Citat:
Ursprungligen postat av
Groink
Fakta som visar att Ecuador inte har ett rättssystem existerar bara i ert huvud, om ens där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymare
Du är förvirrad. Du citerar dig själv och mig och sen kallar du oss för er.
Jag har aldrig påstått att Ecuador inte har ett rättssystem så om någon av oss två påstod detta så var det väl du själv i så fall. Givetvis har Ecuador någon form av rättssystem. Men nu gäller frågan inte detta utan om Ecuadors missbruk av asylsystemet och de konsekvenser detta får för rättssystemet i Sverige och UK, i form av käppar i hjulet för dessa i strid mot UDHR 8 och 14.2.
Er kommentar som tyder på att ni inte förstår normala kommentarer och hur första person reflekterar till andra person.
Däremot används "er" både för andra person singularis och pluralis, men när ni reflekterade detta till första persons "oss", något som bara används i pluralis, bekräftade ni nu för första gången det trott ett tag nu, när
ni nu outat att ni är flera bakom signaturen Anonymare. Intressant. Freudiansk felsägning?
Era inlägg i debatten börjar låta som någon skruvad variant av Eliza. Det var ni som kommenterade min kommentar om att Ecuador har ett rättssystem med att det inte hade stöd i fakta, när ämnet som berenpxx drog upp var "Allt har ju från första början handlat om att JA inte vill riskera att fällas för våldtäkt i en svensk domstol". När det rör sig om äkta grova anklagelser av det här slaget skulle naturligtvis Ecuadors rättssystem agera om Sverige begärde hjälp och man skickade ett rimligt underlag för sakprövning till Ecuador. Anledningen till att detta inte skett inser alla vid det här laget, det finns inget äkta underlag.
Vid den här tidpunkten behövs inte längre någon kunskap om vad som skett i sak, åklagarens agerande räcker som bevisning i sig själv.