2016-06-26, 14:45
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Polygami är inte förbjudet i Indonesien men det är under restriktioner och villkor och därför sällsynt. Det var kvinnor som ville att det skulle bli förbjudet och det har debatterats i många år. Men något förbud att helt förbjuda det har inte kommit.

Jag har trott det var förbjudet, pågrund att jag bruka driva med min fru.... Hon hänvisade snällt det är förbjudet i Indonesien.

Men det stämmer nog vad du säger, för sultanen Hamengkubuwono X har problem med få en son. Så han bad om få gifta sig med flera fruar, men hans fru förbjöd han det. Så han har ingen efterträdare utan det blir brorson(tror jag) när han kollar vippen. Sultanen har 5 snygga döttrar...
Senast redigerad av Herkulesbig 2016-06-26 kl. 14:54.
Citera
2016-06-26, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
Islamska republiken Iran mördar 25-30,000 civila, kvinnor och barn och du försvarar eländet. Vem är det som är dum i huvudet menar du? Får du inte in i ditt rigida muslimska pannben att det var inte MEK som Khomeini skickade in i döden. Det var vanliga civila, varav många hade hjälpt till i opinionen mot Shahen. Khomeinis tack - avrättningar.

Du är väldigt fixerad vid knullande - en bristvara i ditt liv kan man förstå.
Det var MKO som gjorde detta ja! De som dödades i striderna mot Iran är inräknade i listan och utgör en propaganda källa för MKO.
Att Iran avrättade medlemmarna som tillhörde denna organisation var pga deras delaktigheter i terrorattentaten mellan åren 1980-88 varav nära 300 av högtuppsatta strateger dödades. De agerade i nätverk och endast ansvariga till morden avrättades och ja detta var en order. Bombattentat och flera försök till att destabillisera Iran under kriget ledde till arresteringar av flera tusen personer. En stor del släpptes och är nu även bosatta i Sverige men en liten del rymde från fängelsen.

I Masoud Rajavis tal 1987 framkommer detta tydligt då han kallar sina medlemmar i fängelserna. De var aldrig 30000 men kanske upp till 5000. Men under flera konfrontationer i striderna dog några tusen mellan åren 80-88.
De namn som oftast dessa går runt med på gatorna i Sverige för att samla in namnteckning är namn på personer som dog under Mersad en operation som dessa själva kallar Foroghe Javidan. Nära 8000 tusen av dess medlemmar dog under striderna.

Så det är löjligt att du och Honey B Blue pratar om bevis, när Iran inte är där för att försvara sig. En liknande rättegång är skrattretande och svag i en politisk bemärkelse.
Honey B Blue är dessutom inte insatt i dess rättsliga perspektiv..
I enlighet med internationell rätt har vi något som kallas "enemy character" i samband med krig, läs om det och återkom när du är påläst.

Att använda liknande propaganda för att ge sig på ett annat land, utan bevis är olagligt i länder som Sverige. Det kallas förtal.. Jag läser inte bara vad ni skriver här, jag vet också vilka typer av människor som ni har fått propagandan ifrån.
Lite om mig;
Jag var med under kriget, under hela 8 åren och är det något jag vill se hända innan jag dör är Rajavis rättegång i Iran.
Det är självklart att iranier irriteras över det du nämner i text, saker du inte vet mycket om. Ännu värre är det när ni använder det som anledning till att kvinnor gifter sig med västerländska män..

Anledningen har ingenting med Koranen eller religion att göra.. Detta är något kulturellt och fanns redan under Shahens tid.. Fanns det inga iranskor som gifte sig med amerikaner på den tiden? Vad var anledning då? Vad som underminerar tramset om tjejer som tröttnar på Islam är just ert sätt att situera hedersrelaterade beteenden med skälet till att tjejer tröttnar..
Vi söker en helhetsbild som faktiskt inte bara inbegriper muslimska kvinnor men också kvinnor från vad man kallar tredje världen.
Thailändska kvinnor, vad tröttnar dessa på?
Afrikanska? Grekiska?
Det ni gör att ni tar ut muslimska kvinnan ur dess postkoloniala kontext och relaterar den till Koranen och män.. Resultatet är inget annat än missvisande..
Citera
2016-06-26, 16:15
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Jag har trott det var förbjudet, pågrund att jag bruka driva med min fru.... Hon hänvisade snällt det är förbjudet i Indonesien.

