2016-06-25, 19:59
Medlem
Vic878s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomDeep
Det största problemet är att övergreppen är mycket svåra att bevisa. Dock kan tusentals människor världen över vittna om att de är utsatta, att detta faktiskt är på riktigt. Dessa människor vittnar i hög grad om liknande upplevelser och symtom, inte minst vad gäller electronic harassment.

Varför skulle övergreppen vara så svåra att bevisa när vi diskuterar tusentals offer? Som ett exempel så finns det hundratusentals människor som har samma symtom för en sjukdom, innebär det att det existerar en ondsint konspiration?

Citat:
Vapnen och tekniken finns till mångt och mycket; det är bara att läsa en bok i ämnet eller googla.

Tyvärr, jag hittar inget som stöder dina påståenden. Och det är väl den här sortens svävande svar utan substans som får skeptikerna att tvivla.

Citat:
Teknikutvecklingen går i en rasande fart; nya vapen och ny teknik för övervakning och kommunikation tas fram hela tiden. Det pågår en kapplöpning mellan stater om att ta fram ny trådlös teknik.

Källa på det?

Citat:
Den historiska bakgrunden finns där vad gäller övergrepp och terror från statens sida, inte minst vad gäller organized stalking i form av Zersetzung och Cointelpro. Staten har även historiskt sett utfört experiment på människor. Vidare lever vi nuförtiden i ett s.k. övervakningssamhälle. De s.k. säkerhets- och underrättelsetjänsterna gör som de vill mer eller mindre - kontrollen verkar obefintlig.

Nja, ditt resonemang är väl inte poänglöst på ett sätt, för visst har olika statsmakter gjort övergrepp på sina egna medborgare. Men, bevisligen så gör inte säkerhets och underrättelsetjänsterna som dem vill, när övertramp många gånger avslöjats ganska omgående. Den media som du verkar tro är totalt styrd av "konspirationen" har avslöjat en hel del. Låt oss inse fakta, skit flyter upp till ytan allt snabbare.

Citat:
Därför förefaller ditt nämnande av det förlöjligande uttrycket "konspirationsteori" inte bara dumt utan rent av överflödigt.

Vidare verkar du inte ha förstått att mainstreammedia är kontrollerad media.

Slutligen vore det bra om du kunde bespara det vanliga skitsnacket om sjukdomsinsikt. Måhända är det du som är sjuk såtillvida att du är hjärntvättad sedan barnsben om att världen är på ett visst sätt.

Tro mig, jag vet själv hur svårt det kan vara med sjukdomsinsikt då jag tillhör kategorin spelmissbrukare som vissa anser inte existerar. Men med fakta som facit, så brukar folk begripa vad det handlar om, själv blundade jag länge för ett ganska uppenbart problem. Kanske handlar det om samma sak i det här fallet, att faktiskt ha ordentligt på fötterna när man diskuterar gang stalking, eller bli betraktad som en foliehatt.
Citera
2016-06-25, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MIDIME
Om någon av dina vänner eller din familj skulle berätta en liknande historia, hur skulle du då ställa dig till det?
Skulle du dementera det direkt som lögn eller fantasi för att det inte finns någon enligt dig tillräckligt trovärdig empirisk källa av information i ämnet och be din närstående att söka psykiatrisk hjälp?
Eller skulle du rent objektivt försöka hjälpa vederbörande att få i första hand rättslig hjälp?

Jag skulle misstänka psykologiska besvär och rekommendera Polisen, eftersom en direkt hänvisning till sjukvården är taktlöst.
På Flashback finns det ingen anledning att iaktta sådan finkänslighet.

Vilka praktiska bevis har du - eller någon - för gangstalking?
Många gör gällande att vapnen används, ingen är mer specifik än "strålning".

Din självupplevda trovärdighet betyder helt enkelt ingenting för mig, antingen kan du styrka att det sker eller så kan du inte det.
Citera
2016-06-25, 20:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
...
Det jag ställer mig emot är när människor som inte tror på de fakta eller historier som du kallar för fenomen, utgår från att alla de som tror sig har varit eller är utsatta för liknande händelser är galningar eller sinnessvaga individer som i alltför stor utsträckning är påverkade av de historier som publiceras på nätet.

Det är sådant folk gör för att vinna debatter genom att smutskasta sina motståndare, inte de som är intresserade av att diskutera.
...
Ett alternativ kan ju faktiskt vara att de som ifrågasätter er, inklusive jag själv, helt enkelt är övertygade om att det handlar om inbillning och feltolkning..
Trots över 2500 inlägg i tråden har inte ens en tillstymmelse till bevis för vare sig GS eller "riktade energivapen" lagts fram. Och detta trots att ni påstår att detta är ett vanligt fenomen med enorma mängder inblandade offer och utövare över hela världen.
Till och med ni själva borde ju förstå det orimliga i den ekvationen..?
Citera
2016-06-25, 20:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
....

Det är ingen som har visat attityd mot dig..

Om du har läst i tråden skulle du inte skriva så, allra minst om Harfager - fst jag påstår inte att jag är helt oskyldig heller - efter några månaders diskuterande om påstådda men totalt uteblivna bevis och utannonserat men totalt uteblivet agerande i frågan så kan man bli lite frustrerad..
Citera
2016-06-25, 20:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Av någon anledning anser du att det är roligt med s.k. Directed Energy Weapons. Den dagen du erfar att du själv är utsatt kommer du garanterat att ångra ditt snack om inbillning hit och dit.

Det jag ansåg roligt med Directed Energy Weapons var att det blivit ett så frekvent använt begrepp att det t.o.m räcker att använda förkortningen DEWs för att TIs ska förstå vad man pratar om.. Jag tyckte det var ganska talande att diskussionerna kring DEWs är så intensiva och utbredda om något som inte ens bevisats och som ni just verkade förneka skulle diskuteras flitigt bland TIs.
Citera
2016-06-25, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ett alternativ kan ju faktiskt vara att de som ifrågasätter er, inklusive jag själv, helt enkelt är övertygade om att det handlar om inbillning och feltolkning..
Trots över 2500 inlägg i tråden har inte ens en tillstymmelse till bevis för vare sig GS eller "riktade energivapen" lagts fram. Och detta trots att ni påstår att detta är ett vanligt fenomen med enorma mängder inblandade offer och utövare över hela världen.
Till och med ni själva borde ju förstå det orimliga i den ekvationen..?

Du kan vara hur övertygad över din åsikt som helst, men när du börjar ifrågasätta vissa individers mentala hälsa går du över trådämnets "osynliga gräns".
Vilket är att det som det som diskuteras här är gang stalkings förekomst..

Det du håller på med är bara vanliga enkla härskartekniker för att i förhand förminska alla människor med liknande åsikter som psykiskt sjuka.
Eller att jämställa alla som har en egen historia med de som tror på "UFOn och små gröna monster".

"Till och med du borde väl förstå det orimliga i den ekvationen?"
Senast redigerad av MIDIME 2016-06-25 kl. 20:46.
Citera
2016-06-25, 20:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du kan vara hur övertygad över din åsikt som helst, men när du börjar ifrågasätta vissa individers mentala hälsa går du över trådämnets "osynliga gräns".
Vilket är att det som det som diskuteras här är gang stalkings förekomst..

Det du håller på med är bara vanliga enkla härskartekniker för att i förhand förminska alla människor med liknande åsikter som psykiskt sjuka.
Eller att jämställa alla som har en egen historia med de som tror på "UFOn och små gröna monster".

"Till och med du borde väl förstå det orimliga i den ekvationen?"

Nu inbillar du dig nog saker igen - jag har inte ifrågasatt någons mentala hälsa de senaste veckorna åtminstone. Och ingenting av det jag skriver i denna tråd är på förhand - jag utgår från era berättelser, påståenden och uteblivna bevis. Jag har inte heller jämställt alla med en egen historia med att tro på UFO'n - det var en liknelse för att beskriva hur folk tar till sig av berättelser och rykten för att skapa sig en "egen" sanning som kanske inte är fullt så egen som de tror..
Citera
2016-06-25, 21:07
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vic878
Varför skulle övergreppen vara så svåra att bevisa när vi diskuterar tusentals offer? Som ett exempel så finns det hundratusentals människor som har samma symtom för en sjukdom, innebär det att det existerar en ondsint konspiration?

Övergreppen är svåra att bevisa för att tortyren i form av electronic harassment sker på avstånd med hjälp av olika vapen/teknik med användning av exempelvis olika slags elektromagnetiska vågor. Vad gäller organized stalking så är det svårt att bevisa bl.a. för att tortyren hela tiden ligger på gränsen; det är meningen att den utsatte skall börja tvivla på sitt förstånd.

Vi diskuterar inte en sjukdom utan något helt annat.
Om dina föräldrar visat tecken på att de är dumma i huvudet, och du är dum i huvudet, innebär det också att det existerar en ondsint konspiration? Måhända är det lättare att acceptera saker om man tänker sig att system och institutioner gått alldeles för långt åt helt fel håll snarare än att tänka i termer av en "ondsint konspiration"?

Citat:
Tyvärr, jag hittar inget som stöder dina påståenden. Och det är väl den här sortens svävande svar utan substans som får skeptikerna att tvivla.

Synd för dig. Läs exempelvis Guinea Pigs: Technologies of Control av John Hall och återkom.

Citat:
Källa på det?

Ifrågasätter du på allvar att teknikutvecklingen går i en rasande fart och att stormakter forskar fram nya vapen och ny teknik för övervakning och kommunikation? Läs på lite, inte minst om vad som händer inom hjärnforskning, nanoteknik, sjukvårdslösningar på distans och kommunikation mellan människor utan tal etc.

Citat:
Nja, ditt resonemang är väl inte poänglöst på ett sätt, för visst har olika statsmakter gjort övergrepp på sina egna medborgare. Men, bevisligen så gör inte säkerhets och underrättelsetjänsterna som dem vill, när övertramp många gånger avslöjats ganska omgående. Den media som du verkar tro är totalt styrd av "konspirationen" har avslöjat en hel del. Låt oss inse fakta, skit flyter upp till ytan allt snabbare.

Jasså. Hur vet du att säkerhets- och underrättelsetjänsterna inte gör vad de vill? Vem skall kontrollera dessa menar du? De har utvecklats till monster.

Tror du på allvar att mainstreammedia är fri att skriva vad som helst? Särskilt om det strider mot 'nationens intresse' och viktiga ekonomiska intressen? Nej, så är inte fallet generellt och absolut inte vad gäller detta ämne. Om det skrivs en artikel nuförtiden så är den oftast i förlöjligande stil - och placerad i avdelningen "hälsa"!

Citat:
Tro mig, jag vet själv hur svårt det kan vara med sjukdomsinsikt då jag tillhör kategorin spelmissbrukare som vissa anser inte existerar. Men med fakta som facit, så brukar folk begripa vad det handlar om, själv blundade jag länge för ett ganska uppenbart problem. Kanske handlar det om samma sak i det här fallet, att faktiskt ha ordentligt på fötterna när man diskuterar gang stalking, eller bli betraktad som en foliehatt.

Var vänlig, använd inte ordet "foliehatt" eller termen "konspiration". Det är så tröttsamt, löjligt och dumt.

Läs gärna boken jag nämnde. Eller leta lite till på nätet. Visste du förresten att psykvården förnekar förekomsten av vapen/teknik vilka kan orsaka att människor hör 'röster'. Man sätter alltså diagnoser på allvar utan att ta hänsyn till detta - vilken värld!
Citera
2016-06-25, 21:10
Bannlyst
Citat:
Och du kan helt ärligt svära på att du inte influerats ett enda iota av det du läst? Jag ser nämligen exakt samma fenomen i detta som jag ser i ufoberättelser över tid - på 50-talet var "besökare" gröna gubbar med antenner och laserpistoler som flög runt i ufon med blinkande lampor - idag är de nordic greys och liknande dumheter som kommer i strömlinjeformade skepp som kan göras osynliga..
Självklart påverkas folk av det de läser och hör a andra..
Nej inte av mitt fall jag vet inte vad DEW Stod för förns nu!
Kallar du grilla mig eller stråla för influerande?
Citera
2016-06-25, 21:10
Medlem
Citat:
Nu inbillar du dig nog saker igen - jag har inte ifrågasatt någons mentala hälsa de senaste veckorna åtminstone. Och ingenting av det jag skriver i denna tråd är på förhand - jag utgår från era berättelser, påståenden och uteblivna bevis. Jag har inte heller jämställt alla med en egen historia med att tro på UFO'n - det var en liknelse för att beskriva hur folk tar till sig av berättelser och rykten för att skapa sig en "egen" sanning som kanske inte är fullt så egen som de tror..

Ok

"Till och med ni borde förstå det"

"Till och med du borde förstå det"

"Nu inbillar du dig nog saker IGEN"

Det enda du själv lägger vikt vid att göra är att förminska folk för att glida så långt OT som det om möjligt går att göra.

Var är dina bevis för att det inte förekommer sk. gang stalking?
Citera
2016-06-25, 21:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flubbb
Nej inte av mitt fall jag vet inte vad DEW Stod för förns nu!
Kallar du grilla mig eller stråla för influerande?
Jag förstår inte vad du skriver.
Citera
2016-06-25, 22:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ok

"Till och med ni borde förstå det"

"Till och med du borde förstå det"

"Nu inbillar du dig nog saker IGEN"

Det enda du själv lägger vikt vid att göra är att förminska folk för att glida så långt OT som det om möjligt går att göra.

Var är dina bevis för att det inte förekommer sk. gang stalking?

Hur har du tänkt att man ska kunna bevisa att gangstalking INTE förekommer?
Vilka argument eller bevis skulle du själv acceptera?
Det är givetvis er uppgift att bevisa gangstalking eftersom det är ni, som trots den totala avsaknaden av bevis, påstår att det förekommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in