2016-06-28, 17:17
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Det som händer....
Jösse! Vilken sammanfattning! Så klockrent att man baxnar. Länge sedan jag läste något så bra på Facebook. Mina felisitaitioner.
2016-06-28, 18:12
Medlem
brutenbryggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Det som händer...

Det här var en väldigt klarsynt och bra sammanfattning som ligger väldigt nära min egen uppfattning av verkligheten just nu. Tack Pung! Sånt här behövs framföras och synas och läsas av så många som möjligt.
2016-06-28, 20:48
Medlem
svenabs avatar
Appropå OU. Jag läste en bullentin från i torsdags att enligt en OU ledde stannasidan med 10pe över brexitsidan. Därför rådde det optimism på börsen.

Vad skall vi ha alla dessa OU till om de ändå är så fel. Kan befolkningen vara så trötta på OU att de, liksom jag, medvetet svarar lögnaktigt?
2016-06-28, 20:53
Medlem
Pung

Det som händer...

Inläggets ovanliga kvaliteer borde få oss att försöka placera inlägget i dagspressen - där maximal verkan kan förväntas för stödet av SD!
Senast redigerad av Reproduce 2016-06-28 kl. 20:56.
2016-06-28, 22:52
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reproduce
Pung

Det som händer...

Inläggets ovanliga kvaliteer borde få oss att försöka placera inlägget i dagspressen - där maximal verkan kan förväntas för stödet av SD!

Hear hear, försök åtminstone punga in det i alternativmedia om det inte går med dagspressen.
2016-06-28, 23:40
Medlem
Cannabisministerns avatar
Vad kan de andra pariterna tänkas göra om det blir tydligt att SD börjar öka igen? Det verkar som om de flesta tyst har accepterat att SD ligger runt 20%. Bortsett från Moderaterna är det ganska tyst bland de övriga partierna om att försöka få tilbaka SD-väljare. Är det ett misstag?
2016-06-29, 00:38
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
Vad kan de andra pariterna tänkas göra om det blir tydligt att SD börjar öka igen? Det verkar som om de flesta tyst har accepterat att SD ligger runt 20%. Bortsett från Moderaterna är det ganska tyst bland de övriga partierna om att försöka få tilbaka SD-väljare. Är det ett misstag?

Det är långt till val. Även om övriga partier inte är överlyckliga över ett SD på 25% så håller man käft. Att käfta med SD har ju inte fungerat så bra så lika gott att låta bli.
De (allihop förutom SD) blundar och hoppas på något mirakel. Men hoppets tid är förbi.
7K kan säkert få ned SD till 15-17% det är väl där botten ligger "idag". Men då duger inte detta tafatta och föraktfulla race man kör. Just folkföraktet känns enormt idag.
Kan Britterna kan vi! Men Stefan säger promt NEJ! Här ska minsann inte röstas varken i nyval eller om EU. Håll käft är hans budskap till folket. Jag tror inte det går hem..

Moderaterna ska bara hålla käft. Eller upp till bevis, ta makten då. Ni kan ju om ni vill. Men ni vill ju inte. Det inger förtroende Fittor.

Känns som vinden har vänt lite igen efter en tung senvinter/vår för oss Sverigevänner.
Brexit ger råg i ryggen!
Sjuklöverhaveristerna kommer få det svårt efter nästa val.

Jag tror opinionsundersökningarna visar mer fel på SD än på länge. Tror t.om att Sentio ligger lite lågt. Känslan och turerna kring Österrike, Brexit, medias hantering mm säger mig detta.
Sen tror jag SD:are och fram för allt kärnväljarna i större omfattning idag än för bara ett år sedan ruttnat på opinionsinstituten. Både att man tror och tycker att de ljuger samt att man inte har tid.
Det är mer, skit ned er allihop. Syns nästa valnatt!

Ryggdunk till Pung och även Crispy för nivåhöjningen på tråden. Det var dags!
2016-06-29, 06:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Nu har det vänt, SD ökar, vad har föranlett det? Var det Åkessons avgång som vände skutan? Eller SD's kraftigt ökade aktivitet i media?

