2016-06-27, 01:42
Medlem
SkitArgDuvas avatar
op.se skriver också om hur överdrivet det blivit:

http://www.op.se/jamtland/ostersund/han-holl-i-den-ursparade-ungdomsfesten-i-odensala-valdigt-overdrivet
När Simon Nordins föräldrar kom hem till huset ska det också ha sett bra ut. Expressen har även talat med pappan Örjan Nordin, som tycker att polisens bild av det hela är löjlig.
– Det var ju hur fint som helst hemma. Jag fattar inte vad det är för amatörer, ska han ha sagt enligt tidningen.
Citera
2016-06-27, 01:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
op.se skriver också om hur överdrivet det blivit:

http://www.op.se/jamtland/ostersund/han-holl-i-den-ursparade-ungdomsfesten-i-odensala-valdigt-overdrivet
När Simon Nordins föräldrar kom hem till huset ska det också ha sett bra ut. Expressen har även talat med pappan Örjan Nordin, som tycker att polisens bild av det hela är löjlig.
– Det var ju hur fint som helst hemma. Jag fattar inte vad det är för amatörer, ska han ha sagt enligt tidningen.

Jo låter mest som polisen verkar varit som poliser är mest. Ha inte kul! Sedan om lite stök har de fått det som om att det var armageddon typ. Jag menar ingen dog väl eller ens var tvugna att uppsöka sjukan så det var nog inte så illa.
Citera
2016-06-27, 05:47
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Det kan vara ett sätt för "familjen" att få ut en motsatt bilden, inte märke Sonen för livet för en "vildfest". Polisen tyckte att de fanns skäl att utrymma huset.

Enda bilden som redovisats är klotter på en vägg. Visst kan det varit fullt kaos och stökigt, något som gått sönder mm men vart finns bevisen för att det är så som det beskrivs?

"Villan var helt trasig, säger Jessica Jonsson, polisbefäl vid region nord."
http://www.op.se/jamtland/ostersund/ungdomsfest-sparade-ur-polisen-hela-huset-var-sonderslaget

"– Man har informerat föräldern om villans status, där man kan skönja att det gått hårt till, men jag ser inga detaljer som skadegörelse eller om något tillgripits, säger Mikael Abramsson."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23064998.ab

"– Det var en äkta fest som gick åt skogen."
"...säger Jessica Jonsson."

Ja då vet man vilka referensramar polisen har

Gått hårt till och i ett annat läge att villan var helt trasig.
Citera
2016-06-27, 06:06
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Enda bilden som redovisats är klotter på en vägg. Visst kan det varit fullt kaos och stökigt, något som gått sönder mm men vart finns bevisen för att det är så som det beskrivs?

"Villan var helt trasig, säger Jessica Jonsson, polisbefäl vid region nord."
http://www.op.se/jamtland/ostersund/ungdomsfest-sparade-ur-polisen-hela-huset-var-sonderslaget

"– Man har informerat föräldern om villans status, där man kan skönja att det gått hårt till, men jag ser inga detaljer som skadegörelse eller om något tillgripits, säger Mikael Abramsson."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23064998.ab

"– Det var en äkta fest som gick åt skogen."
"...säger Jessica Jonsson."

Ja då vet man vilka referensramar polisen har

Gått hårt till och i ett annat läge att villan var helt trasig.

Nog lutar det åt att grabben och föräldrarna kört med lite "damage Control"

Det var nog säkert ett jävla liv på festen, vilket inkluderade icke inbjudna i ett större antal. Sonens lama beskrivning i media visar ju att ha själv inte hade någon kontroll.
Från att ha varit några kompisar så steg det till ett 50 tal, varav flera som han inte kände.
Polisen kallades till platsen och kontaktade föräldrarna som begärde polisens handräckning och festdeltagarna kördes ut.
Hade inte sonens idioti blivit riksnyheter så hade vi nog inte sett att polisens beskyllts av son och föräldrar

Ojdå, lite graffitti, men det tvättade vi ju bort!

