Citat:
Ursprungligen postat av
gubbrora
Det är knappast någon som förnekar att britterna röstat. Det jag påpekar är det klara faktum att britterna inte påkallat några utträdesförhandlingar vilket krävs som en inledning för brexit. Alltså är Brexit knappast något faktum. Detta faktum har inte med några drömmar att göra.
Beträffande bidragsfån så var det väl dom som i stor utsträckning röstade för Brexit. Lågutbildade äldre landsortsbor. Yngre välutbildade storstadsbor röstade för att stanna.
Är det jobbigt nu min vän.
De ledande politikerna från de två stora partierna har deklerat att de avser följa folkomröstningsresultatet. Boris sannolikt nästa brittiska premiärminister skriver följande:
"– Jag tror att miljontals människor som röstat lämna också inspirerats av en tro på att Storbritannien är ett storartat land, och att vi utan jobb-förstörande EU-byråkrati kan överleva och frodas som aldrig för, skriver han i The Telegraph."
"– Det råder ingen tvekan om att många har stått upp för sig själva. Men de har också stått upp för demokrati, och historiens dom kommer att vara den att det brittiska folket hade rätt."
http://www.svt.se/nyheter/utrikes/boris-johnson-lamna-sidan-har-inte-drivits-av-oro-for-invandring
Har du svårt att ta in fakta? Det är ett tecken på djup personlig kris.