Citat:
Ursprungligen postat av
DaProvoker
Det är per månad, sjukt hur mycket dem vill ha ifrån oss som har just tagit kort.

När jag tog körkort för bil, som 18-åring, hade jag redan högsta bonusklass. Då kan man fråga sig, varför hade jag det? -Jo, för jag hade haft moppe med skadefri försäkring sedan jag var 14. På den tiden var högsta bonusklass 70% rabatt. Det kanske inte funkar så nuförtiden.
När det gäller "bedrägeri" som sagts av vissa i tråden, kan man nog lagligen komma runt detta, om man meddelar försäkringsbolaget vilka som kommer att köra bilen. Själv får jag extra rabatt, då jag kryssat i rutan "ingen under 24 år kommer att köra bilen". Det borde inte föreligga hinder att en person äger bilen och en annan person kör den. Så länge man gör detta klart för försäkringsbolaget.
Side-topic: Alla multimiljonärer som äger sina limousiner, skulle alltså inte kunna försäkra sina bilar för att de anställer en chaufför i fin uniform? Bara en tanke som dök upp, eftersom det är bilens ägare som ska försäkra bilen i Sverige. Inte chauffören.