Citat:
Ursprungligen postat av
Cannabisministern
Vad kan de andra pariterna tänkas göra om det blir tydligt att SD börjar öka igen? Det verkar som om de flesta tyst har accepterat att SD ligger runt 20%. Bortsett från Moderaterna är det ganska tyst bland de övriga partierna om att försöka få tilbaka SD-väljare. Är det ett misstag?
Det är långt till val. Även om övriga partier inte är överlyckliga över ett SD på 25% så håller man käft. Att käfta med SD har ju inte fungerat så bra så lika gott att låta bli.
De (allihop förutom SD) blundar och hoppas på något mirakel. Men hoppets tid är förbi.
7K kan säkert få ned SD till 15-17% det är väl där botten ligger "idag". Men då duger inte detta tafatta och föraktfulla race man kör. Just folkföraktet känns enormt idag.
Kan Britterna kan vi! Men Stefan säger promt NEJ! Här ska minsann inte röstas varken i nyval eller om EU. Håll käft är hans budskap till folket. Jag tror inte det går hem..
Moderaterna ska bara hålla käft. Eller upp till bevis, ta makten då. Ni kan ju om ni vill. Men ni vill ju inte. Det inger förtroende

Fittor.
Känns som vinden har vänt lite igen efter en tung senvinter/vår för oss Sverigevänner.
Brexit ger råg i ryggen!
Sjuklöverhaveristerna kommer få det svårt efter nästa val.
Jag tror opinionsundersökningarna visar mer fel på SD än på länge. Tror t.om att Sentio ligger lite lågt. Känslan och turerna kring Österrike, Brexit, medias hantering mm säger mig detta.
Sen tror jag SD:are och fram för allt kärnväljarna i större omfattning idag än för bara ett år sedan ruttnat på opinionsinstituten. Både att man tror och tycker att de ljuger samt att man inte har tid.
Det är mer, skit ned er allihop. Syns nästa valnatt!
Ryggdunk till Pung och även Crispy för nivåhöjningen på tråden. Det var dags!