2016-06-26, 21:04
Medlem
vegeges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Kom igen, det finns inget som hindrar dig att ansluta dig till den Goda sidan. Börja ryggdunka å dra avgrundsmörka ironiska skämt du också. Bli en av de goda.

Istället för att kritisera makten så kritiserar man anonyma användare på flashback. Jag älskar dem här jävla dårarna som drar likhetstecken mellan gammelmedia och flashback, f.ö.

Hur orkar man ens bli upprörd över att anonyma användare på flashback gnäller? Om man nu har problem med det så kan man ju argumentera för sin sak. Men nej, de vill åtala folk som konstaterar det uppenbara. Oj, jag kanske överdrev lite där i slutet. Vad gör jag nu? *skäms*

Citera
2016-06-26, 21:11
Medlem
Blir spännande att se mediebevakningen i morgon när Stockholmsbörsen brakar samman.
Citera
2016-06-26, 21:36
Medlem
Jok3rs avatar
Hoten från Skottland analyseras helt olika på BBC:s och SVT:s redaktioner:

http://www.bbc.com/news/uk-scotland-scotland-politics-36633244

Citat:
It could be argued - it is already being argued - that, if it came to a constitutional battle, Westminster would have the final say. Holyrood might withhold consent for the legislative moves to implement Brexit.
Westminster might note such a verdict, no doubt with polite gratitude - then proceed to implement Brexit, exercising its over-riding sovereignty.
Would that be wise? Would it be politically smart? Those are different questions, to discuss should this issue arise for real.
To be clear, Nicola Sturgeon is not personally making a big deal of this. She is not issuing scatter-gun threats.
She is attempting to remain calm, adopting the persona of one of the few serving leaders in these islands not resigning or under pressure to resign.
To be clear, further, she did not float the issue of a "veto" on Friday in her formal response. It emerged today in reply to decidedly adept questioning from my estimable colleague, Gordon Brewer.

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/starkt-stod-for-sjalvstandighet

Citat:
Sturgeon förklarade under fredagen att det skulle vara ”demokratiskt oacceptabelt” att skottarna ska tvingas ut ur EU mot folkets vilja.

Nu kan det skotska parlamentet försöka blockera Storbritanniens utträde ur EU.

– Om det skotska parlamentet skulle bedöma det utifrån vad som är bäst för Skottland så måste givetvis möjligheten att säga att vi inte kommer att rösta för någonting som går emot Skottlands intressen finnas på bordet, säger Sturgeon.

Hennes parti, Skotska nationalistpartiet (SNP), har 63 av de 129 platserna i parlamentet.

Svensk media lyfter upp denna nyhet som om Skottland verkligen kan blockera detta och som om det vore ett officiellt uttalande från skotskt håll. Detta är bara ett exempel på hur svensk media vinklar nyhetsrapporteringen in absurdum.
Citera
2016-06-26, 21:42
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Ett stort antal inlägg som inte berörde mediehanteringen av Brexit har raderats. Använd trådar i t.ex. politikforumen för fristående diskussioner om Brexit och EU.

/Moderator
Citera
2016-06-26, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Och för sista jävla gången så är inte PS skattefinansierat.

Nej, en obligatorisk TV-avgift. Same jävla shit.
Citera
2016-06-26, 22:07
Medlem
Alltså media vinklar bara Brexit till något negativt suck.
Citera
2016-06-26, 22:39
Medlem
guderis avatar
Citat:

Journalister utanför SVT/SR har ingen som helst skyldighet till att avsäga sig sina åsikter.

Jo det bryter mot journalistisk professionalism och hederscodex, precis som många andra yrkesgrupper så ska man inte ta med sina egna åsikter in i arbetet.
Citera
2016-06-26, 23:35
Medlem
Jag läste en ledarsida någonstans om det fasansfulla skulle hända Sverige, så skulle det kasta oss tilbaka till början på nittiotalet... jag vet inte med er andra men för mig låter det helt okej. Lite skoj att folk som knappt var födda har dom åsikterna och dessutom makt att sprida dom.
Citera
2016-06-26, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Jo det bryter mot journalistisk professionalism och hederscodex, precis som många andra yrkesgrupper så ska man inte ta med sina egna åsikter in i arbetet.

Jag tror inte att de som skriver på Avpixlat, Samtiden eller Norrskensflamman skulle hålla med dig.
Citera
2016-06-26, 23:46
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Blir spännande att se mediebevakningen i morgon när Stockholmsbörsen brakar samman.

Enligt SVT och Aftonhoran kommer det bli världskrig och Sverige kommer gå under.
Citera
2016-06-26, 23:58
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Journalister utanför SVT/SR har ingen som helst skyldighet till att avsäga sig sina åsikter.

SVT:s uppdrag är att bedriva OPARTISK och OBJEKTIV journalistik. De ska inte ta ställning för varken den ena eller den andra. De ska beskriva BÄGGE sidor på ett sakligt och objektivt sätt.

En journalist vid SVT har givetvis åsikter som oss alla andra. Men dessa åsikter får INTE speglas eller påverka journalistiken!

Granskningsnämnden har fällt journalisterna vid SVT jag vet inte HUR många gånger för att deras politiska åsikter har påverkat nyhetsförmedlingen!

Så; jo! Journalister har en extremt stor skyldighet att se till att deras egna åsikter, eller den egna politiska agendan inte påverkar nyhetsrapporteringen.
Senast redigerad av ace_sec 2016-06-27 kl. 00:06.
Citera
2016-06-27, 00:16
Medlem
soligts avatar
Som vanligt vill SVT och övrig media tvinga en att nyheter SKA man få på vårat sätt. All annan nyhetsinformation är kopplat till hat.. Ser man någon webbaserad nyhetskanal som är högerinriktad så hatar man allt från korv med mos till fjällrävar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in