Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-06-29, 01:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Det Trump sagt om detta är att Mexiko ska betala tillbaka sina lån. Han beskyller nuvarande amerikanska regering för att inte ställa tillräckligt höga krav på återbetalning. Fordringarna är så stora att återbetalningen finansierar muren.

Trump står för en mer rakryggad hållning gentemot Mexiko. Många amerikaner hade gett upp hoppet om det när Trump tog till orda. Den "dåliga" publicitet han fått för detta har gjort att fler kan tänka sig att rösta på honom. De är vana vid att läsa en massa bullshit om Mexiko i media. När pressen skäller ut Trump så fattar många att Trump verkligen är annorlunda och kan göra skillnad.
Det finns ju ett skäl till, att Trump fick "endorsment" av
http://edition.cnn.com/2016/03/30/politics/border-patrol-union-endorses-donald-trump/
Citat:
Border Patrol union endorses Donald Trump

A U.S. Border Patrol agents' union is endorsing Donald Trump for president, offering the Republican front-runner support on his signature issue of immigration while praising him as a break from the current political system.
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Ni missar att Trump har en helt unik demografi emot sig. Han har 75 procent unfavorables bland tillfrågade kvinnor, vilket ingen kandidat någonsin har haft. Sen har ju ingen annan kandidat varit så tydligt misogyn heller.

95 procent unfavorables bland svarta. kanske inte är så förvånande.

Efter att - off the cuff - ha kallat mexikanska immigranter för våldtäktsmän och mördare är det inte heller förvånande att Trump har 89 procent unfavorables bland hispanics.

Jag kan inte se hur man vinner med så omfattande antipatier emot sig. Jag kan inte förstå hur det skulle kunna gå till.

:Källa:

/Pz
Fast Clittans unfavorables är inte mycket bättre. Lite ohederligt av dig att råka glömma att ta upp det, tycker du inte, Pz?
Och bara för en månad sedan led Trump med ungefär 60% vs 35% bland vita och 66% vs 25% bland vita män i en ABC/WaPo mätning. Det blir kanske svårt att komma tillbaka till dessa siffror, men det är inte någon omöjlighet.
Citat:
Till dess jag får ett rimligt svar på frågan hur en impulsstyrd kvinnohatande aggressiv mytoman ska utöva ledarskap i en stad där alla hatar honom så nöjer jag mig med att le överseende och misstänka trollerier.

/Pz
Att det är bara 25%-35% av vita män som stödjer Clittan, trots att han motståndare är en impulsstyrd kvinnohatande aggressiv mytoman, är förståelig?

P.S. Är du en kvinna?
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-06-29 kl. 01:29.
2016-06-29, 01:26
Medlem
Citat:
Ni missar att Trump har en helt unik demografi emot sig. Han har 75 procent unfavorables bland tillfrågade kvinnor, vilket ingen kandidat någonsin har haft. Sen har ju ingen annan kandidat varit så tydligt misogyn heller.

95 procent unfavorables bland svarta. kanske inte är så förvånande.

Efter att - off the cuff - ha kallat mexikanska immigranter för våldtäktsmän och mördare är det inte heller förvånande att Trump har 89 procent unfavorables bland hispanics.

Jag kan inte se hur man vinner med så omfattande antipatier emot sig. Jag kan inte förstå hur det skulle kunna gå till.

:Källa:

/Pz

Fast du vet själv att det är illegala han refererar till och ger medvetet en vinklad bild av vad han har sagt, precis som media gör, frågan är varför du blivit så hjärntvättad av media?

Du inser själv varför democrats vill ha öppna gränser? För att det är röster till dom. Så i framtiden lär aldrig en republican kunna vinna igen då "vita" kommer vara i minoritet och democrats ljuger minoriteter rätt upp i ansiktet genom att vilja ge ut gratis saker.
2016-06-29, 01:27
Medlem
Kwatos avatar
@Pazuzu80

Washington Post och deras polls är inte tillförlitliga. De har en kolumn högst upp på förstasidan med diverse vinklade artiklar för att visa alla hur anti-Trump de är. Post är så vitt jag vet amerikas största vänsterblaska.
2016-06-29, 01:28
Medlem
Citat:
Till dess jag får ett rimligt svar på frågan hur en impulsstyrd kvinnohatande aggressiv mytoman ska utöva ledarskap i en stad där alla hatar honom så nöjer jag mig med att le överseende och misstänka trollerier.

