2016-06-27, 23:46
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hur tror ni MFF:s fans reagerar om Molins väljer att svenskt lag?
Hur tror du själv?

Men om Molins har bristande intresse från utlandet har han inte mycket till val, kan bli en intressant och kontroversiell övergång.
2016-06-28, 09:19
Medlem
Shanklygatess avatar
Sheka Fofanah tydligen provspela med Norrköping. Är tydligen en 21 årig anfallare från Sierra Leone, mycket mer än så vet jag inte.
2016-06-28, 10:26
Medlem
Enligt Daniel Kristoffersson på Twitter löses Jesper Arvidsson från kontraktet med Vålerenga i förtid.

DIF har ju Elliot Käck på vänsterbacken nu och han har gjort det helt okej. Nån annan allsvensk klubb som behöver stabil v-back?
2016-06-28, 11:23
Medlem
bagarn29s avatar
Tribunen dk:
Citat:
Apropos kanter så ligner det ikke et comeback for Sylvester Igboun til Superligaen i denne omgang. Der er bred interesse for ham fra tre lande i Europa, men Malmø FF står stadig varmt i billedet. Den vender vi tilbage til i de kommende uger.
2016-06-28, 13:30
Medlem
Ograsts avatar
Enligt Daniel Kristoffersson är Jacob Rinne detaljer ifrån en övergång till Gent.
https://twitter.com/dkristoffersson?lang=sv
2016-06-28, 13:49
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Hur tror du själv?

Men om Molins har bristande intresse från utlandet har han inte mycket till val, kan bli en intressant och kontroversiell övergång.

Det är ju hans yrke och när kontraktet är utgånget så är upp till honom var han vill spela/jobba. Om han går till en svensk klubb eller utländsk spelar inte någon roll för mig. Jag tror inte alla supportrar har den inställningen.
Det är under tiden som spelaren är under kontrakt som jag har krav på honom.

Jag tror ingen svensk klubb är beredda att betala mer än MFF erbjöd sammanlagt. Han kan ju ta en lägre lön med en stor sign on bonus. Med två allvarliga knäskador hos Molins så finns ett tak för hur mycket MFF vill betala. Det sägs att kontraktshistorian har legat och grott sedan sommaren 2014.
2016-06-28, 22:49
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Enligt Daniel Kristoffersson är Jacob Rinne detaljer ifrån en övergång till Gent.
https://twitter.com/dkristoffersson?lang=sv

Ingen högoddsare att han faktiskt lämnar i sommar, ersättaren har vi ju redan på plats redo att visa revanschlusta. Tyvärr brukar ju sällan målvakter inbringa liknande övergångssummor som exempelvis unga anfallare men mellan 5-10 miljoner ska vi allt kunna kräva från detta.

Citat:
Ursprungligen postat av enokw
Enligt Daniel Kristoffersson på Twitter löses Jesper Arvidsson från kontraktet med Vålerenga i förtid.

DIF har ju Elliot Käck på vänsterbacken nu och han har gjort det helt okej. Nån annan allsvensk klubb som behöver stabil v-back?

Vore en drömvärvning för oss som i nuläget står med Logi "Division 2" Valgardsson samt långt ifrån färdigutvecklade Sebastian Ring som naturliga val på den positionen.
2016-06-29, 07:34
Medlem
kostymnisses avatar
Ankersen var ute igår och sa sig vilja "ta nästa steg" i sommar. Det blev flera artiklar av det men jag ser inte det minsta konstiga i det hela.
Vilken spelare vill inte "ta nästa steg" och han skulle dessutom inbringa pengar då han har 1,5 år kvar.

Synd att vi kan tappa spelare som är ordinarie såklart men inte direkt en överraskning eller något nytt, det är bara att köpa det hela. Dessutom kan såväl MSD som PaKa gå in där så det är inte akut att köpa in nytt.
2016-06-29, 07:48
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ankersen var ute igår och sa sig vilja "ta nästa steg" i sommar. Det blev flera artiklar av det men jag ser inte det minsta konstiga i det hela.
Vilken spelare vill inte "ta nästa steg" och han skulle dessutom inbringa pengar då han har 1,5 år kvar.

Synd att vi kan tappa spelare som är ordinarie såklart men inte direkt en överraskning eller något nytt, det är bara att köpa det hela. Dessutom kan såväl MSD som PaKa gå in där så det är inte akut att köpa in nytt.

Ankersen har ju dessutom varit relativ kass i snart ett års tid. Kan man få pengar för honom och ge mer speltid till Paka, Prosper/Lawson samt MSD ser jag det inte som en direkt försvagning.

Ankersen är så galet ojämn.
2016-06-29, 07:57
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Ankersen har ju dessutom varit relativ kass i snart ett års tid. Kan man få pengar för honom och ge mer speltid till Paka, Prosper/Lawson samt MSD ser jag det inte som en direkt försvagning.

Ankersen är så galet ojämn.

Precis, in med cashen (jag tvivlar på att det blir några större summor dock) och lyfta våra befintliga yngre spelare samt ge MSD mer speltid så tjänar vi på det.
Frågan är ju var Ankersen skall ta vägen dock...
2016-06-29, 07:58
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Precis, in med cashen (jag tvivlar på att det blir några större summor dock) och lyfta våra befintliga yngre spelare samt ge MSD mer speltid så tjänar vi på det.
Frågan är ju var Ankersen skall ta vägen dock...

Nej, men någon miljon + att bli av med lönekostnaden vore bra nog. Han lär väl ha över 100 k i lön minst iallafall.
2016-06-29, 11:16
Avslutad
http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=10124 Antar att AIK tar tillbaka sonko nu

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in