2016-06-29, 23:32
Medlem
silverkungens avatar
Som jag längtat efter en comeback av Roffe. Så hände det och jag höll på att missa det. Tur att jag snubbla in här idag då
Citera
2016-06-29, 23:47
Medlem
kvarntuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Sådär, då har man kommit över ett fysiskt exemplar av faktum. Vad tycker ni om reportaget?

Lägg upp någonstans då? Hade ju varit guld!
Citera
2016-06-30, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LevLivet999
Hoppas jag inte någon gör, köp tidningen av någon hemlös och stöd dom.
Jag la mina sista kronor idag och köpte fyra stycken exemplar av tidningen, stort samlarvärde för mig.

Bruna kuvert var helt magisk, mycket bättre än vad jag förväntat mig.
Kan relatera till texten.

Bruna Kuvert, texten är grym. Jag hade definitivt köpt en tidning om jag hade möjligheten. För undertecknad är att man har flyttat utanför Norden. Så jag tog min räddning till flashback först för att se om man kan få en glimt av reportaget.

Kommer det ut på nätet? Är det emot 1.02?
Citera
2016-06-30, 06:38
Medlem
fenomenals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubblor
Bruna Kuvert, texten är grym. Jag hade definitivt köpt en tidning om jag hade möjligheten. För undertecknad är att man har flyttat utanför Norden. Så jag tog min räddning till flashback först för att se om man kan få en glimt av reportaget.

Kommer det ut på nätet? Är det emot 1.02?

Tror du kan beställa den ändå från deras webshop?
Citera
2016-06-30, 12:37
Medlem
f0zakeNs avatar
Var nere på stan i lite olika butiker där jag trodde Faktum skulle säljas, men den fanns inte :/ Men beställde på deras hemsida, 89:- inkl. frakt. Det tycker jag det var värt, hoppas bara den levereras snabbt!
Citera
2016-06-30, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kvarntun
Lägg upp någonstans då? Hade ju varit guld!
Varför ska någon lägga upp, själva syftet med att Roffe gjorde intervjun med Faktum är för att försäljningen ska öka och de hemlösa ska kunna sälja mer (Tror jag). Ska någon då lägga upp intervjun gratis på nätet så att många hoppar att köpa tidningen, fan pallra er ner till stan och köp en faktum eller köp via hemsidan: http://faktum.se/shop/produkt/tidning/

Pengarna går till något bra, stöd Faktum.
Citera
2016-06-30, 21:57
Medlem
DrakeSPs avatar
Är det någon som vet vart dessa faktum försäljare håller hus i göteborg och vilka tider ? Vet att jag ser dom ibland men jag minns fan inte vart ... Försökte gå runt lite i stan för en timme sen men jag hitta ingen , kanske lite sent? Ska fan köpa 4 ex bara för att det är roffe !
Citera
2016-06-30, 22:33
Medlem
kvarntuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LevLivet999
Varför ska någon lägga upp, själva syftet med att Roffe gjorde intervjun med Faktum är för att försäljningen ska öka och de hemlösa ska kunna sälja mer (Tror jag). Ska någon då lägga upp intervjun gratis på nätet så att många hoppar att köpa tidningen, fan pallra er ner till stan och köp en faktum eller köp via hemsidan: http://faktum.se/shop/produkt/tidning/

Pengarna går till något bra, stöd Faktum.

Redan beställd, vill ha ett fysiskt exemplar men hade inte gjort mig något att läsa intervjun tidigare..
Citera
2016-07-01, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Heroin åsyftas. Svårt o tänka mig annat iaf.

Jag fattar inte riktigt kopplingen till just heroin och bruna kuvert? Det säljs väl som bollar, men jag kanske övernanalyserar. Tror det är svarta pengar bara som någon annan sa.
Citera
2016-07-01, 10:22
Medlem
fenomenals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrakeSP
Är det någon som vet vart dessa faktum försäljare håller hus i göteborg och vilka tider ? Vet att jag ser dom ibland men jag minns fan inte vart ... Försökte gå runt lite i stan för en timme sen men jag hitta ingen , kanske lite sent? Ska fan köpa 4 ex bara för att det är roffe !

Systemet vid Jaegerdorff, systemet Coop Sisjön, kring domkyrkan, runt Chapmans Torg (där har Faktum ett kontor också), runt centralen, Nordstan, Hemköp Stigbergs ... där haru några platser. Haffa ett par ex, dom går fort vet jag!
Citera
2016-07-01, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ranen
Jag fattar inte riktigt kopplingen till just heroin och bruna kuvert? Det säljs väl som bollar, men jag kanske övernanalyserar. Tror det är svarta pengar bara som någon annan sa.

Jag använder inte heroin förvisso, men har bekanta som gjort och även om det inte är vanligast så har de köpt i små amsterdamkuvert. Vanligare med koks förvisso, men jag har iaf inte stött på brunt koks.

Svarta pengar är förvisso också möjligt, men jag håller det för en bubblare, en tusing här en tusing där, bruna kuvert tolkar iaf jag som att sprätta iväg tusenlappar till höger och vänster, på antingen h eller koks då.
Citera
2016-07-01, 20:40
Medlem
Hej!

Vilket nummer är det ? Ska beställa men vet svårt när man inte vet numret.

Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in