2016-06-28, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Nej. En folkomröstning är genomförd och ska respekteras. Men att säga att detta bara är bra är ren idioti.
Fast ingen säger, att det är bara bra. Så du kan sluta att kämpa mot väderkvarnar
Citat:
Ett uppenbart demokratiskt problem är att man röstade i blindo. En majoritet ville inte ha upplevda negativa konsekvenser av EU-medlemskapet eller det framförhandlade medlemskapsvillkoret som EU och Storbritannien hade kommit fram till inför folkomröstningen. Det vet vi. Men i vilken utsträckning kunde dessa låta sig påverkas av de okända, negativa konsekvenserna av ett utträde? Och vad är det för ett Storbritannien som skapas genom utträdet? Detta kan varken lämna- eller stannasidan svara på i dagsläget. När förhandlingsresultatet står klart, ska detta då förnekas folket att ta ställning till? "Ni röstade för att vi ska gå ur så detta blir konsekvenserna vad ni än tycker om dem". Är det "demokratiskt"?
Vilka är ni, och hur exakt fick ni veta, att folket röstade i blindo?
Det var ju massa skrämselpropaganda från Bremain. De flesta visste nog konsekvenserna. Det finns ju också sådana som trodde, att konsekvenserna skulle bli mycket mer negativa
Citat:
That is beside the point. Min poäng var att de 24 handelsavtalen ska ersättas vilket innebär stora praktiska problem för all handel. Det spelar så till vida ingen roll om det blir nya säravtal eller WTO. Företag och investerare vill ha förutsägbarhet och visshet. Men du tar det med en klackspark, ja, visst, a walk in the park.
Samma sak var nog också, när Berlinmuren föll
Tycker du inte det, min kära snillrike riddaren som slåss mot väderkvarnar?
Citera
2016-06-28, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Fast ingen säger, att det är bara bra. Så du kan sluta att kämpa mot väderkvarnar

Vilka är ni, och hur exakt fick ni veta, att folket röstade i blindo?
Det var ju massa skrämselpropaganda från Bremain. De flesta visste nog konsekvenserna. Det finns ju också sådana som trodde, att konsekvenserna skulle bli mycket mer negativa

Samma sak var nog också, när Berlinmuren föll
Tycker du inte det, min kära snillrike riddaren som slåss mot väderkvarnar?
Ännu en klacksparkare som tar livet med ro, precis som jag förutsåg. Fler av er har svarat. Jag beklagar er oskuldsfulla naivitet. Utträdesvillkoren är inte kända eller hur? Då röstar man för utträde i blindo. Hade man röstat för att stanna hade villkoren varit kända. Men tydligen är den enkla sanningen för svår att hantera. Tant pis.
PS. Det finns mängder av människor som bara ser fördelar med Brexit, oavsett om de bor i Storbritannien eller ej. Att du inte kan se det är faktiskt skitkul.
Senast redigerad av Redax 2016-06-28 kl. 14:07.
Citera
2016-06-28, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ännu en klacksparkare som tar livet med ro, precis som jag förutsåg. Fler av er har svarat. Jag beklagar er oskuldsfulla naivitet. Utträdesvillkoren är inte kända eller hur? Då röstar man för utträde i blindo. Hade man röstat för att stanna hade villkoren varit kända. Men tydligen är den enkla sanningen för svår att hantera. Tant pis.
Jo, man kände till worst-case-scenario — WTO. Eller hur, riddaren?
Bremain beskrev även mer skrämmande "utträdesvillkoren/konsekvenserna". De som kunde läsa, kände till det. Eller pratar vi om sådana som dig?
Citat:
PS. Det finns mängder av människor som bara ser fördelar med Brexit, oavsett om de bor i Storbritannien eller ej. Att du inte kan se det är faktiskt skitkul.
Det balanserades med mängder av människor som bara såg nackdelar med Brexit. Läsförståelse?
https://www.youtube.com/watch?v=owzhYNcd4OM
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-06-28 kl. 14:16.
Citera
2016-06-28, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Jo, man kände till worst-case-scenario — WTO. Eller hur, riddaren?
Bremain beskrev även mer skrämmande "utträdesvillkoren/konsekvenserna". De som kunde läsa, kände till det. Eller pratar vi om sådana som dig?

Det balanserades med mängder av människor som bara såg nackdelar med Brexit. Läsförståelse?
https://www.youtube.com/watch?v=owzhYNcd4OM
Jag tror inte för ett ögonblick att mer medvetna Brexitröstare tror att det bara blir WTO. Det förekommer inte mellan industriländer, som alla har handelsavtal utöver det. Så den "kunskapen" är meningslös.
Nu medger du alltså att det finns folk som bara ser fördelar med Brexit. Alltid något. Jag har aldrig påstått att det inte skulle finnas stannaanhängare som bara ser nackdelar med Brexit.
Citera
2016-06-28, 14:42
Medlem
EU:s parlament antog idag en resolution angående Brexit. Innehåll nedan i spoiler:

Citera
2016-06-28, 14:49
Medlem
Hahaha Nigel Farage tal i europaparlamentet idag så jävla mäktigt.