Hade jag varit förälder så hade jag varit skitglad om polisen hade kontaktat mig om ett röjarparty pågick i mitt hus. Och inte fan hade jag gråtit ut hos media i ett försök att rädda ryktet.
Citera
2016-06-27, 09:36
Medlem
Haha vad är det för kassa amatör poliser? Blir ju orolig ,ringer de insatsstyrkan för att ta hand om fulla femtonåringar på valborg med?
Vilka idioter
Citera
2016-06-27, 10:20
Medlem
Kallekuling2015s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittslickaren2016
Haha vad är det för kassa amatör poliser? Blir ju orolig ,ringer de insatsstyrkan för att ta hand om fulla femtonåringar på valborg med?
Vilka idioter

18 år är han. Vem har sagt att det är 25-åringar?
Citera
2016-06-27, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
"Stadens tönt" ordnar aldrig en fest. Han är så långt ner i rangordningen att han inser att det är meningslöst. Det är dom på nedre halvan i tabellen som hoppas komma upp några placeringar i rangordningen genom att ha en fest.
Du kanske inte har erfarenhet av hur rangordningen i klassen/skolan skapas och upprätthålls? Det är ju trots allt olika från klass till klass och skola till skola. Eller är det kanske så att helt enkelt inte sett hur det är?

Men om man känner sig tvungen att "markera" för "stadens tönt" kan man nog degradera sig på listan, då har man hamnat för hög rang och borde varit nere hos mesen hela tiden
Citera
2016-06-27, 11:45
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Sånt här händer tro mig redan läst en massa i denna tråd som berättar samma.
När ja va en liten grabb så fick en kompis sitt hus upp fuckat när han däckade hans tjej var otrogen med han i samma säng. Hela hans hus blev rånat. Som grädde på moset körde de moped inomhus

Yepp sånt här händer !
Citera
2016-06-27, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
"Stadens tönt" ordnar aldrig en fest. Han är så långt ner i rangordningen att han inser att det är meningslöst. Det är dom på nedre halvan i tabellen som hoppas komma upp några placeringar i rangordningen genom att ha en fest.
Du kanske inte har erfarenhet av hur rangordningen i klassen/skolan skapas och upprätthålls? Det är ju trots allt olika från klass till klass och skola till skola. Eller är det kanske så att helt enkelt inte sett hur det är?

Skulle inte säga att det alltid är sant, bästa festfixaren när jag var tonåring(GBG, blir 30 i år), och även äldre än så var inte direkt en tönt, rätt normal snubbe, efter gymnasiet fortsatte han att arra fester, fast då afterhours/svartklubbar bla vid Lyckholmsbryggeriet, nu är ju den tomten omvandlad till kontor dock, det är väl PEAB som bygger och utvecklar de fastigheterna nu för fullt. Dessa afterhours fester var väldigt lukrativa.

Men det var en del riktiga rökare i hans föräldrars hus vid Chalmers, jag skulle snarare säga att festerna hamnade där möjligheten gavs, dvs det handlade om att greppa möjligheten när föräldrarna var bortresta. Även jag och mina syrror fixade fester när våra föräldrar var bortresta.

Den mest urballade festen jag var på i 16-17 års åldern var hos en tjej ute i Billdal dock, som jag knappt kände, mycket minnesvärd, men stackars hon(och hennes föräldrar).
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-06-27 kl. 12:08.
Citera
2016-06-27, 12:42
Medlem
Opilus5500s avatar
Media som vill sälja extra tidningar när är dött på nyheter! Killen som hade festen blev intervjuade igår, han sa en helt annan version som media har försökt sälja lös nr på!!!

Man förvånas aldrig av såna skräp tidningar!
Citera
2016-06-27, 12:47
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Formula
Vad gjorde polisen från Umeå i östersund?

Citat:
Ursprungligen postat av DittNamnFinnsInte
Dom hade inget att göra i Umeå så dom åkte 35-40mil enkel resa för att få lite action.

Alt så är LKC flyttat från Östersund till Umeå.

LKC (LänsKommunikationsCentralen) finnd inte längre. Nu är det RLC (RiksLedningsCentralen) och i Umeå sitter de som har hand om hela landet. Utlarmningen har alltså skett från Umeå men det är polisen i Östersund som åkt på larmet och sedan rapporterat till RLC.

Det är aldrig patrullen på plats som sköter kontakten med media.
Citera
2016-06-27, 13:58
Medlem
Påminner ju i första artikeln om följande:
http://m.imdb.com/title/tt1636826/reviews
Project X - Riktigt skön rulle
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem