2016-06-21, 17:27
Medlem
JeepersCreeperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan1212
En liten lätt fråga mitt snus blev väldigt torrt antar jag hade tur första gången . Men nu till det svåra hade i en påse glycerol+ en hel flaska stabilisator . Detta kan inte vara farligt va ? .. Som sagt snuset blev lite bättre men påverkar detta hälsan eller smaken ?

Glycerol, glykol et.c är inte farligare än snus i sig i de doser man tar så snusa lugnt vidare. Men du kan ju väta ditt snus med en rökig whiskey om det blivit för torrt. För whiskey är ju inte farligt, det är bara gott.
Citera
2016-06-28, 02:21
Medlem
morbrostewarts avatar
Fråga:
Ni som tillsätter whisky i ert egentillverkade snus, vilken mängd är lämplig för en inte alltför stark, men angenäm whiskysmak.
Vi ponerar att det handlar om storleksordningen 1 Kilogram tobak av random lös-"snussats"
Tack på förhand för seriöst svar!
Citera
2016-06-28, 13:12
Medlem
Jag hade i 2 cl ardbag blev riktigt bra.
Citera
2016-06-28, 13:16
Medlem
För övrigt köpte 3 prillans portions påsar för att göra eget portion . och orka göra en dosa blev så segt men är det någon som vill ha dem skicka ett pm med adress i så kan jag skicka 600 portions påsar till er . eller om det är flera som vill ha så delar jag upp det å skickar .

Kommer ändå bara ligga här å skräpa . Men kom ihåg att sitta med plattång och få in snuset i påsar det går men riktigt jävla segt ..

Men som sagt har ni ändå tänkt prova eller göra det så spar era slantar så skickar jag skiten till er .

Pm bara med adress så skickar jag direkt i eftermiddag .
Citera
2016-06-28, 14:17
Medlem
Antagligen en korkad fråga, men sådana är man tvungen att ställa när man aldrig gjort snus och klottrade kukar i skolböckerna istället för att lyssna på kemilektionerna. I alla recept jag läst står det att man ska ha glycerol i pulverform, går det lika bra med flytande glycerol på flaska? Ska man i så fall ändå ha i vatten (men möjligtvis dra av den lilla mängd vatten som motsvarar vad glycerolet är utspätt med)?
Citera
2016-06-28, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kameradschaft
Antagligen en korkad fråga, men sådana är man tvungen att ställa när man aldrig gjort snus och klottrade kukar i skolböckerna istället för att lyssna på kemilektionerna. I alla recept jag läst står det att man ska ha glycerol i pulverform, går det lika bra med flytande glycerol på flaska? Ska man i så fall ändå ha i vatten (men möjligtvis dra av den lilla mängd vatten som motsvarar vad glycerolet är utspätt med)?

https://www.youtube.com/watch?v=JFPsdDdWhoY
https://www.youtube.com/watch?v=wJwrvFM-V7g
Tjenare gör så här innan kolla genom alla hans klipp å följ hans recept till punkt å pricka allt utom smaksättningen den kan du göra som du vill med . Men jag följde han recept till punkt å pricka första gången . Å mer perfekt snus går ej att göra hemifrån .
Senast redigerad av hejsan1212 2016-06-28 kl. 14:27.
Citera
2016-06-28, 14:35
Medlem
Terugflitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kameradschaft
Glycerol finns endast som en flytande vätska, du måste ha blandat ihop det med saltet.
Citera
2016-06-28, 16:15
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terugflits
Glycerol finns endast som en flytande vätska, du måste ha blandat ihop det med saltet.
Nej då det finns:
http://www.bulkpowders.se/glycerolmonostearat.html?dpc=SE1FF&msg=10%25%20I%2 0RABATT%20P%C3%85%20DIN%20F%C3%96RSTA%20BULK%20POW DERS%20ORDER&view=ppc&gclid=CK_rs87zys0CFUL2cgodZO QAJA
Citera
2016-06-28, 21:42
Medlem
Terugflitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobaksHasse
Nej då det finns:
http://www.bulkpowders.se/glycerolmonostearat.html?dpc=SE1FF&msg=10%25%20I%2 0RABATT%20P%C3%85%20DIN%20F%C3%96RSTA%20BULK%20POW DERS%20ORDER&view=ppc&gclid=CK_rs87zys0CFUL2cgodZO QAJA
Har aldrig hört talas om det faktiskt, inte i denna tråd heller.
Citera
2016-06-28, 22:09
Medlem
morbrostewarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan1212
Jag hade i 2 cl ardbag blev riktigt bra.
OK! Inte mer än så. Det låter bra, ska prova! Tack för svar!
Citera
2016-06-29, 00:22
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terugflits
Har aldrig hört talas om det faktiskt, inte i denna tråd heller.
Det är nog ingen större fara. Det komiska är att jag jobbat med det i 2-3år utan att tänka på det..

Dessutom är jag skeptisk till att använda det i pulverform.
Citera
2016-07-11, 00:48
Medlem
hu
gör ni med lagringen när ni e klara med snuset kylskåpet , frysen eller garaget ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in