/Pz

Kvinnohatande, hur? Berätta gärna utan att använda massa epitet på folk du inte gillar, mytoman vilken politiker är inte det? Du är fruktansvärt ohederlig. Att kritisera kvinnor gör dig inte till en kvinnohatare mister PK-fjant.
2016-06-29, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wilker
https://www.youtube.com/watch?v=0SJBOGbZpTY

Varje nominerad sedan 1976 har visat sin tax statement och Donald vill jättejättemycket visa den men kan inte göra det han bara inte kan alls!!

Han hävdar att han han har en viss summa och har all laglig rätt att visa den precis så mycket han vill men han kan inte.

Så kanske den rentav är jättehemsk i stället?

Trump kanske är på väg in i en ny konkurs och därför så är det här hans enda chans att få in mer pengar?

Hade Trump varit ute efter pengar så borde han väl ha accepterat donationer ifrån Superpacs under sitt primärvalskampanjande? Och han borde också skippat immigrations- och muslimkritiken som har kostat honom många möjligheter i delar av arabvärlden.
2016-06-29, 02:27
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patobranco
Kvinnohatande, hur? Berätta gärna utan att använda massa epitet på folk du inte gillar, mytoman vilken politiker är inte det? Du är fruktansvärt ohederlig. Att kritisera kvinnor gör dig inte till en kvinnohatare mister PK-fjant.

Trump kan nog ta mina invektiv om han skulle vara intresserad av Flashback*. Annars är det till 100 % du (av oss två) som tappar taget och kommer med name calling.

De flesta kvinnor delar erfarenheten att utsättas för beteenden eller sägningar från män, som grundar sig i och ger uttryck för en uppfattning om kvinnors värde i flrhållande till mäns. I någorlunda sunda (hetero-)parförhållanden pratas det tillräckligt för att en kvinna lyckas kommunicera att sånt beteende utgör kvalificerat sårande och nedvärderande rövbeteende. Om en man hör och förstår det är det ganska logiskt att han därefter gör sitt allra bästa för att uttrycka sig respektfullt, eller i vart fall inte förolämpande. Även män har mödrar, fruar, systrar och vänner som de älskar och inte vill såra.

När Trump då ad nauseam uttrycker sig grovt nedsättande och kränkande om kvinnor och inte på ett korresponderande sätt förolämpar män så drar jag slutsatsen att han är helt likgiltig för hur det får kvinnor, särskilt hans närmaste, att känna sig. Sån likgiltighet kan bara bero på ett medvetet eller omedvetet underordnande av kvinnor i förhållande till, i vart fall, Trumpo själv.

Greatest hits -- https://youtu.be/OkSRJSUY0vs

"Women. You have to treat them like shit"
- New York Magazine 1992

“I would never buy Ivana any decent jewels or pictures. Why give her negotiable assets?”
-Vanity Fair, 1990

“Beauty and elegance, whether in a woman, a building, or a work of art, is not just superficial or something pretty to see.”
-Trump 101: The Way to Success

"26,000 unreported sexual assults in the military-only 238 convictions. What did these geniuses expect when they put men & women together?"
-twitter 8 maj 2013

"It’s certainly not groundbreaking news that the early victories by the women on ‘The Apprentice’ were, to a very large extent, dependent on their sex appeal."
-How To Get Rich, 2004

"You know, it doesn’t really matter what [the media] write as long as you’ve got a young and beautiful piece of ass."
- Esquire 1991

"The most difficult aspect of the prenuptial agreement is informing your future wife (or husband): I love you very much, but just in case things don’t work out, this is what you will get in the divorce. There are basically three types of women and reactions. One is the good woman who very much loves her future husband, solely for himself, but refuses to sign the agreement on principle. I fully understand this, but the man should take a pass anyway and find someone else. The other is the calculating woman who refuses to sign the prenuptial agreement because she is expecting to take advantage of the poor, unsuspecting sucker she’s got in her grasp. There is also the woman who will openly and quickly sign a prenuptial agreement in order to make a quick hit and take the money given to her."
- Trump: The Art of The Comeback 1997