Men det stämmer nog vad du säger, för sultanen Hamengkubuwono X har problem med få en son. Så han bad om få gifta sig med flera fruar, men hans fru förbjöd han det. Så han har ingen efterträdare utan det blir brorson(tror jag) när han kollar vippen. Sultanen har 5 snygga döttrar...
Sen påbjuder lagen ett monogamt äktenskap. Som sagt, polygami är ytterst sällsynt. Det är inte omöjligt att en sådan lag blir realitet om nu sultanen ynglat av sig färdigt.
Citera
2016-06-26, 16:24
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Är det det här med att man måste kunne tala arabiska för att vara en "riktig" muslim, du försöker smussla in?
Vad babblar du om din stolle?
Naturligtvis måste hon sätta ord på vad hon känner istället för att hela tiden representeras av snusk-Nissen.Nu menar jag nykomlingar som tas fram i tidningen för att berätta om vilket fantastiskt land Sverige är.
Citera
2016-06-26, 16:25
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Det var MKO som gjorde detta ja! De som dödades i striderna mot Iran är inräknade i listan och utgör en propaganda källa för MKO.
Att Iran avrättade medlemmarna som tillhörde denna organisation var pga deras delaktigheter i terrorattentaten mellan åren 1980-88 varav nära 300 av högtuppsatta strateger dödades. De agerade i nätverk och endast ansvariga till morden avrättades och ja detta var en order. Bombattentat och flera försök till att destabillisera Iran under kriget ledde till arresteringar av flera tusen personer. En stor del släpptes och är nu även bosatta i Sverige men en liten del rymde från fängelsen.

I Masoud Rajavis tal 1987 framkommer detta tydligt då han kallar sina medlemmar i fängelserna. De var aldrig 30000 men kanske upp till 5000. Men under flera konfrontationer i striderna dog några tusen mellan åren 80-88.
De namn som oftast dessa går runt med på gatorna i Sverige för att samla in namnteckning är namn på personer som dog under Mersad en operation som dessa själva kallar Foroghe Javidan. Nära 8000 tusen av dess medlemmar dog under striderna.

Så det är löjligt att du och Honey B Blue pratar om bevis, när Iran inte är där för att försvara sig. En liknande rättegång är skrattretande och svag i en politisk bemärkelse.
I enlighet med internationell rätt har vi något som kallas "enemy character" i samband med krig, läs om det och återkom när du är påläst.

Att använda liknande propaganda för att ge sig på ett annat land, utan bevis är olagligt i länder som Sverige. Det kallas förtal.. Jag läser inte bara vad ni skriver här, jag vet också vilka typer av människor som ni har fått propagandan ifrån.
Lite om mig;
Jag var med under kriget, under hela 8 åren och är det något jag vill se hända innan jag dör är Rajavis rättegång i Iran.
Det är självklart att iranier irriteras över det du nämner i text, saker du inte vet mycket om. Ännu värre är det när ni använder det som anledning till att kvinnor gifter sig med västerländska män..

Anledningen har ingenting med Koranen eller religion att göra.. Detta är något kulturellt och fanns redan under Shahens tid.. Fanns det inga iranskor som gifte sig med amerikaner på den tiden? Vad var anledning då? Vad som underminerar tramset om tjejer som tröttnar på Islam är just ert sätt att situera hedersrelaterade beteenden med skälet till att tjejer tröttnar..
Vi söker en helhetsbild som faktiskt inte bara inbegriper muslimska kvinnor men också kvinnor från vad man kallar tredje världen.
Afrikanska? Grekiska?
Det ni gör att ni tar ut muslimska kvinnan ur dess postkoloniala kontext och relaterar den till Koranen och män.. Resultatet är inget annat än missvisande..
Du kan sluta snyfta, och lära dig lite om denna Tribunal istället, dess orsaker - istället för att snyfta och åbäka dig.

Det är redan en stor rättsapparat. MED RÄTTA.

Nu fattar du ju inte engelska, den store djävulens språk, men de talar i länken, ett språk som jag inte räknar med du förvisso behärskar, men din pappsing kan ju försöka översätta åt dig så objektivt han öht kan och förmår.

