Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-06-27, 17:21
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patobranco
Förstår att du försöker spela smart och sätta dit folk gällande Trumps kunskaper inom diverse områden men det är så att det finns något som kallas för rådgivare/experter som alla ledare runt om i världen har, och om du hade varit det minsta intresserad eller insatt av politik hade du vetat detta?

Vad har t.ex Merkel för kunskaper egentligen? Är det utbildning som räknas, hon är väl en utbildad fysiker om jag inte minns fel?

Sluta skäm ut dig nu.

Merkel har ju varit aktiv politiker sedan 1991..det är en rätt gedigen erfarenhet. Trump har ju noll procent erfarenhet av att jobba offentligt. Han har däremot mycket erfarenhet av att berika sig själv på olika sätt, men även där är han rätt kass om man ser till hans förutsättningar kontra resultat.
2016-06-27, 17:26
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilker
Vad menar du är bra med Trump då?

Att han inte tänker lägga sig i hur länder i mellanöstern styrs eller vad som händer där bara muslimerna håller sig där och inte sprider ut sig över världen. De har sina ytor att göra kaos på och kan inte få mer av oss.

Trump tål att se på trots att totalt kaos råder och Saudi hotas samt att Egypten tas över av muslimska brödraskapet. I alla fall kanske han vågar låta det ske. Kanske men vet aldrig när det gäller USA;s presidenter.

Europa fruktar enorma flyktingvågor av en dignitet vi ännu inte sett. Men då gäller enligt Trumps doktrin, att mota bort dom, bygga murar.

Europas halvhumanister får naturligtvis anfall de tror att det finns en väg att styra eländet men man bara förlänger det tsunami av araber som så småningom kommer.

USA är inte längre beroende av oljan från dessa regioner men det är tyvärr Europa.
2016-06-27, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Att han inte tänker lägga sig i hur länder i mellanöstern styrs eller vad som händer där bara muslimerna håller sig där och inte sprider ut sig över världen. De har sina ytor att göra kaos på och kan inte få mer av oss.

Men ISIS har väl redan agerat i Europa?

Citat:
Trump tål att se på trots att totalt kaos råder och Saudi hotas samt att Egypten tas över av muslimska brödraskapet. I alla fall kanske han vågar låta det ske. Kanske men vet aldrig när det gäller USA;s presidenter.

Varför är det bra om MB får framgångar och blir allt fler? Vad tjänar Trumpt på det?

Citat:
Europa fruktar enorma flyktingvågor av en dignitet vi ännu inte sett. Men då gäller enligt Trumps doktrin, att mota bort dom, bygga murar.

Men om de bakom murarna skapar saker som krossar murar och rör sig och skapar saker som smäller längre fram vad gör man då enligt Trumps doktrin?

Citat:
Europas halvhumanister får naturligtvis anfall de tror att det finns en väg att styra eländet men man bara förlänger det tsunami av araber som så småningom kommer.

Vad är bra med Trump i detta?

Citat:
USA är inte längre beroende av oljan från dessa regioner men det är tyvärr Europa.

Är detta något som är bra med Trump eller varför plitade du ned detta?
2016-06-27, 18:04
Medlem
Ska uttalanden som detta krossa Trumps drömmar?

Kommer han att bli rosenrasande nu och tappa koncepterna och börja i fritt fall totalt?

Citat:
Describing Mrs. Clinton as “someone who gets up every single day and fights for us,” Ms. Warren attacked Mr. Trump as an “small, insecure money-grubber,” a “nasty man who will never become president of the United States” and a “thin-skinned bully” who wears “goofy” hats.

“When Donald Trump says he’ll make America great, he means he’ll make it even greater for rich guys just like Donald Trump,” Ms. Warren said.

In her remarks, Mrs. Clinton kept up the attacks on Mr. Trump, calling him “temperamentally unfit and totally unqualified.”
2016-06-27, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Patobranco
Gulligt att du tror att Hillary kommer att vinna Får man fråga varför du håller på henne? Du ser gärna mer kaos i mellanöstern antar jag?

När har jag sagt att jag håller på henne . Hon hade varit chanslös mot Christie eller Rubio, men galningarna valde mannen med det lustiga. Det kan bli 4 eller 8 jobbiga år med Clinton. Tack som FAN för det.
2016-06-27, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nja, som det så fint heter på engelska "the jury is still out on that one" om han blir dömd för lurendrejeri nu genom sitt så kallade universitet (som inte längre heter Trump University (bara så det tjafset uteblir) vilket kan peka mot ett specifikt håll men det visar sig) så kan man nog beskylla honom för att vara en skicklig lurendrejare men det visar sig när den biten är klar.

Fast ifall en av Trumps många investeringar skulle visa sig vara lurendrejeri förändrar knappast något. Hans förmögenhet har ju inte byggts på Trumps university, utan detta är bara en av väldigt många saker som har dragit in pengar.

Citat:
Det finns gott om folk som snubblar över pengar, glöm inte bort att Wallstreet har aktivt tyckt illa om honom ett tag, men det säger i egentligen varken bu eller bä bara att man inte riktigt än kan säga till 100% att han är en skicklig ekonom, speciellt då en skicklig ekonom inte springer runt och går i konkurs vid flera olika tillfällen.

Trump har inte snubblat över några pengar, han har byggt upp dem själv. Visst fick han ett litet lån i början av sin karriär men sedan dess har han byggt upp sitt imperium på egna ben. Det stämmer att fyra utav Trumps projekt har gått i konkurs, men detta behöver inte nödvändigtvis betyda att man är en dålig ekonom. Jag skulle hävda att han är skicklig som trots dessa motgångar har införskaffat sig en enorm summa pengar.

