Citat:
Ursprungligen postat av
marcarolo
"Stadens tönt" ordnar aldrig en fest. Han är så långt ner i rangordningen att han inser att det är meningslöst. Det är dom på nedre halvan i tabellen som hoppas komma upp några placeringar i rangordningen genom att ha en fest.
Du kanske inte har erfarenhet av hur rangordningen i klassen/skolan skapas och upprätthålls? Det är ju trots allt olika från klass till klass och skola till skola. Eller är det kanske så att helt enkelt inte sett hur det är?
Skulle inte säga att det alltid är sant, bästa festfixaren när jag var tonåring(GBG, blir 30 i år), och även äldre än så var inte direkt en tönt, rätt normal snubbe, efter gymnasiet fortsatte han att arra fester, fast då afterhours/svartklubbar bla vid Lyckholmsbryggeriet, nu är ju den tomten omvandlad till kontor dock, det är väl PEAB som bygger och utvecklar de fastigheterna nu för fullt. Dessa afterhours fester var väldigt lukrativa.
Men det var en del riktiga rökare i hans föräldrars hus vid Chalmers, jag skulle snarare säga att festerna hamnade där möjligheten gavs, dvs det handlade om att greppa möjligheten när föräldrarna var bortresta. Även jag och mina syrror fixade fester när våra föräldrar var bortresta.
Den mest urballade festen jag var på i 16-17 års åldern var hos en tjej ute i Billdal dock, som jag knappt kände, mycket minnesvärd, men stackars hon(och hennes föräldrar).