2016-06-28, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Då har du tyvärr ingen aning om vad det bästa som finns är. För mig är det verkligen inte en unge.

Är du knarkare eller? Stoppa inte kuken i kvinnor om du inte vill ha barn. Dumfan.
Citera
2016-06-28, 20:30
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
DÅ ska du kanske ta och läsa tråden en gång till då.

Tycker du mina argument är usla, så resonerar du likadant som stefan löfven.

Och ja, jag ska dra, så kan ni idioter stanna kvar i detta psyksjuka land och betala världens högsta skatter för er egen undergång.

Jag har läst allt du skrivit, men såvida inte tråden upplyses av att modern i fråga hoppar in i tråden och ger sin version av händelsen så vidhåller jag det jag sagt.
Sluta gnäll på systemet. Samma system som närt dig och gett dig skolgång, sjukvård och kanske uppehälle.
Som sagt, jag tyckerdu ska se det positiva istället och försöka skapa en relation med ditt barn som du tills nyss inte visste fanns.
Gillar du inte välfärdssystemet här så finns det alltid andra platser på jordklotet att bo på.
Citera
2016-06-28, 20:32
Medlem
Ännu ett brott mot mänskligheten utförd av kvinnligheten. When will it end?

Kvinnor som vill ha barn är inte mentalt friska och borde fråntas vårdnaden av dessa.
Citera
2016-06-28, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zverker
Jag har varit i en likande situation men hanterade det helt annorlunda än TS. Mer än så vill jag inte säga här. Jag har vid ett annat tillfälle också gjort en kvinna gravid trots att skyddet vi använde borde ha varit helt säkert, så jag anser att jag förstår situationen mycket väl.

Det håller jag helt med om och vid de tillfällen jag är här brukar jag oftast kritisera sådant.

Samtidigt har vi bara TS ord för vad som faktiskt har hänt. Han hade, enligt vad han själv påstått, inga skäl att misstänka denna kvinna på något sätt vid tidpunkten de hade samlag, men han kan ändå några år senare i detalj redogöra för den använda kondomens beskaffenhet och vad han gjorde av den efter samlaget. Detta trots att han sannolikt inte haft några skäl att fundera över detta innan frågan aktualiserades på grund av lappen han fick hem. Låter det som en vattentät bevisning?

1: Hon tjatade över internetchatt att jag skulle komma hem till henne för hon var kåt.

2: Jag upplyste om att jag ej ville ha barn (hade gjort så även alla andra gånger jag varit med henne) och svaret blev samma som innan, hon var ej heller intresserad av barn och gick också på p-piller. Alla andra tjejer jag varit med, kan uppge att jag sagt samma saker till dom. Detta var nog bevis för advokaten jag var i kontakt med. Hon är också den enda som har koll på ägglossning och sannolikt har hon ljugit om att hon tog p-piller eftersom hon var desperat efter unge.

3: Jag vet vad jag gjorde med kondomen för jag är inte senil och är alltid försiktig.

4: Eftersom kondomen var helt och ej hade läckt så finns det bara ett sätt kvar att bli gravid på, dvs som kvinnorna på familjeliv skriver om.

5: Eftersom jag varken visste att hon var gravid eller att det ens fanns en unge som var några år gammal, så tyder ju det med på att jag varken gett medgivande eller vetat om det hela.

6: Hon hade dessutom knullat flera killar under samma tidsperiod, som alla blev kallad till test. Låter det som någon man skaffar barn med frivilligt?

7: hon har också inget jobb heller (vilket jag fått reda på i efterhand) och då är väl kanske inte det lämpligaste att skaffa barn, eller hur? Speciellt inte med nån man knappt känner, samtidigt som man knullar runt med flera andra?

Hon har däremot inget bevis på att det skulle till på något annat sätt. Eftersom en graviditet är så lätt att förfalska genom att göra sig själv gravid med sperma man kommer över. Det räcker som sagt med en avsugning och att tjejen tar satsen i munnen, går in på toa, spottar ut i näven och trycker upp i fitta och så är hon gravid.
Citera
2016-06-28, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 654654
Är du knarkare eller? Stoppa inte kuken i kvinnor om du inte vill ha barn. Dumfan.
Är du? Idiotjävel.
Citera
2016-06-28, 20:37
Medlem
Afrolovers avatar
Det finns åtminstone ett psykfall i den här historien - och det är inte säkert det är modern. Sök hjälp och det snarast.
Citera
2016-06-28, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ännu ett brott mot mänskligheten utförd av kvinnligheten. When will it end?

Kvinnor som vill ha barn är inte mentalt friska och borde fråntas vårdnaden av dessa.
De borde även fråntas rätten att vistas ute i det fria.
Citera
2016-06-28, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrolover
Det finns åtminstone ett psykfall i den här historien - och det är inte säkert det är modern. Sök hjälp och det snarast.
dito!
Citera
2016-06-28, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zverker
............men han kan ändå några år senare i detalj redogöra för den använda kondomens beskaffenhet och vad han gjorde av den efter samlaget. Detta trots att han sannolikt inte haft några skäl att fundera över detta innan frågan aktualiserades på grund av lappen han fick hem. Låter det som en vattentät bevisning?

