2016-06-28, 07:40
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xnxx123
Ungefär hur mycket röka kan man få ut av en välskött hinkodling med autos?

Du kan i princip nå hela potentialen fröet har men då får man springa och vattna och trixa som fan.
Jag gillar i grund och botten inte så mkt jobb.
Citera
2016-06-28, 09:17
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForthOne
Det har han ju svarat på ett antal gånger. Kör bädd och bulk på earlys, välj ut de som har klarat sig bäst till ett antal av 2-3st i varje bädd. Sen börja mata när de behövs efter blom. Det är väl inte det mest optimala men resultatet är småträd.

ok.. kör nog min egna ''guide'' isf, fortsätter att experimentera lite..=)

mvh
Citera
2016-06-28, 09:20
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Jag uppfattar faktiskt att det är trädgrow och inte bara stora.
Men annars japp det har jag svarat på många gånger. Tack.

Det var en snubbe jag litar på som körde en planta 60N som blev 3.5m och skördade 800g nuggets. Hybrids from hell gör spektakulära utefrön som allt för få odlar. De kräver en duktig odlare men va fan det är ju bara läsa/kopiera.
Torv, hönsskit, benmjöl , aska, epsom och vatten när det behövs. Då går det odla oerhört stora plantor. Stora volymer jord/planta.
Många startar träd inne i februari och kör 24h ljus och låter dom ej bli rotbundna och håller dom då vegetativt och tränar dom (är de stabila i 24h ljus så går det klona och då blir ute grows riktigt intressant om man gör det för pengar). Sen får man vackert försöka tajma när de visar kön/växer ur tältet och sommaren-ish har kommit (varmt och ljust men går mot mörker), då ska de ut och tas om hand fram till okt. Mycket jobb.

Mycket jobb men också oerhört fint och mycket gräs. 500g på en stor Royal Nepal är nog inte ens så svårt. Royal Dane är fin. Thyphoon har oförtjänt dåligt rykte, finns fina sativa phenos. Lala har prisvärda utemixar.

Kolla vad andra från Norden kör på icmag. Kopiera. Boom.

tack för tips har du några bilder från i år?

mvh
Citera
2016-06-28, 10:01
Medlem
snus-spyans avatar
Jag var och kollade till en planta häromdagen, auto tropical, och den hade sträckt sig ganska mycket.
Ungefär såhär fast med någon centimeter långa grenar.

http://www.ilovegrowingmarijuana.com/wp-content/upload_folders/ilovegrowingmarijuana.com/2012/11/03-marijuana-seedlings-strech-water.jpg

Den har direkt solljus hela dagen förutom någon timme på kvällen och morgonen. Platsen den står på samma ställe som min förra som inte sträckte sig, är det genetik? näring? eller är det att den här inte har blivit chockad av kyla och omplantering? Jag kan även tillägga att jag myllat ner aska i det översta jordlagret och ska ge den biobact tomat.
Citera
2016-06-28, 10:20
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exade
tack för tips har du några bilder från i år?

mvh

Nix det ser ändå inget spektakulärt ut just nu (60-70cm och precis visat preflowers). Men strukturen finns där och genetiken bör ge utdelning.
Citera
2016-06-28, 11:22
Medlem
Alltså 3.5m och en skörd på 800g. Helvete vilken plantjävel. Så jävla imponerande, det hade jag vilja se med egna ögon
Citera
2016-06-28, 12:29
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForthOne
Alltså 3.5m och en skörd på 800g. Helvete vilken plantjävel. Så jävla imponerande, det hade jag vilja se med egna ögon

Kolla i Finska delen på icmag, där brukar alltid finnas lite träd. Jobbmässigt är det inte värt det imho men nog är det spektakulärt med stora plantor.
Citera
2016-06-28, 13:41
Medlem
Var ute och kollade till mina damer i helgen.

Mina northern lights autofem hade växt fint

Bubba kush autofem trivdes inte riktigt små och en hade dött

White widow hade växt fint med börjar bli stora å fina nu

Easy bud autofem (bjudfrön jag fick) hade fått besök av djur 2 av 5 som var kvar men dom hade blivit riktigt buskiga med mkt buds på dock var dom bara 30 cm höga.

Ska bli spännande å se hur dom fortsätter växa
Citera
2016-06-28, 13:50
Medlem
ManJuices avatar
Så det tar alltså upp till 3 månader från frö till skörd även med auto-blommande?

Någon som odlat i början av juli och kan dela med sig av sina erfarenheter?

Annars får det bli nästa säsong för min del.
Citera
2016-06-28, 13:54
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Så det tar alltså upp till 3 månader från frö till skörd även med auto-blommande?

Någon som odlat i början av juli och kan dela med sig av sina erfarenheter?

Annars får det bli nästa säsong för min del.

Ja det tar i runda slängar +3mån för en auto ute.

Du hinner om du kör i hink och har en bra spot.
Citera
2016-06-28, 13:55
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Ja det tar i runda slängar +3mån för en auto ute.

Du hinner om du kör i hink och har en bra spot.
Vågar man beställa frön i sitt eget namn?
Från t.ex. Nordicseeds eller cannaseeds.

Vill gärna få det snabbt och betala "vanligt" som vilken produkt som helst.
Citera
2016-06-28, 14:05
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Vågar man beställa frön i sitt eget namn?
Från t.ex. Nordicseeds eller cannaseeds.

Vill gärna få det snabbt och betala "vanligt" som vilken produkt som helst.

Då är det nog smoketower eller dyl du får vända dig till ( jag själv tycker genuint illa om smoketower då de tidigare betett sig som ass. Skickat ut oönskad smsreklam och dyl. Inte ok när man är på jobbet och får bongerbjudanden i telefonen. Fett osnyggt och en risk man är helt oförberedd på).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in