Obs! Texten kan innehållande spår av ironi Obs!
2016-06-29, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Det är långt till val. Även om övriga partier inte är överlyckliga över ett SD på 25% så håller man käft. Att käfta med SD har ju inte fungerat så bra så lika gott att låta bli.
De (allihop förutom SD) blundar och hoppas på något mirakel. Men hoppets tid är förbi.
7K kan säkert få ned SD till 15-17% det är väl där botten ligger "idag". Men då duger inte detta tafatta och föraktfulla race man kör. Just folkföraktet känns enormt idag.
Kan Britterna kan vi! Men Stefan säger promt NEJ! Här ska minsann inte röstas varken i nyval eller om EU. Håll käft är hans budskap till folket. Jag tror inte det går hem..

Moderaterna ska bara hålla käft. Eller upp till bevis, ta makten då. Ni kan ju om ni vill. Men ni vill ju inte. Det inger förtroende Fittor.

Känns som vinden har vänt lite igen efter en tung senvinter/vår för oss Sverigevänner.
Brexit ger råg i ryggen!
Sjuklöverhaveristerna kommer få det svårt efter nästa val.

Jag tror opinionsundersökningarna visar mer fel på SD än på länge. Tror t.om att Sentio ligger lite lågt. Känslan och turerna kring Österrike, Brexit, medias hantering mm säger mig detta.
Sen tror jag SD:are och fram för allt kärnväljarna i större omfattning idag än för bara ett år sedan ruttnat på opinionsinstituten. Både att man tror och tycker att de ljuger samt att man inte har tid.
Det är mer, skit ned er allihop. Syns nästa valnatt!

Ryggdunk till Pung och även Crispy för nivåhöjningen på tråden. Det var dags!

Mm exakt. T.o.m. mina föräldrar bara garvar åt Sifo etc. nuförtiden.

Ryggdunkar även jag Pung o Crispy
2016-06-29, 09:21
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenab
Appropå OU. Jag läste en bullentin från i torsdags att enligt en OU ledde stannasidan med 10pe över brexitsidan. Därför rådde det optimism på börsen.

Vad skall vi ha alla dessa OU till om de ändå är så fel. Kan befolkningen vara så trötta på OU att de, liksom jag, medvetet svarar lögnaktigt?

Möjligt,men jag tror snarare att de undersökningarna som visar år helvete är ren propaganda.
Visst tex SD är extremt snabbväxande och även förföljda så då är dom bevisligen svårmätta,men att som tex Sifo gör behålla stora fel efter ett val,sådant görs medvetet,inget snack.
När det gällde brexit är det ju mycket lättare ja eller nej,att man medvetet gick ut med att stannasidan var mycket större är propaganda till åtmoinstone största delen.
2016-06-29, 09:28
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nu har det vänt, SD ökar, vad har föranlett det? Var det Åkessons avgång som vände skutan? Eller SD's kraftigt ökade aktivitet i media?

Obs! Texten kan innehållande spår av ironi Obs!

Antagligen har aldrig SD minskat i praktiken ,men då tillväxten troligtvis avtog rejält när övriga sjuklövern "visade ansvar" så blev tolkningen en nedgång för SD. Troligt är också att många nya sympatisörer inte vågar gå ut öppet med att dom stöder SD,och vårviner-vår är alltid då SD är som svagast. Nu i år är det mycket som gynnar SD,brexit är ju verkligen en skänk från ovan. antar att absoluta golvet är plus 25% idag,och man kan nog i praktiken vara upp till 10% större.
2016-06-29, 09:30
Medlem
longbow4ys avatar
Valet 2018 kommer som det nu verkar landa precis samtidigt som den 2-åriga övergångsperioden för Brexit skall avslutas. Alltså precis när UK kommer att träda ur EU.

Hur EU agerar under denna tid kommer få stora konsekvenser på hur opinionen i Sverige reagerar.

Kör EU en för hård linje kommer opinionen känna sympati med UK. Kör man en för mjuk linje kommer opinionen inse att ett utträde inte är så farligt. Att EU skulle klara av att hantera detta moget verkar efter de första dagarnas "show" föga troligt.

I båda fallen är SD i vinnarhålet som nästan det enda EU kritiska partiet.

Vilken ironi. Få hjälp i opinionen av dem de kritiserar mest. Men å andra sidan har det varit på det sättet hela tiden. SD vinner mest på de andras totala oförmåga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in