Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-06-27, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Hillary Clinton är livrädd för Bernie or Bust. Bloomberg släppte lite data för några dagar sedan:

Nearly Half of Sanders Supporters Won’t Support Clinton: Poll

"found that barely half of those who favored Sanders -- 55 percent -- plan to vote for Clinton. Instead, 22 percent say they’ll vote for Trump, while 18 percent favor Libertarian Gary Johnson. “I’m a registered Democrat, but I cannot bring myself to vote for another establishment politician like Hillary,” says Laura Armes, a 43-year-old homemaker from Beeville, Texas, who participated in the Bloomberg poll and plans to vote for Trump. “I don’t agree with a lot of what Trump says. But he won’t owe anybody. What you see is what you get.”"

http://www.bloomberg.com/politics/articles/2016-06-22/nearly-half-of-sanders-supporters-won-t-support-clinton

22% tänker rösta på Donald Trump.

Nu har Clinton och Pocahontas bildat team, för att plocka Sandersröstare:

"“Girl Power” signs were held up by the crowd when Senator Elizabeth Warren and Hillary Clinton held a campaign rally in Cincinnati on Monday."

http://www.nytimes.com/2016/06/28/us/politics/elizabeth-warren-hillary-clinton.html

Det här är ju så bra.

Hade verkligen varit en dröm Clinton och Elizabeth Warren med slogan Girl Power. Hade nog gjort hennes ledning med kvinnor lika med 0 när Trump får en lika stor ledning med män.
2016-06-27, 20:04
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Ja, jag vågar påstå att hon har samlat på sig en hel del kunskaper inom politik genom åren.

Det är väl möjligt, även om det knappast är någon garanti. Det lustiga är dock att du visar dig vara helt oförmögen att redogöra för vad detta skulle vara för sorts kunskaper.

Citat:
din inkompetente presidentkandidat

Vad besitter du själv för kunskaper för att kunna avgöra vem som är inkompetent för detta jobb? Du har skrivit två inlägg men varit helt oförmögen att beskriva vad det är för sorts kunskaper som är relevanta för en politiker/regeringschef. Och eftersom detta varit själva ämnet i fokus, när du lagt dig i, och dina två inlägg m.a.p. detta levererat blank & blank, så är det rimligt att dra slutsatsen att du inte har den blekaste aning.

Har du något att tillägga som skulle kunna ändra denna uppfattning?
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-06-27 kl. 20:14.
2016-06-27, 20:14
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
"“Girl Power” signs were held up by the crowd when Senator Elizabeth Warren and Hillary Clinton held a campaign rally in Cincinnati on Monday."

Girl power - öh va?? Det är ju liksom inte Spice Girls det här. Visst är det lite gulligt när tanter i 40-årsåldern kallar varann för tjejer ("Jag ska ut med tjejerna"). Men när de nått pensionsåldern och börjar jaga varann med käpp så blir det enbart patetiskt. Skräcködlepower. Man vinner knappast tjejröster på det.
2016-06-27, 20:19
Medlem
Gautamas avatar
Ingen beskriver The Donald bättre än Sam Harris. Lyssna från 09:00 och framåt:
https://soundcloud.com/samharrisorg/38-the-end-of-faith-sessions-2
2016-06-27, 20:33
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Ingen beskriver The Donald bättre än Sam Harris. Lyssna från 09:00 och framåt:
https://soundcloud.com/samharrisorg/38-the-end-of-faith-sessions-2
Menar du att du stått ut med det här gnället i 2 1/2 timme?
Jag har lyssnat i ca 6 minuter på idiotiska påståenden och en påfrestande gnällig röst.
2016-06-27, 20:37
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Det är väl möjligt, även om det knappast är någon garanti. Det lustiga är dock att du visar dig vara helt oförmögen att redogöra för vad detta skulle vara för sorts kunskaper.