Jag anser att bevisningen är mer vattentät i TS upprepade kommentarer om att "jag vill inte bli pappa" - Där finner jag ingen anledning alls att tvivla. Jag finner det också sannolikt att sexet hade en överenskommelse som bestod i att "vi knullar för att det är skönt" och inte "vi har samlag för att avla barn".

Min sympati för TS består mest i att man som kille är så utsatt när det gäller just de här frågorna. Man blir liksom en rättshaverist vare sig man vill HA kontakt eller INTE vill ha kontakt med barnet. Kvinnan drar liksom samhällets längsta strå i de allra flesta fall. Det är till och med så att advokater säger att "det är ingen mening att du överklagar för att du är av manligt kön".

Detaljer om huruvida kondomen läckte och att det blev en graviditet eller att den "analyserades noga efter samlaget, knöts och slängdes i en sophink" är ovidkommande för mig. Sanningen om detta kommer aldrig att gå att bevisa. Däremot har en kvinna valt att mot mannens vilja göra honom betalningsansvarig i 18 år för att HON ville ha barn. Detta är problemet !
Citera
2016-06-28, 20:43
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Sant att det kan bli bekymmer med att städa upp tråden (dessutom fattar jag såklart att du är upprörd och ger dig all rätt att skriva som du gör). Du har precis som du skriver inte outat någon eller dyl heller så tråden är "safe" så att säga.

Börja nu med att blocka de som stör dig och fortsätt ditt arbete framåt med att fokusera på den hjälp du kan få av oss istället. Du kommer INTE att behöva "fly landet" de tankarna får du vifta bort fort som fan. Ditt liv är INTE förstört för all framtid även om det är ett helvete nu.

Du har blivit BEDRAGEN och LURAD - det finns gott om rackarluder där ute - Du kommer få kämpa på som satan för att vinna över förtroendet, men du kan lyckas. Knepet är såklart att du behåller hatet inom dig (visst..det är lätt för mig att säga) och är så välklädd, förtroendeingivande och sansad som du bara kan bli i dina fortsatta kontakter med samhället. Dunka in i deras medvetande att du blivit lurad, att ni hade en ÖVERENSKOMMELSE om att du inte ville avla barn (den är viktigast) och försök få in att det verkligen är du som är offret.

Men på riktigt, tror du att du gör killen en tjänst genom att skriva sånt där dravel?!
Det finns ett riktigt barn med i bilden om någon missat det. Ts må vara ett barn i sinnet nu, men med RÄTT hjälp på vägen vuxnar till och fattar att han är PAPPA och slutar tänka på sitt barn som att det vore en oönskad spelkonsol.

Oavsett hur jävla pantad fruntimmret i fråga är.
Citera
2016-06-28, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Det enda som är relevant är att jag till skillnad från TS inte på något sätt bidragit till graviditeten och inte ens haft någon möjlighet att förhindra den eller ens minska risken för att den skulle uppstå.

Det är därför det är viktigt att ta så mycket pengar som möjligt från TS för att minska risken för att kostnader ska spilla över på mig (alternativt minimera beloppet som spiller över på mig).

Den övre gränsen för underhållsstödet bör därför ökas så mycket som möjligt för att minimera kostnaderna för mig och övriga skattebetalare.

Jag håller med om att det är bättre att TS betalar än att skattebetalarna ska få göra det. Det enda jag argumenterar för är att det är omoraliskt att någon annan än mamman ska stå för för notan.

Den övre gränsen för underhållningsstödet har jag inga direkta åsikter om, då det fortfarande är så att den frånvarande föräldern "betalar efter förmåga" (hur mycket någon betalar i underhåll baseras på personens årslön). Huruvida detta är ett bra system hör egentligen inte till diskussionen.

Vad jag argumenterar för är att mamman ska få så lite stöd som möjligt, speciellt från staten men även från TS.
Citera
2016-06-28, 20:48
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenMan
Jag håller med om att det är bättre att TS betalar än att skattebetalarna ska få göra det. Det enda jag argumenterar för är att det är omoraliskt att någon annan än mamman ska stå för för notan.

Den övre gränsen för underhållningsstödet har jag inga direkta åsikter om, då det fortfarande är så att den frånvarande föräldern "betalar efter förmåga" (hur mycket någon betalar i underhåll baseras på personens årslön). Huruvida detta är ett bra system hör egentligen inte till diskussionen.

Vad jag argumenterar för är att mamman ska få så lite stöd som möjligt, speciellt från staten men även från TS.

Problemet är bara att ensamstående mödrar tenderar att vara/bli låginkomsttagare och har därför begränsad kapacitet att betala helt ur egen ficka. Det är därför det är viktigt att ta pengar från de ovilliga fäderna eftersom detta minskar risken för att kostnader spiller över på den skattebetalande allmänheten.

Det här har ingenting att göra med sympati för de ensamstående mödrarna. Det har allt att göra med att minimera risken att jag drabbas av orimliga kostnader. Ansvarsfördelningen mellan mamman och den ovillige fadern är ointressant i jämförelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in