"If Hillary Clinton can't satisfy her husband what makes her think she can satisfy America?
-Twitter 16 april 2015 (togs bort men hann sparas av följare här)

"[Angelina Jolie’s] been with so many guys she makes me look like a baby... And, I just don’t even find her attractive"
- Larry King Live 2006

"My favorite part [of ‘Pulp Fiction’] is when Sam has his gun out in the diner and he tells the guy to tell his girlfriend to shut up. Tell that bitch to be cool. Say: ‘Bitch be cool.’ I love those lines."
-TrumpNation: The Art of Being The Donald, 2005

After New York Times columnist Gail Collins wrote about rumours of Trump’s bankruptcy, he sent her a copy of her own article, with her picture circled and ‘the face of a dog!’ scrawled across it.
--Artikel här

/Pz

*Det skulle han naturligtvis med tanke på hur många diskussioner som debatter urartar i rasism, könspoesi eller konspirationsteorier
Senast redigerad av Pazuzu80 2016-06-29 kl. 02:35.
2016-06-29, 02:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Patobranco

Förklara varför dom ska välja Obama 2.0 som redan har så mycket skit i bagaget framför Trump? Förklara

Man kanske inte vill ha en president som - bevisligen - talar som en fjärdeklassare för att få röster från de lägsta av de lägsta i samhället.

"I love the poorly educated"
2016-06-29, 02:35
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
@Pazuzu80

Washington Post och deras polls är inte tillförlitliga. De har en kolumn högst upp på förstasidan med diverse vinklade artiklar för att visa alla hur anti-Trump de är. Post är så vitt jag vet amerikas största vänsterblaska.

Washington Post's Editorials har levt i olika läger genom åren, men jag lovar att det finns tjugo daily's med tydligare politisk liberal profil.

Beställaren är såklart viktig, men metoden är avgörande och den redovisas öppet. År 2016 säljer det inte tidningar att återge missvisande opinionsundersökningar.

Men visst, vi kan vänta till samma resultat publiceras i Wall Street Journal om du vill.

/Pz
2016-06-29, 02:56
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Republikanerna förtjänar den implosion som partiet nu genomgår och mer därtill.

Nu råder ett läge där lagstiftaren inte har fungerat på flera år, på grund av att den republikanska majoriteten inte byggt erforderliga allianser med lämpliga demokrater, och där samma republikaner filibustrar de utnämningar som konstitutionen anförtror åt presidenten. Högsta domstolen har för närvarande ett jämnt antal ledamöter, vilket är suboptimalt. Flera hundra federala tjänster är vakanta på grund av filibusters.

Inte ens den republikanska basen tolererar sån skit. Tyvärr yttrade det sig genom en primärvalrörelse som stod mellan Ted Cruz som helt enkelt är fasansfull, evangelisten Marco Rubio, den rimlige men träige Kasich och den aggressive positivhalande gaphalsen Donald Trump. Alltså pest, kolera, influensa och galopperande lepra.

Med tanke på hur intensivt och helhjärtat som du hatar det republikanska partiet överlag, med dess menlösa cuckservative-töntar, så förstår jag hur Trump sätter skräck i dig och driver dig till vansinne.

Typiskt bizarro-vänster också att den man gillar - och tycker är sund - är blådåren Kasich, med sina knarkar-tics och ätstörningar.

Citat:
Rick Perry kallade honom för en cancer på konservatismen.

Och Trump kallade Ben Carson ännu värre saker, men nu har båda endorsat Trump. Republikaner är fina och storsinta människor, serru.

Citat:
psykotiska lögner

Ni är för roliga ni vänsternissar med era osammanhängande hittepå-uttryck.

Citat:
Jag ser fram emot det allmänna valet i höst då jag hoppas och räknar med att få se Donald Trump slinka tillbaka under den sten han kom ifrån.

Jag ser fram emot hur Trumps seger kommer att försätta sådana som dig i spastiska konvulsioner av olycka.
2016-06-29, 03:07
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Gör de?

Jag visste inte att han var bevisad miljadär om man räknar in fasta utgifter och hela det paketet?

Han må äga byggnader men det betyder inte att han är miljadär för det, jag säger bara det att vänta med att vara så bergsäker på hur pass rik han egentligen är tills hans finanser äntligen visas upp.