Citat:
Som jag har sagt tidigare, sunt förnuft är inte en egenskap utan det är hur du och andra ser på saker och ting.

Det finns de som anser att UKA och deras människosyn samt politik är sunt förnuft (det mest extrema parti jag kan komma på i USA) så i slutändan så säger "sunt förnuft" absolut ingenting om kandidatens potentiella förmåga att styra ett land.

Ja det är subjektivt. Låt mig omformulera mig, han verkar förstå vad folket vill ha.
2016-06-27, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wilker
Ska uttalanden som detta krossa Trumps drömmar?

Kommer han att bli rosenrasande nu och tappa koncepterna och börja i fritt fall totalt?

Är du seriös? Trump har blivit kallad för bra mycket värre saker, och blivit anklagad för långt mycket grövre saker än dessa, och ändå håller han alltid huvudet högt. Trump kan kontrollera sitt temperament. Om det är någon som inte borde kommentera andra människors temperament är det Hillary.
2016-06-27, 19:04
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Merkel har ju varit aktiv politiker sedan 1991..

Hur är detta en kunskap?

Det är ju ett påstående av samma typ som:
  • Madeleine har varit aktiv som prinsessa sedan 1982
  • Mijailo Mijailović har suttit i fängelse sedan 2004

Vad har hon för kunskaper?
2016-06-27, 19:07
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Hur är detta en kunskap?

Det är ju ett påstående av samma typ som:
  • Madeleine har varit aktiv som prinsessa sedan 1982
  • Mijailo Mijailović har suttit i fängelse sedan 2004

Vad har hon för kunskaper?

Ja, jag vågar påstå att hon har samlat på sig en hel del kunskaper inom politik genom åren. Det vet du också men du har lite ont i stjärten nu när jag förolämpade din inkompetente presidentkandidat.
2016-06-27, 19:11
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Det pågår just nu en stor insats från självaste vänstern att få bort Trump vilket jag har väldigt svårt att förstå. Clinton ska ju "slå" Trump med hästlängder.

Varför vilja möta Real Madrid när man kan möta Ljungskile Sk. Något skumt är på gång.

Hillary Clinton är livrädd för Bernie or Bust. Bloomberg släppte lite data för några dagar sedan:

Nearly Half of Sanders Supporters Won’t Support Clinton: Poll

"found that barely half of those who favored Sanders -- 55 percent -- plan to vote for Clinton. Instead, 22 percent say they’ll vote for Trump, while 18 percent favor Libertarian Gary Johnson. “I’m a registered Democrat, but I cannot bring myself to vote for another establishment politician like Hillary,” says Laura Armes, a 43-year-old homemaker from Beeville, Texas, who participated in the Bloomberg poll and plans to vote for Trump. “I don’t agree with a lot of what Trump says. But he won’t owe anybody. What you see is what you get.”"

http://www.bloomberg.com/politics/articles/2016-06-22/nearly-half-of-sanders-supporters-won-t-support-clinton

22% tänker rösta på Donald Trump.

Nu har Clinton och Pocahontas bildat team, för att plocka Sandersröstare:

"“Girl Power” signs were held up by the crowd when Senator Elizabeth Warren and Hillary Clinton held a campaign rally in Cincinnati on Monday."

http://www.nytimes.com/2016/06/28/us/politics/elizabeth-warren-hillary-clinton.html

Det här är ju så bra.
2016-06-27, 19:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Fast ifall en av Trumps många investeringar skulle visa sig vara lurendrejeri förändrar knappast något. Hans förmögenhet har ju inte byggts på Trumps university, utan detta är bara en av väldigt många saker som har dragit in pengar.

Nej men det pekar mot att han inte är en slipad förhandlare utan till en viss nivå även en slipad lurendrejare.

Citat:
Trump har inte snubblat över några pengar, han har byggt upp dem själv.

Nja, jag påstod aldrig att han snubblade över dem utan jag påpekade bara att det finns de som snubblar över pengar genom att göra lyckokast ekonomiskt men sedan så är det är en sanning med modifikation kring att han skulle ha byggt upp allt själv då han inte direkt kommer från ren fattigdom.

Men i slutändan så spelar det faktiskt inte en så stor roll såvida han inte själv påstår att han har byggt upp sig från det fattigaste till det han är idag.

Citat:
Det stämmer att fyra utav Trumps projekt har gått i konkurs, men detta behöver inte nödvändigtvis betyda att man är en dålig ekonom.

Helt rätt men det betyder däremot att man inte är den mest slipade ekonomen heller då fyra konkurser inte är något bra.

Citat:
Ja det är subjektivt. Låt mig omformulera mig, han verkar förstå vad folket vill ha.

Ja att han har talets gåva det hoppas jag alla kan enas om och han drar folk.
2016-06-27, 19:18
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper

Det här är rena hot bara för att USA ska fortsätta att lägga sig i mellanöstern. Om USA har låtit länderna i mellanöstern vara i fred hade de snarare stabilisierats. Hela arabiska våren är USA understödd och de har tom bombat Libyen för just det syftet. Idag ser det sämre ut än någonsin i mellanöstern och flyktingströmmen är helt och hållet skapad av USA och Israel.

Syftet med massinvandringen av araber är att få in Europa i ett krig mot mellanöstern. Vinnarna på ett sådant krig är Israel som kommer passa på att dra lite nya gränser. Europeerna kommer som vanligt betala med miljoner döda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in