2015-09-13, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Även om det inte är italienska herrlandslaget-nivå på sången så får man ju vara snudd på blind om man inte ser någon sjunga.

Karolina Westberg sjunger visst men läpparna rör sig väldigt lite så det är med minimal stämma.

Riktigt sjukt av dig att ljuga på detta sätt.

Jag såg inte detta, så jag ber om ursäkt för att jag sa fel
Citera
2015-09-13, 13:57
Medlem
Ttoclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Senast jag hörde den reklamen så tyckte jag i vart fall inte att han sjöng ...

Nope. Han varken rappade eller sjöng.
Citera
2015-09-14, 17:05
Medlem
Kritiken bygger ju på att i princip samtliga spelare med invandrarbakgrund struntar i att sjunga nationalsången medans 80% av de helsvenska spelarna gör det.
Jag har aldrig sett Zlatan, Zengin eller Durmaz sjunga nationalsången före en match och det sänder ju en ganska tydlig signal som folk stör sig på.
Citera
2016-06-28, 21:13
Medlem
HerrGickhans avatar
Lagerbäck syntes mima under Islands nationalsång vid EM. Undrar om ha ljudade något eller bara rörde på munnen. Det såg i alla fall rätt komiskt ut när man vet att han varken är islänning eller kan isländska.
Citera
2016-06-28, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Kritiken bygger ju på att i princip samtliga spelare med invandrarbakgrund struntar i att sjunga nationalsången medans 80% av de helsvenska spelarna gör det.
Jag har aldrig sett Zlatan, Zengin eller Durmaz sjunga nationalsången före en match och det sänder ju en ganska tydlig signal som folk stör sig på.
Invandrarna har väl aldrig bemödat sig med att lära sig den. För de svenska spelarna var det ju obligatoriskt att lära sig den i skolan.
Citera
2016-06-28, 21:27
Medlem
Det här tycker jag är så himla vackert. Italiens spelare sjunger sin nationalsång inför gårdagens åttondelsfinal mot Spanien:
https://pbs.twimg.com/media/CmCOKb4XEAAsUP8.jpg

Det är vad jag kallar passion och stolthet.
Citera
2016-06-28, 23:12
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Det här tycker jag är så himla vackert. Italiens spelare sjunger sin nationalsång inför gårdagens åttondelsfinal mot Spanien:
https://pbs.twimg.com/media/CmCOKb4XEAAsUP8.jpg

Det är vad jag kallar passion och stolthet.

Japp tung bild, och då är inte ens Buffon med på den
Citera
2016-08-12, 16:47
Medlem
exceptionals avatar
Kollar just nu på Swärje emot Holland i os. Det slog mig att båda lagen sjöng nationalsången för full hals.
Varför kan inte fotbollslandslaget göra det???
Nä krokodiltårar ska det vara. Varför jag inte kan.
Citera
2016-08-12, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exceptional
Kollar just nu på Swärje emot Holland i os. Det slog mig att båda lagen sjöng nationalsången för full hals.
Varför kan inte fotbollslandslaget göra det???
Nä krokodiltårar ska det vara. Varför jag inte kan.

Hur menar du att den jämförelsen är relevant när representationen av babbar i de olika lagen inte är jämförbar?

I svenska fotbollslandslaget sjunger alla riktiga svenskar. Har handbollslandslaget en mörking? Hur ser det ut i holländska?
Citera
2016-08-12, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Hur menar du att den jämförelsen är relevant när representationen av babbar i de olika lagen inte är jämförbar?

I svenska fotbollslandslaget sjunger alla riktiga svenskar. Har handbollslandslaget en mörking? Hur ser det ut i holländska?
Både Jamina Roberts och Louise Sand är icke-etniska svenskar. Huruvida de sjunger med i nationalsången eller inte kan jag inte svara på.
Citera
2016-08-12, 19:29
Medlem
bagarn29s avatar
Har ni sett Danmark spela landskamp på Parken? Så ska det låta när man representera sitt land och vilket stöd av publiken. Underbart.
Citera
2016-08-12, 22:51
Medlem
kirts avatar
Tycker personligen att det är ett helt eget val hur man vill sjunga eller inte.
Spelar går ju inte och gör sig redo för matchen och taggar igång och gör sig redo för att spela så vill dom sjunga då får dom göra det och vill dom inte för dom tänker på något\gör sig redo för matchen på eget sätt är deras val.

Sen kan jag faktiskt tycka att det där med nationalsången skall försvinna, tycker dom skall gå ut singla slant om sida och sen köra igång då spelarna gjort sig redo för matchen i omklädningsrummet och taggat igång så tycker jag dom bara skall ut och köra matchen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in