2016-06-26, 20:21
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vegege
Vad menar du? Ska vi skämmas bara för att vi kräver lite mera nyans i debatten? Sluta överdriva. Vem fan kräver att journalisterna ska vara lika onyanserad åt andra hållet?

"Skäms ni inte?"

Inför vad?

Men starta din egen jävla tidning om ni eftersöker nyans då? Ni kräver att andra ska vara nyanserade men kan inte vara det själva?

Ja, ni håller inte med gammelmedia i det här, men skicka in en debattartikel då om journalisterna är så dumma? Nej inte? Jobbigt att göra något själv?
Citera
2016-06-26, 20:22
Medlem
vegeges avatar
Man har ju redan konstaterat att detta till 99% handlar om invandringen. Så det kanske är fel av mig att reagera på hur slagsidan ser ut? Vad Brexit-sidan tycker är väl redan avhandlat, eller hur? Journalisterna orkar ju inte ens tänka själva, det kanske också gror journalistföraktet ytterligare? Klart "vanligt folk" tappar fattningen när rapporteringen är så förbaskat ENSIDIG och USEL.
Citera
2016-06-26, 20:22
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Visst, dåligt av SVT/SR men alltså i övrigt så verkar det mest som ni bölar för att journalisterna inte är 100% på er sida. Är dom med er så är det neutralt sakligt och bra, men är dom inte helt med så är det propaganda.
Har du missat att även liberalen Johan Ingerö, som är en varm förespråkare av EU på Timbro, har klagat i hårda ordalag på medias ensidighet för att misstänkliggöra Brexit-sidan?
Citat:
Ursprungligen postat av Johan Ingerö
Jag klarar inte av att läsa svensk press just nu. Brexit är sorgligt, men det är ett demokratiskt beslut och ingen statskupp. Den rådande rapporteringen är under all kritik, fullt i klass med hur Putin-styrd regimpress agerar i Ryssland.

Hur vet våra pigga journalister att den där miljonen underskrifter för en ny omröstning är autentisk, eller att de som undertecknat den inte varit för EU hela tiden? Hur har de försäkrat sig om att googlingen "vad är EU?" är så vanlig som det påstås? Hur vet vi att kunskapen och ångerfaktorn är högre efter denna folkomröstning än efter någon annan? Sedan när blir ett valresultat mindre legitimt för att just äldre röstar på ett visst sätt? Och varför förtigs det faktum att de påstått EU-vänliga ungdomarna i så hög utsträckning valde att inte rösta alls?

Den som bekymras över bristande tilltro till etablissemang och expertis kan med fördel studera rapporteringen nu, och fundera över hur majoriteten efter ett val kan tänkas reagera när den drabbas av kollektiv idiotförklaring. Men hey, nu vet vi åtminstone vad som kan få pressen att gilla unionen: att ett borgerligt styrt land väljer att lämna den.

https://www.facebook.com/johan.ingero/posts/10155066029464552?pnref=story https://twitter.com/JohanIngero/status/746711801337872384
Citat:
Skäms ni inte?
Härskarteknik del 5: Påförande av skam och skuld.
http://www.retorikiska.se/harskarteknikskolan-del-5-paforande-av-skuld-och-skam/

Thanks for playing, men du får försöka lite bättre än så här om du ska komma med i matchen.
Citera
2016-06-26, 20:23
Bannlyst
Citat:
Men starta din egen jävla tidning om ni eftersöker nyans då? Ni kräver att andra ska vara nyanserade men kan inte vara det själva?

Ja, ni håller inte med gammelmedia i det här, men skicka in en debattartikel då om journalisterna är så dumma? Nej inte? Jobbigt att göra något själv?

Det är ju för fan skattebetalt publik service, det är deras jävla plikt att vara så objektiva som möjligt. Och det är dom inte.
Citera
2016-06-26, 20:25
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Det är ju för fan skattebetalt publik service, det är deras jävla plikt att vara så objektiva som möjligt. Och det är dom inte.

Jag kommenterade det i mitt första inlägg att SVT och SR gör ett pissjobb här, men jag menar andra tidningar.

Och för sista jävla gången så är inte PS skattefinansierat.
Citera
2016-06-26, 20:25
Medlem
Här är något som går emot dumma hillbilly är de enda som röstar mot EU berättelsen.

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/brexit-supportern-edward-eu-kommer-att-spricka
Senast redigerad av nyfikenskribent 2016-06-26 kl. 20:28.
Citera
2016-06-26, 20:29
Medlem
vegeges avatar
Citat:
Jag kommenterade det i mitt första inlägg att SVT och SR gör ett pissjobb här, men jag menar andra tidningar.

Och för sista jävla gången så är inte PS skattefinansierat.

Citat:
Visst, dåligt av SVT/SR men alltså...

Det låter ju mer som att du försöker släta över deras rapportering. Med tanke på hur hela ditt inlägg handlar om "journalistföraktet" som verkar helt obefogat

Är det värre att det gnälls lite på dessa låtsas-journalisterna än det SVT/SR sysslar med?
Citera
2016-06-26, 20:32
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vegege
Det låter ju mer som att du försöker släta över deras rapportering. Med tanke på hur hela ditt inlägg handlar om "journalistföraktet" som verkar helt obefogat

Är det värre att det gnälls lite på dessa låtsas-journalisterna än det SVT/SR sysslar med?

Nej, nästa gång lovar jag en två sidors avhandling om vad SR/SVT gör fel här innan jag kommer till poängen, men jag ska inte hindra ert ryggdunkande.
Citera
2016-06-26, 20:38
Medlem
Till er som klagar på svensk medias ensidiga rapportering: Det här är enbart en generalrepetition till vad som komma skall. Om "fel" person vinner det amerikanska valet...
Citera
2016-06-26, 20:50
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme

Förvisso inte. Den betalas av en lagstadgad avgift som dras in av ett företag med en styrelse med tillsatta politiker, själva public servicen leds av 50% riksdagsledamöter och granskningen av den sker av tillsatta politiker.

Så att hävda att det skulle vara något slags privat engagemang är lögn, det förstår du själv. Argumenterar du bara för att argumentera? Jag förstår att du inte VILL att det ska komma ut, men bevisen talar ju för sig själv. SVT måste avskaffas, då det är en politisk plattform som drivs av en lagstadgad avgift.
Citera
2016-06-26, 20:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vantage78
Till er som klagar på svensk medias ensidiga rapportering: Det här är enbart en generalrepetition till vad som komma skall. Om "fel" person vinner det amerikanska valet...

Det blir krav på omröstning, amrisarna blir idiotförklarade, misstaget var tydligem att Cameron lovade en folkomröstning om EU.
Kanske krav på indragen rösträtt för amerikanare?
Citera
2016-06-26, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Förvisso inte. Den betalas av en lagstadgad avgift som dras in av ett företag med en styrelse med tillsatta politiker, själva public servicen leds av 50% riksdagsledamöter och granskningen av den sker av tillsatta politiker.

Så att hävda att det skulle vara något slags privat engagemang är lögn, det förstår du själv. Argumenterar du bara för att argumentera? Jag förstår att du inte VILL att det ska komma ut, men bevisen talar ju för sig själv. SVT måste avskaffas, då det är en politisk plattform som drivs av en lagstadgad avgift.
Jag är inte så insatt, jag skriver av mig lite bara. Jag håller med, SVT borde avskaffas då... som om det skulle hända inom en rimlig framtid. Tror många vill ha skiten ändå, men måste de va så 100% partiska, det kommer straffa sig själv i slutändan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in