Citat:
Ursprungligen postat av
Nordanvindarna
En andra folkomröstning?
Men vad fan är det för trams? Röstresutatet blev inte som vi ville så nu måste vi rösta igen? Och kanske en tredje gång om det skiter sig även den andra gången?
Otroligt oseriöst! Varför lyfter man frågan över huvud taget? Att det ens kommer upp till diskussion är smått frapperande, men samtidigt inte.
Sådana uttalanden visar bara att de som för sådana argument inte har något till övers för demokrati när det kommer till kritan. Eftersom folket kan rösta "fel".
Våra svenska så kallade journalister är ett paradexempel på just den gruppen av människor.
Skrämmande!
Det har tjatats om en andra folkomröstning i flera dagar nu, och du har rätt i att tanken på en andra omröstning verkar gro särskilt bra i det svenska medielandskapet, men jag har inte sett eller hört någon tillnärmelsevis seriös människa tänka tanken. Alltså inte ens makten, bara deras hantlangare, de nyttiga idioterna.
Inte David Cameron, inte EU-pamparna, inte något annat lands ledare.
Men man ska väl komma ihåg att Irland röstade nej till Lissabonfördraget, vilket tydligen var fel, för den fången fick de rösta igen.
Jag har dock inte följt medierna så särskilt bra under midsommarhelgen så jag kan ju ha missat något.