2016-06-21, 07:45
Medlem
Jag har både käkat sobril och stesolid på recept sen en massa annat i perioder vid sidan om. Främst alpara.
Och såklart är sobril skit. Och sen tycker jsg att bensoavtändningen är en av de värsta om du käkat mycket under lång tid. Men jag upplever att plågotiden är längre med diazepam.
Citera
2016-06-21, 12:52
Medlem
Hej alla glada!

I fredes 17/6e tog jag min sista dos tramadol och har sedan idag tisdag 21/6 tagit xanor varje dag cirka 2-5 mg varje dag UTSPRITT under dagarna. Jag kan tillägga att mitt tramknaprande pågått dagligen i kanske 5 månader.

Så till min fråga:

Hur mycket xanor och hur länge kan jag ta xanor innan jag kan förvänta mig en avtändning på det också? Min plan är att ta dessa dem fem första dagarna efter klippet med tramadolen då det brukar vara som värst för mig.
Citera
2016-06-23, 22:17
Medlem
paras0nics avatar
Är det bara jag som tycker att mat, dryck, allting alltså som du konsumerar oralt smakar "konstigt" på alprazolam? Det kan räcka med 2mg. Detta är lite under ruset, men speciellt efter, te.x om jag har spelat droppat 2mg innan läggdags. När jag vaknar smakar vatten, mat och allting konstigt. Vad beror detta på? Har inte upplevt detta på Ikto, Stess, Fm1...

Detta gäller Frontin 1mg, Blåbär/Ksalol samt vanliga Svenska...
Citera
2016-06-24, 04:29
Medlem
bananajoe33s avatar
Vad är halveringstiden på xanor stavar 2mg? Sitter på tele så svårt att läsa tråden
Citera
2016-06-24, 21:27
Medlem
Silentminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Är det bara jag som tycker att mat, dryck, allting alltså som du konsumerar oralt smakar "konstigt" på alprazolam? Det kan räcka med 2mg. Detta är lite under ruset, men speciellt efter, te.x om jag har spelat droppat 2mg innan läggdags. När jag vaknar smakar vatten, mat och allting konstigt. Vad beror detta på? Har inte upplevt detta på Ikto, Stess, Fm1...

Har samma "problem", får även det av svenska stess. Vettefan vad det beror på faktiskt men har jag jobb dagen efter så brukar jag ta lakritstuggummi eller citronvatten på morgonen och under dagen och det lindrar lite i alla fall.

Från det ena till det andra. Inte för att jag förväntar mig att fb kommer döma mig för mitt halvpundiga beteende men har nu testat alprazolam vid svår ångest och gillar den starkt. Har tidigare kört på stesolid men den långa halveringstiden och den uppbyggda toleransen jag fick gjorde det rätt ineffektivt efter ett tag, men nu kan jag bara ge två tummar upp för alprazolam. Det hjälper riktigt bra!
Citera
2016-06-26, 00:42
Medlem
bananajoe33s avatar
Hur är tolleranshöjningen om man skulle gå på denna starka medicin i säg ett år?
Citera
2016-06-26, 10:54
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Hur är tolleranshöjningen om man skulle gå på denna starka medicin i säg ett år?

Väldigt individuellt. Går inte att rita någon exakt kurva
Citera
2016-06-26, 10:55
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Vad är halveringstiden på xanor stavar 2mg? Sitter på tele så svårt att läsa tråden

Normalt 6-12 tmmar
Citera
2016-06-26, 13:50
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic

Absolut, detta märks särskilt när jag tagit för stora doser. Det är svårt att beskriva smaken, men inte är det särskilt gott dagen efter.
Citera
2016-06-28, 04:51
Medlem
Ska börja självmedicinera med Ksalol, inte att flöddra på utan små medicinska doser för att fungera. Börjar vid en halv mg med noll tolerans och går sen upp till max 1. Om jag tar dom 2 dagar i veckan finns det någon risk att jag torskar eller får at när jag slutar sen?
Citera
2016-06-28, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillwaiting
Ska börja självmedicinera med Ksalol, inte att flöddra på utan små medicinska doser för att fungera. Börjar vid en halv mg med noll tolerans och går sen upp till max 1. Om jag tar dom 2 dagar i veckan finns det någon risk att jag torskar eller får at när jag slutar sen?
Nej, största problemet är bara att inte överstrida din regel med 2 gånger i veckan. Men det är mycket möjligt.
Citera
2016-06-28, 13:59
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillwaiting

Hoppas du har tablettdelare hemma (blir opraktikskt annars med tanke på att dom är på 1 mg och väldigt svåra att dela själv)

Kan du hålla dig till 2 dagar i veckan så lär det inte bli några problem med tolarens eller AT. Problemet med att självmedicinera är att det nästan alltid går åt helvete Man tar mer och mer och mer...
Hoppas du lyckas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in