2016-06-29, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Sedär. Ännu en gång slingrar du dig undan en iofs enkel och legitim fråga.
Jag slingrar inte.. Det är du som vägrar inse faktorerna bakom utvecklingen och hur det dirigeras.. Jag berättar om ett inifrån perspektiv.. Dessutom riktar du samtalet genom att situera Koran verser och levnadssätt i ett vakuum vilket är missvisande när människor verkligen inte lever efter dessa..
Det är som att jag tar skattebetalningen i Sverige och situera det i Koranverser för att komma fram till att svenskarna är muslimer..
Citera
2016-06-29, 10:39
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ännu en gång slingrar du dig undan en iofs enkel och legitim fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Jag slingrar inte.. Det är du som vägrar inse faktorerna bakom utvecklingen och hur det dirigeras.. Jag berättar om ett inifrån perspektiv.. Dessutom riktar du samtalet genom att situera Koran verser och levnadssätt i ett vakuum vilket är missvisande när människor verkligen inte lever efter dessa..
Det är som att jag tar skattebetalningen i Sverige och situera det i Koranverser för att komma fram till att svenskarna är muslimer..

Aaah, så du "vittnar" subjektivt om nån diffus tro eller religion, som du tydligen inte ens kan ge en definition av.
Citera
2016-06-29, 11:18
Medlem
Citat:
Aaah, så du "vittnar" subjektivt om nån diffus tro eller religion, som du tydligen inte ens kan ge en definition av.
Vad menar du? Jag pratar om olika perspektiven i själva diskussionen.,
Citera
2016-06-29, 11:55
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vad menar du? Jag pratar om olika perspektiven i själva diskussionen.,

Möjligen. Men vad med att fokusera på trådrubriken som direkt och tydligt refererar till "muslimska tjejer" och "islam" ... och om du nu VILL röra till det ... ta upp koranens betydelse i detta sammanhang.
Citera
2016-06-29, 12:15
Medlem
Citat:
Möjligen. Men vad med att fokusera på trådrubriken som direkt och tydligt refererar till "muslimska tjejer" och "islam" ... och om du nu VILL röra till det ... ta upp koranens betydelse i detta sammanhang.
Kvinnor älskar Koranen, det ska du klart för dig.. Tom "moderna" sångerskor som Googoosh nämner Koranen i sina låtar..
Du tror att en människa lär känna Koranen genom texterna i boken? De tillhör en idehistoria som definierat sig i religiös kontext.. Deras romantik är definierade utifrån den kontexten.. Ingen kan ta ifrån människorna den biten.. Förstår du inte denna verklighet så betyder det inte att du har rätt om det som står där..
Citera
2016-06-29, 12:24
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Kvinnor älskar Koranen, det ska du klart för dig..

Några gör förmodentligen ... särskild dom zombifierade.

Citat:
Tom "moderna" sångerskor som Googoosh nämner Koranen i sina låtar..
Du tror att en människa lär känna Koranen genom texterna i boken? De tillhör en idehistoria som definierat sig i religiös kontext.. Deras romantik är definierade utifrån den kontexten.. Ingen kan ta ifrån människorna den biten.. Förstår du inte denna verklighet så betyder det inte att du har rätt om det som står där..

Jag försöker i detta sammanhang inte "ta något från någon" annat än särbehandlings-pådyvlandet i koranen.
Citera
2016-06-29, 12:42
Medlem
Citat:
Några gör förmodentligen ... särskild dom zombifierade.

Jag försöker i detta sammanhang inte "ta något från någon" annat än särbehandlings-pådyvlandet i koranen.
Men "HUR" tolkas denna särbehandling som du nämner? Särbehandlingar måste finnas i varje kultur.. Men HUR.. Får kvinnor några fördelar i särbehandlingen?
Kom inte och applicera svenska kvinnan i en muslimsk kontext.. För det är två olika saker..
Kvinnor i Iran strävar efter helt andra saker än vad kvinnorna gör i Sverige.. Det är för att till skillnad från män så har inte kvinnorna någon gemensam idehistoria.. Därför har den västerländsk-feministiska diskursen gjort anspråk på att tala för världens kvinnor..
Citera
2016-06-29, 12:52
Medlem
Må jesus öppna era ögon en vacker dag och säga att ni som tror på koranen är helt ute och cyklar
Citera
2016-06-29, 12:52
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Men "HUR" tolkas denna särbehandling som du nämner?

För min del tolkar jag den från ett logisk-rationellt perspektiv.

Citat:
Särbehandlingar måste finnas i varje kultur.. Men HUR..

Japp ... "HUR"? Det är du som försöker försvara eller möjligen skyla över särbehandling, så vad säger du om det?

Citat:
Får kvinnor några fördelar i särbehandlingen?

Så gott som inga ... om nån öht ... från ett logisk-rationellt perspektiv.

Citat:
Kom inte och applicera svenska kvinnan i en muslimsk kontext.. För det är två olika saker..
Kvinnor i Iran strävar efter helt andra saker än vad kvinnorna gör i Sverige.. Det är för att till skillnad från män så har inte kvinnorna någon gemensam idehistoria.. Därför har den västerländsk-feministiska diskursen gjort anspråk på att tala för världens kvinnor..

Sedär. Nu försöker du IGEN att omfokusera.
Citera
2016-06-29, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av effaklar
Må jesus öppna era ögon en vacker dag och säga att ni som tror på koranen är helt ute och cyklar
Vi tror redan på honom och tar avstånd från människor som använder honom för sina liberala politik..
Var säker på att han hade sparkat sönder marknaden som ni skapat..
Senast redigerad av IR5 2016-06-29 kl. 12:58.
Citera
2016-06-29, 12:58
Medlem
Citat:
För min del tolkar jag den från ett logisk-rationellt perspektiv.

Japp ... "HUR"? Det är du som försöker försvara eller möjligen skyla över särbehandling, så vad säger du om det?

Så gott som inga ... om nån öht ... från ett logisk-rationellt perspektiv.

Sedär. Nu försöker du IGEN att omfokusera.

Jag erkänner ju att det finns särbehandlingar.. Men du vägrar erkänna att särbehandlingar kan vara bra..
Citera
2016-06-29, 12:59
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vi tror redan på honom och tar avstånf från människor som använder honom för sina liberala politik..

Konstigt. För Jesus var ju enligt NT tämligen "liberal" i relation till GT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in