2016-06-25, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Ja, alltså enda risken för handeln är ju om EU vill straffa UK. Just nu är det frihandel mellan UK och EU. Om man bara ger fan i att införa nya begränsningar på handeln så blir det ju ingen skillnad.

Låter på en del som om det skulle behövas en massa nya avtal för att få till frihandel när det egentligen är tvärtom, frihandel råder när det saknas avtal/tullar/regler. Frihandel är så att säga det naturliga neutralläget.

Småsinta EU kommer väl dock att börja straffa UK. Det kommer inte att ske från toppen utan besluten kommer att tas på tjänstemannanivå. "Den glödlampan har 2 mikrometer för tjockt glas och uppfyller inte paragraf 2.5.4.6.7.4 i vårt 2000-sidiga regelverk för glödlampor så den kan ni naturligtvis inte sälja här."

Det går åt båda håll, UK är inte San Marino, det är en jätteekonomi som importerar enorma mängder tysk teknologi och franska jordbruksvaror.

Miljoner fransmän, tyskar och svenskar skulle omgående förlora sina jobb.

Bara i Sverige arbetar 100.000 personer med export varor till UK, i Tyskland är siffran 1.000.000.

Vanliga svenskar, britter och tyskar vill bara leva, arbeta och äta.
Skulle bankirerna och nyliberalerna starta handelskrig igen inom Europa kommer det straffa dem.
Citera
2016-06-25, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
UK var ett rikare land innan EU, EU har dragit ner landet med stora sociala problem, medborgarna får följa slaviskt vad eliten nere i Bryssel säger, det enda som är en fördel med EU är slippa tullar och pass vid resa och du kan jobba inom hela EU utan arbetstillstånd.

EU har dessutom skalat bort det som en gång var nationer, svårt för en ung person förstå som inte levde i det gamla samhället innan EU, men fördelarna med EU är dom ovan jag skrev och inget annat.

Om vi tar Polen så tjänar dom enorma pengar då de får cirka 30 miljarder i bidrag varje år och betalar endast cirka 11 miiljarder till EU, en vinst för Polen.

UK har dränerats på kapital till andra länder som har det sämre ekonomiskt inom EU, en typisk vänsterfalang är att alltid låta dom svaga dra ner dom starka.

Hela EU projektet är skapat av liberaler och vänsterfolk där en elit sitter idag som inte tidigare fanns lyfter enorma stora arvoden för att vända papper och sitta i ändlösa möten med andra och skapar mer byråkrati för alla medborgare.

Med facit i hand kan du bara vända dig till länder som Norge, Schweiz, Luxembourg, Lichtenstein inom Europa och se hur välmående dessa länder är idag.

EU är en katastrof av magnitud och media och elit har under år inpräntat i folks huvuden att man inte kan vara utan det.

Håller med om allt - jag är mycket imponerad över Britterna som stått emot alla påtryckningar om att stanna kvar. Det andra alternativet är att detta är en "folkomröstning" som redan var förutbestämd av eliten - bara oklart hur det ska vändas till deras fördel just nu. Jag hoppas verkligen inte det - svensk makt och media är i alla händelser totalt frustrerade över resultatet och alla mina grannar tror att slutet är nära. Hjärntvätt på hög nivå!
Citera
2016-06-25, 20:34
Medlem
JaredLetos avatar
Läste att London vill göra sig själva till en del av EU och att två miljoner britter ångrar sig nu. Haft en lång diskussion med min bror som är socialdemokrat och allt jag får höra är att jag sprider SD-propaganda.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Citera
2016-06-25, 20:35
Medlem
Harold.Faltermeyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spaceistheplace
Bör man bli orolig att det blir en ny omröstning? 2 miljoner underskrifter i nuläget..

Det är nog tveksamt att det blir en ny omröstning. Politikerna där har blivit nog brända av nuvarande folkomröstning, stannasidan i torys i alla fall. Men beroende på vem som blir ny toryledare så kan han nog ta upp frågan i parlamentet om han ska begära utträde och sedan begära ett svar. Så även om folket är för med en tunn minioritet, så kan deras folkvalda sätta sig emot.

..Om jag tolkar nedanstående rätt..

http://www.telegraph.co.uk/news/2016/06/25/could-britain-actually-have-a-second-referendum-on-brexit/
Citat:
Is the referendum legally binding?

In theory, the Prime Minister could ignore the referendum result, put the question to a parliamentary debate and gamble on the majority of MPs voting to remain.

