2016-06-27, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
En andra folkomröstning?

Men vad fan är det för trams? Röstresutatet blev inte som vi ville så nu måste vi rösta igen? Och kanske en tredje gång om det skiter sig även den andra gången?

Otroligt oseriöst! Varför lyfter man frågan över huvud taget? Att det ens kommer upp till diskussion är smått frapperande, men samtidigt inte.

Sådana uttalanden visar bara att de som för sådana argument inte har något till övers för demokrati när det kommer till kritan. Eftersom folket kan rösta "fel".

Våra svenska så kallade journalister är ett paradexempel på just den gruppen av människor.

Skrämmande!
Det har tjatats om en andra folkomröstning i flera dagar nu, och du har rätt i att tanken på en andra omröstning verkar gro särskilt bra i det svenska medielandskapet, men jag har inte sett eller hört någon tillnärmelsevis seriös människa tänka tanken. Alltså inte ens makten, bara deras hantlangare, de nyttiga idioterna.

Inte David Cameron, inte EU-pamparna, inte något annat lands ledare.

Men man ska väl komma ihåg att Irland röstade nej till Lissabonfördraget, vilket tydligen var fel, för den fången fick de rösta igen.

Jag har dock inte följt medierna så särskilt bra under midsommarhelgen så jag kan ju ha missat något.
Citera
2016-06-27, 17:03
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Det har tjatats om en andra folkomröstning i flera dagar nu, och du har rätt i att tanken på en andra omröstning verkar gro särskilt bra i det svenska medielandskapet, men jag har inte sett eller hört någon tillnärmelsevis seriös människa tänka tanken. Alltså inte ens makten, bara deras hantlangare, de nyttiga idioterna.

Inte David Cameron, inte EU-pamparna, inte något annat lands ledare.

Men man ska väl komma ihåg att Irland röstade nej till Lissabonfördraget, vilket tydligen var fel, för den fången fick de rösta igen.

Jag har dock inte följt medierna så särskilt bra under midsommarhelgen så jag kan ju ha missat något.

Ja, jag avsåg främst svenska medier och svenska så kallade journalister i mitt aningen raljerande inlägg. Som sagt, helt fantastiskt att man ens orkar skämma ut sig genom att lyfta frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av slovju
Cameron avslutade precis sitt tal i parlamentet där han tydliggjorde att Storbritannien lämnar EU. Labours ledare instämde.
Ingen av de övriga parlamentet ledamöterna verkade hysa någon annan åsikt i frågan.

Tydligare kan det inte sägas.
Citera
2016-06-27, 17:15
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slovju
Cameron avslutade precis sitt tal i parlamentet där han tydliggjorde att Storbritannien lämnar EU. Labours ledare instämde.
Ingen av de övriga parlamentet ledamöterna verkade hysa någon annan åsikt i frågan.
De tar demokratin på allvar där borta i England!

Svenska journalisters snuttefilt om en ny omröstning, eftersom engelsmännen röstat "fel",
är alltså borta. Nu är svenska journalister inte så klyftiga, och inte så snabba, så man
kan anta att de av bara farten kommer att babbla om ny omröstning ett tag till.
Citera
2016-06-27, 17:18
Medlem
Nu har SVT Nyheter vaknat upp när frågan om uppropet om ny folkomröstning är överspelad, genom Camerons tal helt nyss i parlamentet.

"Många falska namn kan finnas på remain-upprop"
"I takt med att namninsamlingen för att kräva en ny brexitomröstning i Storbritannien växer, växer också frågorna kring hur många av namnen som faktiskt tillhör brittiska medborgare. Kritiker hävdar bland annat att ett script som producerar fejkade namnunderskrifter kan ha använts för att dryga ut listan."
http://www.svt.se/nyheter/utrikes/manga-falska-namn-kan-finnas-pa-remain-upprop

Så man kan säga att vi rapporterade om fusket, men aldrig nämna när i tiden man gjorde det.
Senast redigerad av slovju 2016-06-27 kl. 17:23.
Citera
2016-06-27, 17:24
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Ja, det var ju ingen dålig truism.

