06
Medlem
Ghurps avatar
Har sorterat listoe på vad du absokut inte får blanda med din medicin du ska undvika typ allt.. Undrar verkligen hur kunnig din läkare är. Från det jag läste igår var det så blandat att vissa psykatriker inte ens visste vad MOA är

Mediciner många nära besläktade med gatu droger

Narkotika klassade

Tilägg/ narkotikan och läkemedel samt besläktade preparat ska undvikas helt under MOA behandlibg försöker hålla inlägget städat så allt är under spoiler tagsen
Källa: http://www.nps.org.au/medicines/brain-and-nervous-system/antidepressant-medicines/moclobemide/for-individuals/moclobemide-brands/aurorix-tablets
Senast redigerad av Ghurp 2016-06-30 kl. 17:24.
Citera
2016-06-30, 19:49
Medlem
Jag tänker att tjack inte borde vara farlig att inta tillsammans med denna medicin. Tjack påverkar utsöndringen av dopamin och noradrenalin och aurorix i första hand serotonin men även dopamin och noradrenalin. Fass varnar och råder till föriktighet med andra läkemedel som påverkar serotonin.
Om jag har förstått saken rätt är det för stora mängder serotonin eller för små mängder noradrenalin som kan bli farligt? Annars borde väl tjack vara ganska ok eftersom det inte påverkar de signalsubstanserna på ett negativt sätt?

Tack för svaren!
Citera
2016-06-30, 23:18
Medlem
Ghurps avatar
Citat:
Jag tänker att tjack inte borde vara farlig att inta tillsammans med denna medicin. Tjack påverkar utsöndringen av dopamin och noradrenalin och aurorix i första hand serotonin men även dopamin och noradrenalin. Fass varnar och råder till föriktighet med andra läkemedel som påverkar serotonin.
Om jag har förstått saken rätt är det för stora mängder serotonin eller för små mängder noradrenalin som kan bli farligt? Annars borde väl tjack vara ganska ok eftersom det inte påverkar de signalsubstanserna på ett negativt sätt?

Tack för svaren!

Alltså jaf vågar inte ge dig ett svar. Det jag kan är i det jag läst och samlat ihop här helt osortertat. Om du går på en lågdos testq smått. Tror knappastbdubdör. Är väl när du är i max dosen som du bör vara sjukt försiktigt.
Citera
2016-06-30, 23:51
Medlem
aaaims avatar
Har ett sug på att blanda Lyrica med Mdma. Vad tror ni? Kan det vara en farlig combo?
Citera
2016-07-01, 00:22
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaaim
Har ett sug på att blanda Lyrica med Mdma. Vad tror ni? Kan det vara en farlig combo?

Beror på doseringen av Lyrica. Jag hade tagit det väldigt försiktigt med Lyrican om det fanns MDMA inblandat.
Men Lågdos Lyrica tror jag inte ska vara några problem. Men chansa inte, ta bara MDMA, du kommer att ha kul ändå
Citera
2016-07-01, 09:42
Medlem
aaaims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Beror på doseringen av Lyrica. Jag hade tagit det väldigt försiktigt med Lyrican om det fanns MDMA inblandat.
Men Lågdos Lyrica tror jag inte ska vara några problem. Men chansa inte, ta bara MDMA, du kommer att ha kul ändå

Okej, MDMA själv är ju riktigt fint, kommer nog hoppa Lyrican. Har läst att folk har fått galna hallucinationer på 300-600 mg Lyrica plus MDMA
Citera
2016-07-01, 12:05
Medlem
rhymenoceross avatar
Kan man ta Proscaline (från TT) om man står på en SNRI (a.k.a. Effexor/venlafaxin)

Vad säger ni? Är det lika stor risk för serotoninsyndrom som det är med exempelvis MDMA och Prozac/fluotexine smtidigt?

Jag Googlar och Googlar men hittar främst varningar om att blanda MDMA med Prozac, heh...
Citera
2016-07-01, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghurp
Alltså jaf vågar inte ge dig ett svar. Det jag kan är i det jag läst och samlat ihop här helt osortertat. Om du går på en lågdos testq smått. Tror knappastbdubdör. Är väl när du är i max dosen som du bör vara sjukt försiktigt.

Någon annan som kan sprida ljus över detta?

Det är 2x150mg/dygn aurorix det gäller om det spelar roll.
Citera
2016-07-01, 16:22
Medlem
Ghurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenoceros
Kan man ta Proscaline (från TT) om man står på en SNRI (a.k.a. Effexor/venlafaxin)

Vad säger ni? Är det lika stor risk för serotoninsyndrom som det är med exempelvis MDMA och Prozac/fluotexine smtidigt?

Jag Googlar och Googlar men hittar främst varningar om att blanda MDMA med Prozac, heh...

Jag tycker det ör för mkt överdrivet snack om seratogent syndrom med snri eller ssrin seratonina droger så länge du ite överdoserat. Ända jag själv känt man bör va extra försiktig med moa medicinerna där alla källor gav extrema varningar. Så kör på. Jag käkqr själv snri som påverkqr seratonin och noandrenalinet
Citera
2016-07-01, 16:25
Medlem
Ghurps avatar
Citat:
Någon annan som kan sprida ljus över detta?

Det är 2x150mg/dygn aurorix det gäller om det spelar roll.

Jag vågar inte alls svara. Fan tänk om jag säger kör på så är jag den som orsakat din död.. regga ett konto på. Alla engelska drog sidor så kanske du får ett erfaren svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in