2016-06-29, 11:24
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Hade man kunnat göra så hade väl alla gjort så?
Antagligen finns det en anledning. Kan också vara så att hyresvärdar inte klurat ut detta än. Eftersom du håller på med detta så tycker jag du borde vara insatt i varför man inte gör så.
2016-06-29, 11:28
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ja det e ju mycket smartare att ha ett lån med 1,5% ränta, stackars Bengt som har 1 miljon på banken och får 0% i ränta, lyckos Kurt som har 1 miljon i lån och får betala 1,5% i ränta, jag vill med bli en vinnare, skall ringa min banksnubbe nu o fråga om jag inte kan få låna tio mille.

Du räknar inte med inflationen. Du har i själva verket en negativ avkastning på sparkonto.
Om man lånar en mille och sätter in pengarna på ett konto med 0% ränta så är du sällsamt korkad. Det är ju ännu värre än att sitta utan lån och en mille på kontot.
2016-06-29, 11:36
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Minsta vågrörelse denna gång var större än finanskrisens ras, IT kraschens ras

http://www.dn.se/ekonomi/borsraset-ett-av-de-storsta-i-modern-tid/

En enskild dag ja men dessa kriser som du räknade upp varade inte en dag. Hittills har brexit orsakat betydligt mindre nedgång än dessa kriser, hur det blir innan det är över återstår att se.
2016-06-29, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Antagligen finns det en anledning. Kan också vara så att hyresvärdar inte klurat ut detta än. Eftersom du håller på med detta så tycker jag du borde vara insatt i varför man inte gör så.
Insatt?
Jag köpte ett hyreshus för att jag hade råd, har revisor som sköter ekonomi och juridik, jag har lite roligare saker att syssla med under dagarna än att sitta och fantisera ihop kryphål som inte finns , för du tror väl ändå inte att du har kommit på något som ingen annan lyckats komma på ?
2016-06-29, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Du räknar inte med inflationen. Du har i själva verket en negativ avkastning på sparkonto.
Om man lånar en mille och sätter in pengarna på ett konto med 0% ränta så är du sällsamt korkad. Det är ju ännu värre än att sitta utan lån och en mille på kontot.
Du menar inflationen som vi inte har?

Ja lånar man en mille då är man sällsamt korkad, där håller jag med.

Ja det är fruktansvärt synd om de som sitter med en mille på kontot utan lån, finns det någon hjälp för dessa stackare att få?
2016-06-29, 12:04
Medlem
Scrofas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epistemologen
En fråga till församlingen:

Kommer amorteringskravet att påverka föräldrars möjlighet att hjälpa sina barn med kontantinsatsen?
Bump
2016-06-29, 12:24
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epistemologen
En fråga till församlingen:

Kommer amorteringskravet att påverka föräldrars möjlighet att hjälpa sina barn med kontantinsatsen?

Varför skulle det påverka när de allra flesta bankerna redan sedan tidigare har haft amorteringskrav?
2016-06-29, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Varför skulle det påverka när de allra flesta bankerna redan sedan tidigare har haft amorteringskrav?
Nej det har de inte haft.
2016-06-29, 12:32
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej det har de inte haft.

Jo
2016-06-29, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan

Varför har så många hört av sig och oroligt undrat kring kravet då? om det redan fanns menar jag.
2016-06-29, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Varför har så många hört av sig och oroligt undrat kring kravet då? om det redan fanns menar jag.
varför inför man något som redan finns?
2016-06-29, 12:41
Medlem
Citat:
varför inför man något som redan finns?

Ja lite så undrar jag också, kan det vara så att herrarna här lever i en teoretisk värld?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in