Citat:
Hitler sa väl samma sak "DINA åsikter är fel".
Vi kan diskutera när som helst. Men då måste DU börja visa att du begriper elementära ting. Du bara slingrar dig och är exakt som alla andra feminister. Det får du ta ansvar för. Om du förnekar detta, så har du redan där avgjort att du inte vill och vågar ha en seriös diskussion.
Nej män och kvinnor är väldigt olika, som gjorda för att komplettera varandra. Bara att se på hur vi ser ut om det nu ska vara så svårt att begripa. Varför tror du att du som kvinna har ett hål och jag som man har en slang att stoppa in i detta hål?
Så i din värld finns inga samarbeten, bara konkurrens? Du vill ha utslagning? För det är resultatet av din feminism. Det finns en verklighet där teorier ska prövas. Och dina teser har ju provats i flera decennier, och alltmer djupgående. Ingenting fungerar om man ska vara ärlig. Sedan beror väl allt på hur man ser på saker som mänsklighet, mänskligt mående. Jag ser överallt hur människor mår väldigt dåligt i ditt feministsamhälle. Det som du påstår är helt rätt väg. Bara där brister allt du påstår för ingen hederlighet finns kvar. Därför är det helt upp till DIG att bevisa att du kan diskutera med en man som inte förnekar naturen omkring oss och som vi är en del av.
Kom igen nu, imponera på mig. Förvåna mig för en gångs skull.
Vi kan diskutera när som helst. Men då måste DU börja visa att du begriper elementära ting. Du bara slingrar dig och är exakt som alla andra feminister. Det får du ta ansvar för. Om du förnekar detta, så har du redan där avgjort att du inte vill och vågar ha en seriös diskussion.
Nej män och kvinnor är väldigt olika, som gjorda för att komplettera varandra. Bara att se på hur vi ser ut om det nu ska vara så svårt att begripa. Varför tror du att du som kvinna har ett hål och jag som man har en slang att stoppa in i detta hål?
Så i din värld finns inga samarbeten, bara konkurrens? Du vill ha utslagning? För det är resultatet av din feminism. Det finns en verklighet där teorier ska prövas. Och dina teser har ju provats i flera decennier, och alltmer djupgående. Ingenting fungerar om man ska vara ärlig. Sedan beror väl allt på hur man ser på saker som mänsklighet, mänskligt mående. Jag ser överallt hur människor mår väldigt dåligt i ditt feministsamhälle. Det som du påstår är helt rätt väg. Bara där brister allt du påstår för ingen hederlighet finns kvar. Därför är det helt upp till DIG att bevisa att du kan diskutera med en man som inte förnekar naturen omkring oss och som vi är en del av.
Kom igen nu, imponera på mig. Förvåna mig för en gångs skull.
ahh lite godwin lag igen…så trevligt…bra ta till den där Hitler i alla sammanhang.
Nu finns det dock kriterier som ska uppfyllas för att åsikter ska hålla måtten av bärare av "sanning" och "elementär" logik och nej dina åsikter gör det inte.
Och vi kan ta din åsikt att kvinnor och män är helt olika, eller "väldigt olika" som du skrev ordagrant. Att kvinnor är födda med ett hål och att män är födda med en slang, är inget som gör oss till "väldigt olika", så olika så att män ska sitta på alla maktpositioner och kvinnor ska få slavrollerna i samhället.
Du kan ju gärna förklara varför den olikheten ska ha den följden via någon av dina "elementära sanningar".
"Utslagning" är vad världens antifeminism eller kvinnonedvärdering har sysslat med i alla tider och andra liknande ojämlika ideologier, inte vad vi nu sysslar med, nutid Sverige så är det just samarbete på lika villkor som vi försöker få till. Bara du som inte begriper den enkla.
men visst om du nu vill inbilla dig att ex. alla kvinnor mådde toppen 1800 i Sverige eller 2016 i
Kongo, Afghanistan eller regionerna dominerade av IS eller Talibaner, (världens förmodligen idag mest kvinnoförtryckande kulturer, där man just betraktar "män från mars" och kvinnor från skithålet) mycket, mycket bättre än vad kvinnor runt omkring dig generellt mår i Sverige i nutid, så visst! your choice förbli ignorant idiot.
Du kanske borde titta på lite forskning i ämnet? Finns studier gjorda över "upplevd lycka" i världen och Sverige brukar landa extremt högt upp på den listan. Jag kan lova dig att det gör inte Afghanistan ex.
men…det tillhör väl INTE någon av dina "elementära" sanningar eller hur?
Senast redigerad av Merapi 2016-06-25 kl. 13:41.
Senast redigerad av Merapi 2016-06-25 kl. 13:41.