Vilket jävla långfinger.

https://www.youtube.com/watch?v=ayojl7Op37A
Citera
2016-06-28, 14:59
Medlem
Varför är WTO dåligt? OM man nu inte vill skydda dåliga inhemska industrier. Finns det nåt annat skäl?
Citera
2016-06-28, 15:15
Bannlyst
Citat:
Jag tror inte för ett ögonblick att mer medvetna Brexitröstare tror att det bara blir WTO. Det förekommer inte mellan industriländer, som alla har handelsavtal utöver det. Så den "kunskapen" är meningslös.
Men de kände till, att kunde bli, med bedömde, att det skulle bli osannolikt. Och jag delar deras bedömning. WTO är det absolut worst-case-scenario och GB kommer att få en mycket mer fördelaktiga villkor, tror jag
Citat:
Nu medger du alltså att det finns folk som bara ser fördelar med Brexit. Alltid något. Jag har aldrig påstått att det inte skulle finnas stannaanhängare som bara ser nackdelar med Brexit.
Att det finns idioter är ingen nyhet liksom.
Citera
2016-06-28, 15:26
Medlem
Brexit ett faktum, vilka är konsekvenserna?
Svar: Ännu fler polacker, rumäner etc kommer till Sverige.
Citera
2016-06-28, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Hahaha Nigel Farage tal i europaparlamentet idag så jävla mäktigt.

Vilket jävla långfinger.

https://www.youtube.com/watch?v=ayojl7Op37A

Jag har helt missat att man beter sig som ett gäng griniga barn i EU parlamentet, tydligen inte första gången heller, då ordförande refererar till tidigare tillfällen.
Citera
2016-06-28, 16:21
Medlem
En konsekvens är att vissa engelsmän över hela Storbritannien som röstade lämna ger sig på invandrare öppet i samhället. Problemet som vanligt är att alla invandrare dras över en kam. Spelar ingen roll att du är född i Storbritannien och har hög utbildning och bra arbete och troligtvis bidrar mer till samhället än de som nu öppet vågar spy ut sitt invandrarhat, ser du utländsk ut så kan du räkna med att få hat.

Skummade igenom facebooksidan Worrying Signs och det är blandat med folk som fått utstå skit. Väldigt många europeer faktiskt som ska "åka hem". Liknande hände i Sverige efter förra valet när folk blev påhoppade pga hudfärg. Min kompis som är adopterad och högutbildad fick höra det på tunnelbanan att hon skulle ta sina negerungar och åka hem till det land hon kom ifrån. Det är så korkat. Själv är jag för Brexit men avskyr denna idioti att man inte har bättre förstånd än att sortera folk efter hår- eller hudfärg.

Får se om detta lägger sig eller om det kommer att eskalera i UK?
Citera
2016-06-28, 16:35
Medlem
Snapcounts avatar
En mycket intressant artikel publicerad i norska Aftenposten, angående vad som sker.., besvikelser att Storbritannien skall ut.., medans andra (Frankrike) vill att S-britannien skall "pull the trigger" nu.., likaså kravet på reformer.., med att makt skall tas ifrån kommisionen..

(notera bla språkbruket nedanför, det fetade)

-I kveld samles de 28 stats- og regjeringssjefene til middag i toppetasjen i Rådsbygningen Justus Lipsius i Brussel. I et bygg, som arkitektonisk bringer tankene tilbake til Bresjnev-perioden i Sovjetunionen, skal EU-toppmøtet over middagen diskutere Brexit og veien videre for EÙ.

Polens utrikesminister (reform) :

– Vi er nå inne i en tidlig fase der vi jobber med utkast til forslag. Disse forslagene vil være meget radikale. Vi vurderer en ny traktat og føre mer makt til Det europeiske råd, ikke til Kommisjonen, forklarte han til journalister.

Ved å føre mer makt til Rådet, som består av medlemslandene, vil særlig Kommisjonen miste makt.

Sverige :

-Ifølge nettstedet Politico vil svenskene signalisere at de i alle fall ikke ser behov for å fordype EU-samarbeidet nå.

http://www.aftenposten.no/verden/EU-toppene-splittet-om-Brexit-og-krangler-om-hvor-mye-makt-Brussel-skal-ha-585417b.html#xtor=RSS-3

En ljusglimt för alla icke-federalister..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in