2016-06-29, 12:07
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=10124 Antar att AIK tar tillbaka sonko nu
Jos är ju inte samma Jos som han var när han spelade i AIK sist tyvärr så det är bra om han kan återvända till sitt hemland.

Dessutom frigör detta välbehövligt löneutrymme som kommer krävas då våra nyförvärv anländer.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
2016-06-29, 12:20
Medlem
ZlatanManias avatar
Ekonomiskt vore det garanterat bra om vi gick skilda vägar med Jos, spelmässigt har han varit snudd på katastrofal i år och nog trodde man att han hade högre lagmoral än såhär men å andra sidan vet man inte vad som sagts bakom kulisserna mellan Jos och tränarstaben.

Lite tråkigt är det väl men i det stora hela får man va glad om det blir något av detta, nu när Nisse verkar bli ordinarie mittback tillsammans med Per Karlsson är det bara rimligt om vi har yngre och mer oetablerade spelare på bänken som Väisänen/Sonko. Lite osäkert om Sonko kommer tillbaks nu i sommar, han själv lär definitivt hellre vilja ha en given plats i Sundsvall än att nöta bänk 90% i AIK resten av säsongen.
2016-06-29, 12:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ekonomiskt vore det garanterat bra om vi gick skilda vägar med Jos, spelmässigt har han varit snudd på katastrofal i år och nog trodde man att han hade högre lagmoral än såhär men å andra sidan vet man inte vad som sagts bakom kulisserna mellan Jos och tränarstaben.

Lite tråkigt är det väl men i det stora hela får man va glad om det blir något av detta, nu när Nisse verkar bli ordinarie mittback tillsammans med Per Karlsson är det bara rimligt om vi har yngre och mer oetablerade spelare på bänken som Väisänen/Sonko. Lite osäkert om Sonko kommer tillbaks nu i sommar, han själv lär definitivt hellre vilja ha en given plats i Sundsvall än att nöta bänk 90% i AIK resten av säsongen.
Jag lägger mina fina minnen från 2009 av Jos kvar i mitt minne.
2016-06-29, 12:58
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Vi har ju Sauli som reserv och Haukur kan även han spela mittback så det borde räcka.

Bäst för AIK, Sundsvall och Sonko om han stannar och får speltid.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
2016-06-29, 13:01
Medlem
mishimas avatar
När jag sågade finnen precis när säsongen hade börjat blev jag sågad och fick höra att han absolut var AIK:s bästa back. Han har inget att göra i ett allsvenskt lag som siktar på SM-guld.
2016-06-29, 13:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
När jag sågade finnen precis när säsongen hade börjat blev jag sågad och fick höra att han absolut var AIK:s bästa back. Han har inget att göra i ett allsvenskt lag som siktar på SM-guld.
Han har stor potential och har utvecklats jättemycket. Själv tycker jag att han skulle kunna starta i AIK utan att jag blir orolig.
2016-06-29, 15:42
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Han har stor potential och har utvecklats jättemycket. Själv tycker jag att han skulle kunna starta i AIK utan att jag blir orolig.

Jag håller med dig. Jag skulle inte heller bli orolig ifall han startar i omg. 14.
2016-06-29, 16:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag håller med dig. Jag skulle inte heller bli orolig ifall han startar i omg. 14.
Skulle ej bli orolig över huvudtaget större potential än Malmös Brorsson. Mot Malmö ska vi bara vinna. MFFs enda chans vore korrupta domare
2016-06-29, 17:15
Medlem
bagarn29s avatar
Fönster i en del olika länder.

Land Vinterfönster Sommarfönster
Sverige 8 januari - 31 mars 15 juli - 11 augusti
2016-06-29, 17:18
Medlem
Citat:

Sonko startade borta mot Malmö förra säsongen och då gjorde Malmö inget mål. I år startade han borta mot Malmö igen men då lyckades Malmö göra ett mål det gjorde iofs Sonko också.

Det låter på AIK som att de helst säljer Sonko och med en bra % på nästa försäljning så vore det nog bäst för AIK.

Norling verkar inte vilja ha Nisse som vänsterback så vi behöver absolut inte en mittback till just nu. Kpozo får en månad på sig att visa om vi behöver en ny vänsterbak eller inte.
Senast redigerad av The_dude2 2016-06-29 kl. 17:20.
2016-06-29, 17:20
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Sonko startade borta mot Malmö förra säsongen och då gjorde Malmö inget mål. I år startade han borta mot Malmö igen men då lyckades Malmö göra ett mål det gjorde iofs Sonko också.

Det låter på AIK som att de helst säljer Sonko och med en bra % på nästa försäljning så vore det nog bäst för AIK.

Jag pratade om Sauli inte Sonko som jag tycker är bättre än Sauli.
2016-06-29, 17:24
Avslutad
Citat:
Jag pratade om Sauli inte Sonko som jag tycker är bättre än Sauli.
Sonko bättre än Sauli? Isåfall borde det vara sauli AIK lånade ut?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in