Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-06-28, 04:00
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
länk

Washington Post
2016-06-28, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Det är ju uppenbart för alla att du inte ställer frågan seriöst utan bara larvar dig i tråden, och hånar och förvränger allt som sägs på ditt typiska korkade vis, men jag ska svara ändå.

Trump har det mest imponerande kompetenspaketet vi någonsin sett hos en presidentkandidat:

ledarskapsförmåga, projektlederi, förhandlingsteknik och övertalningsförmåga - och en mästare inom alla!

Hans världskunskap slår också all konkurrens. Han kan och förstår islam som ingen annan. Och detta gäller geopolitik överlag, både militärt och ekonomiskt. Han har inte bara den relevanta kunskapen utan ett fantastiskt omdöme, som gång på gång träffar rätt, när alla andra är helt vilse (om Irak och NATO osv.). Lika viktigt som hans kunnande är hans utsökta förmåga att tänka nytt och stort och rätt.

Hans personliga egenskaper kompletterar paketet: ett stort och gott hjärta, mycket hederlig och en stark man som lojalt står upp för de sina och orädd står upp för de obekväma sanningarna.

Bara en idiot kan missa det här.

Finns det något konkret?

Alltså inget i svepande ordalag beröm utan innehåll utan något område som han kan något om?
2016-06-28, 04:10
Medlem
Han var ju rätt framgångsrik dokusåpaartist. Jag har inte sett detta men om någon har så framkom det något här om Trumps begåvning som kan vara bra när han blir president?

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Apprentice_(U.S._TV_series)
2016-06-28, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Han låg före andra republikanska kandidater i någon mätning såg jag. Verkar som han kör samma stuk som Pahlin. Populistiska uttalanden och sinnesslöa påståenden, och det är helt genomskinligt i hans fall. Inte fan är Trump så korkad så han på allvar tror att Obama inte är amerikan exempelvis, vilket han vill göra sken av. Trump är genomfalsk.

Någonting får han dock ut av allt det här, han är som sagt inte dum karln. Jag skulle inte bli förvånad om han bara vill rida på teapartyvågorna för något av sina egna syften eller skapa publicitet.

Men när det väl kommer till kritan tror jag inte heller han har några större utsikter att bli vald, och jag tror ärligt talat inte ens att han tänker göra ett seriöst försök.
Mr Trump är en man som skapar översikt över hela landet och dom höguppsatta personerna. Han är en analytiker, som skapar sig kontroll över vad som är vad och vem som behövs för att göra landet bättre. Visst säger han helt korkade saker ibland men oftast så spelar han med noterna tills han har mer fakta vad som krävs för att vinna valet. För att han heter Trump menas inte att han är Dum. Han är entreprenör från hela hans inre och försöker alltid göra sina affärer så att alla ska bli nöjda. Därav vet jag att han skulle bli en bra President. Jag menar att han vet hur man gör så att landet i sig blir rikare och bättre och samtidigt även andra länder. Fred och bättre ekonomi för folket och harmoni världen runt med hjälp av andra världsledare också. Då han har det som krävs att knyta band med andra.
2016-06-28, 04:18
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Washington Post

En text ur högen. Det finns hundratals. Många utgår från att företagsgruppen år 1974 kunde låna mot en företagsinteckning om 200 miljoner USD och att det är en rimlig utgångspunkt för en värdering av förmögenheten då. Forbes uppskattar dagens förmögenhet till 4 miljarder USD, vilket skulle innebära en genomsnittlig årlig avkastning på 6,7 procent. Det är inget att skriva hem om.

/Pz
2016-06-28, 04:51
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucifersson
Mr Trump är en man som skapar översikt över hela landet och dom höguppsatta personerna.

Utveckla!

Citat:
Han är en analytiker, som skapar sig kontroll över vad som är vad och vem som behövs för att göra landet bättre. Visst säger han helt korkade saker ibland men oftast så spelar han med noterna tills han har mer fakta vad som krävs för att vinna valet.

En analytiker som oftast spelar med noterna? Är det google translate som ställer till det?

Citat:
För att han heter Trump menas inte att han är Dum. Han är entreprenör från hela hans inre och försöker alltid göra sina affärer så att alla ska bli nöjda. Därav vet jag att han skulle bli en bra President. Jag menar att han vet hur man gör så att landet i sig blir rikare och bättre och samtidigt även andra länder. Fred och bättre ekonomi för folket och harmoni världen runt med hjälp av andra världsledare också. Då han har det som krävs att knyta band med andra.