Detta har du att ta till dig : http://www.irantribunal.com/index.php/en/home/41-resourses/interviews/353-truth-commisssion-interveiw-video

Dina övriga strawmen, är enbart patetiska.
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2016-06-26 kl. 16:30.
Citera
2016-06-26, 16:30
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig

Som om män i Sverige inte har barn med flera! Att flitigt växla mellan olika kvinnor man har barn med är också samma sak.
Citera
2016-06-26, 16:43
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Du kan sluta snyfta, och lära dig lite om denna Tribunal istället, dess orsaker - istället för att snyfta och åbäka dig.

Det är redan en stor rättsapparat. MED RÄTTA.

Nu fattar du ju inte engelska, den store djävulens språk, men de talar i länken, ett språk som jag inte räknar med du förvisso behärskar, men din pappsing kan ju försöka översätta åt dig så objektivt han öht kan och förmår.

Detta har du att ta till dig : http://www.irantribunal.com/index.php/en/home/41-resourses/interviews/353-truth-commisssion-interveiw-video

Dina övriga strawmen, är enbart patetiska.

Naturligtvis kan rättsapparater användas i politiska syften.Ett utmärkt exempel är babbeln om iranska kärnvapen som trots bristen på bevis ändå blev underlag för ytterligare sanktioner.
En annan rättsapparat som du oförtrutet babblar om dömde nyligen Iran för att varit delaktig i 9/11.
När tänker du sluta med din bristfälliga bevisning som du matas med genom ett terror-nätverk?
Citera
2016-06-26, 16:54
Medlem
bddts avatar
Citat:

Lite om mig;

Afrikanska? Grekiska?
Det är uppenbart att du ljuger och förvrider sanningar. Rätt tveksamt att presentera material till någon som är så dedikerad fundamental islamism.

1. börja med att ta till dig dokumentärer om tribunalen
2. https://en.wikipedia.org/wiki/1988_executions_of_Iranian_political_prisoners
3. https://en.wikipedia.org/wiki/Hussein-Ali_Montazeri (ayatollan som skrivit och bekräftat Khomeinis hemliga fatwa mot vänster människor.

Tycker du som Bahram att dina systrar och mor är horor? Inte undra på Iranska tjejer drömmer sig bort från Islam.
Citera
2016-06-26, 16:57
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Som om män i Sverige inte har barn med flera! Att flitigt växla mellan olika kvinnor man har barn med är också samma sak.
Samma, sak? Verkligen inte.

Lagförslag i Iran om att en man skulle få gifta sig med en andra kvinna utan den första hustruns samtycke, fick avslag av parlamentarisk kommitté..

Förslaget hade lagts fram av regeringen, men kvinnorättsaktivister befarade att om det hade gått igenom, skulle ha uppmuntrat till månggifte.

Det var enligt Irans islamiska lag tillåtet för män att ha upp till fyra fruar, men det var inte vanligt och många iranier ansåg att månggifte är oacceptabelt.

Det oroväckande hotet : Regeringen varnade då för att om inte det nya lagförslaget röstades igenom skulle polygami ”införas utan några regler eller förskrifter”.

Hur är det i Iran idag, polygami sker utan regler och föreskrifter år 2016? Hustrur (tjejer..) behöver inte ens samtycka?
Citera
2016-06-26, 17:00
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Naturligtvis kan rättsapparater användas i politiska syften.Ett utmärkt exempel är babbeln om iranska kärnvapen som trots bristen på bevis ändå blev underlag för ytterligare sanktioner.
En annan rättsapparat som du oförtrutet babblar om dömde nyligen Iran för att varit delaktig i 9/11.
När tänker du sluta med din bristfälliga bevisning som du matas med genom ett terror-nätverk?
Ups, kallar du Tribunalen och rättsskipning för ett terrornätverk?
Citera
2016-06-26, 17:01
Medlem
Citat:

Lite om mig;

Afrikanska? Grekiska?

Varför bor du i Sverige och inte i Iran?
Citera
2016-06-26, 17:09
Medlem
Ja. Dom ser hur andra har kul och dejtar. Klart dom också vill ha det. Många av dom religösa kommer oftast från religösa föräldrar, och då är dom stränga. Kåtheten är vad som får dom flesta att göra något med sina live. Så nästa gång ni ser muslim tjejer. Ragga på dom. Dom jag har testat tycker vänligt mycket om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in