2016-06-30, 12:48
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Det är inte svar på frågan, jag måste då fråga igen: Varför är det ett problem att jämförelsen är: "relaterade genom din korrelationism"?

För en person med elementär logisk kunskap är ett påpekande av svagheten i korrelationism ett tillräckligt svar.

Men du har ju tyvärr inte en sån kunskap om elemenär logik, och du verkar inte heller vara intresserat av i skaffa dig en sån kunskap själv ... men väljar istället att käbblas med mig med hjälp av "taktisk demagogi".
Citera
2016-06-30, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
För en person med elementär logisk kunskap är ett påpekande av svagheten i korrelationism ett tillräckligt svar.

Men du har ju tyvärr inte en sån kunskap om elemenär logik, och du verkar inte heller vara intresserat av i skaffa dig en sån kunskap själv ... men väljar istället att käbblas med mig med hjälp av "taktisk demagogi".

Det är du som käbblar, hade det inte varit enklare att svara på frågan?
Citera
2016-06-30, 12:53
Medlem
Finns det någon annan som kan svara på frågan?
Citera
2016-06-30, 12:54
Medlem
Citat:
Så det hade varit problem med Nicolaus Copernicus skrivelser?

Jag förstår, även Katolska Kyrkan hade problem med hans påståenden.

Du säger det, men ditt agerande visar annat:

Självklart är en hypotetisk diskussion på andra villkor än icke hypotetiska diskussioner.

När Nicolaus Copernicus lade fram sin teori, så var det på hans villkor, inte Katolska Kyrkans villkor, det var därför Katolska Kyrkan reagerade.

Om man inte säger ifrån mobbning så är man lika skyldig som mobbaren, ni är fega att säga ifrån.
Att hypotetisk diskussion ör på andra villkor är skillnad motför ANDRAS villkor. Även hypotetiska diskussioner kan kristiseras. Du verkar tro att kritik ör lika med mobbing? Du drar upp gamla " tänkare" som blivit förföljd och mördad/mordhotad. Tror du verkligen jag vill mörda dig för att du tänker annorlunda än jag? Eller ör det den religiösa offerkoftan som kommer på?
Och ser jag mobbing så säger jag ifrån. Hör har jag inte sett någon mobbing, döremot "hårda"ord ibland. Från alla parter, kanske ska tillöggas.
Citera
2016-06-30, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Du verkar tro att kritik ör lika med mobbing?

Är detta konstruktiv kritik:

Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
jag är inte här för att vara stödpedagog för mentala 12-åringer.
Citera
2016-06-30, 13:01
Medlem
Citat:
Tror du verkligen jag vill mörda dig för att du tänker annorlunda än jag?

Tror du att jag tror det?
Citera
2016-06-30, 13:12
Medlem
Citat:
Är detta konstruktiv kritik:
Nej, och det är inte mobbing heller.
Citera
2016-06-30, 13:14
Medlem
Citat:
Tror du att jag tror det?
Egentligen inte, men du drar ofta upp gamla "tänkare". Särskilt sådana som varit förföljd och till och med mördad.
Citera
2016-06-30, 13:17
Medlem
Citat:
Nej, och det är inte mobbing heller.

Jag håller med, det är inte mobbing, men vad är det då?
Citera
2016-06-30, 13:19
Medlem
Citat:
Egentligen inte, men du drar ofta upp gamla "tänkare". Särskilt sådana som varit förföljd och till och med mördad.

Ja för att principen om synen på oliktänkare är densamma, även om det idag inte går så långt som till mord.
Citera
2016-06-30, 13:24
Medlem
Citat:
Ja för att principen om synen på oliktänkare är densamma, även om det idag inte går så långt som till mord.
Anser du dig vara en tänkare som "vet" något som de flesta inte tror på? Annars är principen ganska meningslös.
Citera
2016-06-30, 13:27
Medlem
Citat:
Anser du dig vara en tänkare som "vet" något som de flesta inte tror på? Annars är principen ganska meningslös.

Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in