Vad besitter du själv för kunskaper för att kunna avgöra vem som är inkompetent för detta jobb? Du har skrivit två inlägg men varit helt oförmögen att beskriva vad det är för sorts kunskaper som är relevanta för en politiker/regeringschef. Och eftersom detta varit själva ämnet i fokus, när du lagt dig i, och dina två inlägg m.a.p. detta levererat blank & blank, så är det rimligt att dra slutsatsen att du inte har den blekaste aning.

Har du något att tillägga som skulle kunna ändra denna uppfattning?

Jag skulle kunna slösa bort 7 minuter av mitt liv på att breda ut mig om micro och makro-ekonomi, internationella relationer, demografi, språk, historia och inte minst diverse viktiga personliga egenskaper. Men, jag tycker faktiskt bevisbördan ska falla på Trumplägret. Det är inte upp till mig att definiera kunskaper en presidentkandidat bör ha - det är upp till er att bevisa vilka kunskaper hos Trump som gör honom kompetent för jobbet. Och nej, flum som "ledaregenskaper" eller "sunt förnuft" räcker inte.
2016-06-27, 20:48
Medlem
SvenskOppositions avatar
Vad gäller toppolitiker och deras eventuella kompetenser.

Den siste USA-president hade som ägde någon form av kompetens var John F Kennedy. Samtliga därefter har varit lallande idioter, och därtill nickedockor åt den "permanenta regeringen".

Dock så är Trump kul och Clinton ful
2016-06-27, 20:49
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Menar du att du stått ut med det här gnället i 2 1/2 timme?
Jag har lyssnat i ca 6 minuter på idiotiska påståenden och en påfrestande gnällig röst.
Nej, han pratar endast fram till 1:04:30 om Trump. Synd att du inte gillar hans röst. Vilka påståenden är det du tycker är idiotiska?
2016-06-27, 20:50
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Jag skulle kunna slösa bort 7 minuter av mitt liv på att breda ut mig om micro och makro-ekonomi, internationella relationer, demografi, språk, historia och inte minst diverse viktiga personliga egenskaper. Men, jag tycker faktiskt bevisbördan ska falla på Trumplägret. Det är inte upp till mig att definiera kunskaper en presidentkandidat bör ha - det är upp till er att bevisa vilka kunskaper hos Trump som gör honom kompetent för jobbet. Och nej, flum som "ledaregenskaper" eller "sunt förnuft" räcker inte.

Tja om du inte kan ta reda på fakta själv så kan jag väl säga att Trump är ett bevis på den amerikanska drömmen där han skapat en förmögenhet på runt $10 Miljarder från ett lån på $1 Miljon han fick låna av sin Far som han senare betalade tillbaks.

Finanserna i hans bolag är exemplariska med otroligt fint kassaflöde och tillgångar.

USA ska drivas som ett företag och han är rätt man för jobbet, allt han gör lyckas han med mer eller mindre, det är en winner i alla lägen och USA behöver det nu.
2016-06-27, 20:52
Medlem
bludderbladders avatar
Hank Paulson, pappa till Tarp och från Goldman, har kört en never Trump op-ed. Känns bra att ogräset visar sina fula huvuden. Hur mycket fick Clittan för sina tal till Golman nu igen?
2016-06-27, 20:52
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Nej, han pratar endast fram till 1:04:30 om Trump. Synd att du inte gillar hans röst. Vilka påståenden är det du tycker är idiotiska?
Har hoppat lite fram och tillbaka

ca 25 min - mexikansk domare
http://townhall.com/tipsheet/justinholcomb/2016/06/07/judge-gonzalo-curiel-n2174806

9 min - pöbeln applåderar bara han säger "jag är rik"
2016-06-27, 21:00
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Hade verkligen varit en dröm Clinton och Elizabeth Warren med slogan Girl Power. Hade nog gjort hennes ledning med kvinnor lika med 0 när Trump får en lika stor ledning med män.

This Is What a Hillary Clinton–Elizabeth Warren Ticket Would Look Like

http://www.slate.com/blogs/the_slatest/2016/06/27/hillary_clinton_and_elizabeth_warren_are_acting_li ke_running_mates.html?wpsrc=sh_all_dt_tw_top

Det här är ju ett hårt slag mot #NeverTrump.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in