This is because parliament is sovereign and referendums are generally not binding in the UK.
Citera
2016-06-25, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Om vi tar Polen så tjänar dom enorma pengar då de får cirka 30 miljarder i bidrag varje år och betalar endast cirka 11 miiljarder till EU, en vinst för Polen.
Liten rättelse om Polen - nettoflöde i miljoner euro 13 451,7

3 954,6 Avgift i miljoner euro

17 406,3 Återflöde* i miljoner euro

http://www.eu-upplysningen.se/Om-EU/EUs-budget/Vad-EU-landerna-betalar-och-vad-de-far-tillbaka/
Citera
2016-06-25, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Läste att London vill göra sig själva till en del av EU och att två miljoner britter ångrar sig nu. Haft en lång diskussion med min bror som är socialdemokrat och allt jag får höra är att jag sprider SD-propaganda.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Två miljoner vill rösta igen. Men kan garantera att att det är långt färre än 2 miljoner som skrivit på. Ma kan ju skriva upp sig hur många gånger som helst.
Alla val är jämna så då får vi ta om alla kommande val i all oändlighet. Men sexigt att det finns 2 miljoner cucks som inget hellre vill anat än att bli rövknullade av jean claude junker och övriga eliten.
Citera
2016-06-25, 20:46
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spaceistheplace
Bör man bli orolig att det blir en ny omröstning? 2 miljoner underskrifter i nuläget..
Petition
EU Referendum Rules triggering a 2nd EU Referendum

We the undersigned call upon HM Government to implement a rule that if the remain or leave vote is less than 60% based a turnout less than 75% there should be another referendum.

Sign this petition

https://petition.parliament.uk/petitions/131215

De menar alltså att det ska krävas mer för att reultatet från folkomröstningen ska gälla. Valdeltagandet sist var 72%.
Citera
2016-06-25, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harold.Faltermeyer
Det är nog tveksamt att det blir en ny omröstning. Politikerna där har blivit nog brända av nuvarande folkomröstning, stannasidan i torys i alla fall. Men beroende på vem som blir ny toryledare så kan han nog ta upp frågan i parlamentet om han ska begära utträde och sedan begära ett svar. Så även om folket är för med en tunn minioritet, så kan deras folkvalda sätta sig emot.

..Om jag tolkar nedanstående rätt..

http://www.telegraph.co.uk/news/2016/06/25/could-britain-actually-have-a-second-referendum-on-brexit/
Premiärministern Cameron har redan deklarerat att han avser att följa folkomröstningsresultatet:
"The British people have voted to leave the European Union and their will must be respected," said Mr Cameron. "The will of the British people is an instruction that must be delivered."
http://www.bbc.com/news/uk-politics-36615028
Citera
2016-06-25, 20:54
Bannlyst
Det blir ingen djävla omröstning bara för att stanna sidan förlorade. Isådanafall skulle det bli omröstningar varje gång från förlorarsidan vilket leder till att man inte kommer någon vart alls.

Och nej, london kommer inte "bryta sig loss" och bli en självständig stat för att vara med i EU. Det är så djävla dumt och naivt av alla hipsters. Bete er som vettiga förlorare istället för att gråta grina och skrika som ett par jävla ungar.
Senast redigerad av clappen 2016-06-25 kl. 20:56.
Citera
2016-06-25, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Petition
EU Referendum Rules triggering a 2nd EU Referendum

We the undersigned call upon HM Government to implement a rule that if the remain or leave vote is less than 60% based a turnout less than 75% there should be another referendum.

Sign this petition

https://petition.parliament.uk/petitions/131215

De menar alltså att det ska krävas mer för att reultatet från folkomröstningen ska gälla. Valdeltagandet sist var 72%.

Om vänsterextremisterna tycker att valet borde ogiltigförklaras pga lågt valdeltagande och att gränsen för ett vals legitimitet går vid 75% valdeltagande så får varje val sedan 1992 ogiltigförklaras. 72% valdeltagande är för övrigt det högsta sedan 1992 då man senast hade ett valdeltagande på 75% eller högre.
Citera
2016-06-25, 21:01
Medlem
Harold.Faltermeyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slovju
Premiärministern Cameron har redan deklarerat att han avser att följa folkomröstningsresultatet:
"The British people have voted to leave the European Union and their will must be respected," said Mr Cameron. "The will of the British people is an instruction that must be delivered."
http://www.bbc.com/news/uk-politics-36615028

Jo, men sedan har han även överlämnat åt nästa Toryledare att ta själva beslutet. Så det är inte helt ute ur leken beroende på vilken ny ledare som väljs om tre månader. Men visst, den personen skulle bli väldigt kortvarig som ledare och Torys som parti skulle få rejält med stryk i kommande val så det är nog låg sannolikhet för att det händer.
Citera
2016-06-25, 21:04
Medlem
Fler rika länder kommer hoppa av för eller senare. inom 10-15 år har skiten fallit ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in