Trump har varken kontakter med erfarenhet av statsförvaltning eller kunskaper/idéer/personlighet som annars skulle kunna attrahera kompetenta personal till en framtida stab. En exekutivt lagd person, som Trump ger intryck av att vara, får problem - tror jag - utan tillräckligt kunniga och pålitliga politiska tjänstemän.

/Pz
2016-06-28, 07:03
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Utveckla!

En analytiker som oftast spelar med noterna? Är det google translate som ställer till det?

Trump har varken kontakter med erfarenhet av statsförvaltning eller kunskaper/idéer/personlighet som annars skulle kunna attrahera kompetenta personal till en framtida stab. En exekutivt lagd person, som Trump ger intryck av att vara, får problem - tror jag - utan tillräckligt kunniga och pålitliga politiska tjänstemän.

/Pz
Det republikanska partiet har dock gott om sådana så det är inget problem.
Vidare har USA till skillnad från Sverige en maktdelning så att Trump kan göra större skada än den inkompetente Obama tvivlar jag starkt på.
2016-06-28, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucifersson
Mr Trump är en man som skapar översikt över hela landet och dom höguppsatta personerna. Han är en analytiker, som skapar sig kontroll över vad som är vad och vem som behövs för att göra landet bättre. Visst säger han helt korkade saker ibland men oftast så spelar han med noterna tills han har mer fakta vad som krävs för att vinna valet. För att han heter Trump menas inte att han är Dum. Han är entreprenör från hela hans inre och försöker alltid göra sina affärer så att alla ska bli nöjda. Därav vet jag att han skulle bli en bra President. Jag menar att han vet hur man gör så att landet i sig blir rikare och bättre och samtidigt även andra länder. Fred och bättre ekonomi för folket och harmoni världen runt med hjälp av andra världsledare också. Då han har det som krävs att knyta band med andra.

Hur ska han göra landet rikare?

Några i tråden har berättat för mig att skaffa fram arbetstillfällen genom att anställa folk som ska utvisa de 11 miljonerna illegala invandrarna? Och de som ska bygga muren?

Är det något mer menar du i så fall vad?
2016-06-28, 10:40
Medlem
Citat:
Utveckla!

/Pz

Det finns mycken relevant kritik som kan framföras.

Att Trump skulle sakna kompetens att rekrytera nyckelpersoner är inte en av dem. Tror du ha verkställer allt själv i sina företag?
2016-06-28, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BueDigre
Det finns mycken relevant kritik som kan framföras.

Att Trump skulle sakna kompetens att rekrytera nyckelpersoner är inte en av dem. Tror du ha verkställer allt själv i sina företag?

När jag frågade tänkte jag mig att de som lyssnar på hans tal kunde tala om vad han pratar om som han visar sig kunnig om? Alltså vilka hjärtefrågor han har?

Om en person ska rekrytera nyckelpersoner så tycker i alla fall jag att det borde underlätta betydligt om man kan något.

En utvecklingsstörd femåring kan inte rekrytera lika bra som en person som är högt begåvad och har kunnighet inom området som nyckelpersonerna ska kunna något och dessutom ha ett visst mått av empati.

De svar jag har fått att Trump inte behöver kunna något från flera personer och att han kan byggnadsbranschen så att han kan få upp muren.

Någon säger när jag frågar om kunskap att han ska utvisa 11 miljoner människor. Några insikter om det här går inte att få.

Har han någonsin i sina tal uttalat sig om hur han ska åstadkomma några av sina kärnfrågor?
2016-06-28, 12:05
Avslutad
Herr Trump kommer bli bakbunden likt en masochist i Berlinsk BDSM-bordell av kongress och politiskt system om han får för sig att realisera sina förslag som han populistiskt har uttryckt dom. Han kommer nog foga sig till slut han med.
2016-06-28, 12:29
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilker
Har han någonsin i sina tal uttalat sig om hur han ska åstadkomma några av sina kärnfrågor?
Specifika operativa detaljer kan man komma med när man är vald. Under själva valkampanjen gäller det att höja sin profil konceptuellt. Och vallöften är inte juridiskt bindande. Därför kan man, som presidentkandidat, köra rätt hårt med visioner och linjer. Detta är vad publiken i stort väntar sig.

Man ska förstås ha substans i sin politik men att vara presdientkandidat är i mångt och mycket en fråga om profilering. Det handlar föga om att skapa perfekta system.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in