Du har nog verkligen vaknat på fel sida sen Brexit...

Annars en till sak det inte har talats om i svensk msm : Czech minister: Jean-Claude Juncker not ‘right man for the job’

http://www.politico.eu/article/czech-foreign-minister-lubomir-zaoralek-jean-claude-juncker-not-right-man-for-the-job-brexit-uk-eu-r eferendum-leave/

Röster börjar höjas för att (fyllbulten/federalisten) Juncker borde avgå, för sitt misslyckande med Britterna.., dvs att man ej gav tillräckligt i förhandlingarna. Fanns en artikel i norsk msm om saken, men finner den inte nu..

Skulle vara ett steg i rätt riktning med att han fick avgå, syns jag.

Fyllbulten Juncker : https://www.youtube.com/watch?v=XPgiI46FCDU
Citera
2016-06-27, 17:24
Medlem
Sonnenwendes avatar
Svenska journalister kör allt mer med en agenda för inhemskt bruk när det kommer till utrikesrapportering. Både Trump och nu Brexit beskrivs i barnsliga och ibland helt debila inlägg där sakfrågan helt sopas under mattan.
Citera
2016-06-27, 17:57
Medlem
vegeges avatar
SR har idag befäst sin position som Sveriges "viktigaste" propagandaorgan. I dagens rapportering har man bl.a. fortsatt tala om hur "chockade" samt "oroade" folk är (t.o.m. från Brexit-håll) ingen verkar jubla öht. Sen har de såklart nämnt petitionen med x antal underskrifter. Utan att nämna hur den går till (att t.e.x. vem som helst kan krita på, oavsett världsdel).

Ibland blir det lite svårt att hålla sig för skratt när dessa lealösa journalister intervjuar (läs: runkar av) varandra.

Den som fortsätter förneka vad svensk media sysslar med, ni är dumma i huvudet.
Senast redigerad av vegege 2016-06-27 kl. 18:07.
Citera
2016-06-27, 18:26
Medlem
Skafferns avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23075681.ab
"Hundratals hatbrott efter brexit-omröstningen"
Låter ganska överdrivet tycker jag..
Citera
2016-06-27, 18:50
Medlem
vegeges avatar
https://twitter.com/JohanIngero/status/747033746638049280

Några relevanta frågeställningar. (Om ni använder dator, klicka på bilden en gång för att göra d läsbart).
Citera
2016-06-27, 19:15
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Det brittiska folket har röstat för ett ökat självbestämmande och äntligen börjat ta tillbaka en del av makten från Europas värsta maktgalningar. Detta gillar varken svenska politiker eller medier som omedelbart drar igång propagandamaskineriet för fullt i ett desperat försök att stävja det svenska folkets vilja att gå i britternas fotspår. Vart fan har deras förkärlek till EU-elitens fylle-sadister kommit ifrån egentligen undrar jag? Någon som vet?
Citera
2016-06-27, 19:33
Medlem
vegeges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Vart fan har deras förkärlek till EU-elitens fylle-sadister kommit ifrån egentligen undrar jag? Någon som vet?

Man konstaterade väl tidigt att Brexit i mångt och mycket är en fråga om invandringens vara eller icke vara. Så jag kan bara anta att det är en kombination av invandring(+värdegrund ) som gör det svårt för våra gulliga journalister.
Citera
2016-06-27, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23075681.ab
"Hundratals hatbrott efter brexit-omröstningen"
Låter ganska överdrivet tycker jag..

Ja rasistbrotten flödar efter brexit heter det nu på aftonbladet. Varför skulle brexit anhängare plötsligt efter en vinst i valet börja anfalla folk. Och helt plötsligt anser kulturmarxisterna på aftonbladet att polacker är blattar som utsätts för rasism. Och en påstådd bränd polsk flagga är ett extremt hatbrott, men bränner man en svensk flaga är det helt ok. Vänstern vrider och vänder rasistbegreppet exakt så det passar in i sin egen hittepåvärd. Och idag kan vita vara rasister mot varandra och nästa dag kan en vit inte utsättas för rasism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in