Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2011-04-14, 12:46
Medlem
MoLoKs avatar
Säger inte Trump såhär innan varje val?
2011-04-17, 01:53
Medlem
Lostinasias avatar
Trump 2012

Ok, sa Donald Trump fran The Apprentice funderar pa att stalla upp som presidentkanditat for republikanerna emot Obama 2012.
Han har talat om ganska harda tag i utrikespolitiken:
http://www.youtube.com/watch?v=kAnGBwjwpHI

Han ar emot skattesankingar utan planerar pa att tvinga Opec att sanka oljepriset och tvala till SydKorea och Kina med handelstariffer, stanna kvar i Irak och pumpa ut 1.5 trillioner dollar i olja for att tacka kostnaderna av kriget.

For ovrigt ar han pro-life och emot homosexaktenskap.

Det finns en del klipp Fox New (big suprise) pa youtube med han agenda.

Vad tycker ni? Hiss eller piss? Har han nagon chans i valet?

Personligen gillar jag honom, en framgangsrik affarsman som lyckas med det han atar sig. Hans bombastiska och lite flamboyanta sidor kan jag bortse ifran da han som sagt ar duktig pa det han gor.
2011-04-17, 09:11
Medlem
HH74s avatar
Han har noll chans att bli vald. Mannen är en gående cirkus med ben.

Dessutom så har han redan nämnt presidentkampanjer innan, särskilt i slutet av 80-talet när han skulle sälja en bok. Nu ska han sälja sitt program.

Han kommer låtsas vara seriös och ställa in allt i Juni, efter att programmet fått mer och mer tittare.
2011-04-17, 09:29
Bannlyst
"we are building china by ordering all of their products"

ja...stating the obvious. annars överraskade han mig med att vara välartikulerad. gubben är långt mycket smartare än bush. men han hänger upp sig på gammalt groll om kuwaitkriget och panamakanalen och det är ingen valvinnare. dessutom är det helt omöjligt att se honom utan att blicken dras till det pälsdjur som hoppat upp och tvärdött på hans huvud.
2011-04-17, 12:02
Medlem
zizacons avatar
Han låg före andra republikanska kandidater i någon mätning såg jag. Verkar som han kör samma stuk som Pahlin. Populistiska uttalanden och sinnesslöa påståenden, och det är helt genomskinligt i hans fall. Inte fan är Trump så korkad så han på allvar tror att Obama inte är amerikan exempelvis, vilket han vill göra sken av. Trump är genomfalsk.

Någonting får han dock ut av allt det här, han är som sagt inte dum karln. Jag skulle inte bli förvånad om han bara vill rida på teapartyvågorna för något av sina egna syften eller skapa publicitet.

Men när det väl kommer till kritan tror jag inte heller han har några större utsikter att bli vald, och jag tror ärligt talat inte ens att han tänker göra ett seriöst försök.
Senast redigerad av zizacon 2011-04-17 kl. 12:17.
2011-04-17, 12:28
Medlem
Fris avatar
Enligt Trump ska USA tydligen bli rikt på att förbjuda amerikaner att handla internationellt och på att tvinga omvärlden till lägre priser på olja och högre priser på valuta och så vidare om ditt och datt som Trump-administrationen planekonomiska ska diktera från kontoren i Washington...

Jag skulle hellre se en kapitalist som kandidat, än denne clown. Trump har blivit rik på att rida pyramidspelet där staten dikterar att räntan måste vara för låg, så att fastighetspriser skenar. Han har uppenbarligen ett sjukligt begär av att synas i media. Någon ideologi står han inte för. Inte heller har han några insikter i ekonomi.

Om han verkligen skulle mena allvar med vad han säger om att av-arabifiera amerikansk utrikespolitik, så vore det ett plus. Men eftersom det är ett vitalt säkerhetsintresse för Israel som ju i detalj styr amerikansk utrikespolitik, så framstår det som totalt orealistiskt utan skarpare och mer principiella uttalanden om att "skrota imperiet" och lägga ned det mesta av krigsmakt och utrikespolitik rakt av (som USA ändå snart kommer att nödgas till p.g.a. statsbankrutt).
Senast redigerad av Fri 2011-04-17 kl. 12:33.
2011-04-18, 19:44
Medlem
Trump ar en joker. Han ar natruligtvis smart och driven. Han kan sakert fa enormt stort stod i en presidentkampanj, men aldrig tillrackligt stort stof for att komma till finalen, sa att saga.
Dock kan han sakert sla ut manga andra kandidater och skaka om det republikanska slagfaltet ordentligt - vilket naturligtvis ar hans framsta syfte. Han ar naturligtvis medveten om att han aldrig kommer att bli president, men samtidigt vet han att han kan paverka och ge republikanerna en spark i arslet sa dom vaknar.
2011-04-20, 01:32
Medlem
Det verkar som om Obamas födelseattest kan bli en valfråga om Trump blir kandidat

Skattedeklaration mot födelseattest -nice vidointervju
Citat:
DONALD TRUMP: I Will Release My Tax Returns When Obama Releases His Birth Certificate

http://www.businessinsider.com/donald-trump-tax-returns-obama-birth-certificate-2011-4#ixzz1K0z1eUj9
2011-04-20, 02:07
Medlem
Drumsticks avatar
Han lär ju skämma ut USA ännu mer med sin jävla frisyr.
2011-04-27, 20:02
Medlem
Nu har Obama visat upp sitt fulla födelseattest. Så nu är den frågan ur världen iaf.

Hela den här historien kan väl inte ha gagnat Trump direkt men nu får han en chans att prata om viktigare frågor.
Senast redigerad av JAE 2011-04-27 kl. 20:04.
2011-04-27, 20:15
Medlem
Trump är etablissemangets svar på rädslan för Ron Paul. Eftersom folk i allmänhet är idioter vinner han säkert.
2011-04-27, 20:21
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=H_-0hMID67A

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in