Ni hittepå-vänsternissar tycker aldrig att något är bevisat fast det faktiskt är det. Trumps financial disclosure är släppt och granskad både framlänges och baklänges, och hur man än vänder och vrider på det blir han just dollar-miljardär, och med mycket god råge.

The proof is in the pudding. Kolla själv:
https://assets.documentcloud.org/documents/2175187/trump.pdf
2016-06-29, 08:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Källa på det Att Trump sade, att det var förbjudet.
Verkar som, att det är av dina ökända jag-byter-bara-ett-ort påhitt

IRS själva säger att han inte hindras.

Citat:
“Nothing prevents individuals from sharing their own tax information,” the IRS said in a statement.

http://thehill.com/policy/finance/270964-irs-nothing-prevents-trump-from-releasing-tax-returns

Rörande hans egna utsago så har du intervjuer på intervjuer med honom i följande länk där han bland annat säger att han inte kommer eller kan släppa dem förens granskningen är klar.

http://edition.cnn.com/2016/05/11/politics/donald-trump-tax-returns/

Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
The proof is in the pudding. Kolla själv:
https://assets.documentcloud.org/documents/2175187/trump.pdf

Jasså, om de är 100% äkta och absolut senaste, hur kommer det sig då att Washington post inte har haft tillgång till dem och har istället blivit tvingade att gå bakvägen för att upptäcka att Donald Trump har ljugit om sina donationer och även den till veteranerna där han gav pengarna flera veckor efter han hade välgörenhetsgalan när nyhetsmedia tjatade på honom att uppvisa att han faktiskt hade donerat pengarna?

Citat:
In May, under pressure from the news media, Donald Trump made good on a pledge he made four months earlier: He gave $1 million to a nonprofit group helping veterans’ families.

Before that, however, when was the last time that Trump had given any of his own money to a charity?

If Trump stands by his promises, such donations should be occurring all the time. In the 15 years prior to the veterans donation, Trump promised to donate earnings from a wide variety of his moneymaking enterprises: “The Apprentice.” Trump Vodka. Trump University. A book. Another book. If he had honored all those pledges, Trump’s gifts to charity would have topped $8.5 million.

But in the 15 years prior to the veterans’ gift, public records show that Trump donated about $2.8 million through a foundation set up to give his money away — less than a third of the pledged amount — and nothing since 2009. Records show Trump has given nothing to his foundation since 2008.

https://www.washingtonpost.com/politics/trump-promised-millions-to-charity-we-found-less-than-10000-over-7-years/2016/06/28/cbab5d1a-37dd-11e6-8f7c-d4c723a2becb_story.html

Helt enkelt, om Donald Trump var så rik så hade han donerat betydligt mer än vad han faktiskt har gjort, men som sagt kontakta Whasington Post och ge dem hans sanna finansiella värde då du klart och tydligt har tillgång till den och inte någon annan.
2016-06-29, 08:56
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Typiskt bizarro-vänster också att den man gillar - och tycker är sund - är blådåren Kasich, med sina knarkar-tics och ätstörningar.

Jag kallade honom rimlig och jämförde honom med influensa, skulle föredra libertarianerna.

Citat:
Ni är för roliga ni vänsternissar med era osammanhängande hittepå-uttryck.

Men det är ingen vanlig lögnare som:
antyder att Ted Cruz pappa skulle har varit inblandad i Kennedy-mordet,
påstår att Barrack Obama inte är född i USA,
att Hillary Clinton inte är kristen,
att Obama-administrationen aktivt stöttat Al-Qaida,
att arbetslösheten i USA döljs och kan vara så hög som 42 procent
och att svarta står för 81 procent av morden på vita

Att komma med den typen av hjärnblödningar, ofta flera gånger om dagen och framhärda eller byta till nya lögner när man blir synad, klarar inte normala människor av - de rodnar ihjäl först.

Min hypotes är att Trump lider av en psykossjukdom då han tydligt har svårt att skilja på fantasier, känslor, drömmar och verklighet.

Citat:
Jag ser fram emot hur Trumps seger kommer att försätta sådana som dig i spastiska konvulsioner av olycka.

Du har humor och ett roligt sätt att uttrycka dig på, det måste jag ändå ge dig.

/Pz

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in