Äldsta tricket i världshistorien: att dra ned på kostnader.
Mat: det finns massvis med bra rätter som inte kostar speciellt mycket t ex med kyckling, köttfärs, bönor, fisk, bacon... Som sagt, gör en stor laddning med portioner och frys in lunchlådor. Mättande ingredienserna potatis och pasta är nästan gratis. Ägg är fantastiskt gott och billigt, koka eller gör en enkel omelett med lök och ost. Grönsaker är viktiga men kan tyckas dyra, köp en årsförbrukning av vitaminer på internet för 200:- Att äta lunch ute är totalt totalt bortkastade pengar om man tänker budget.
Läsk: köp någon form av 'Sodastream' för att bubbla vattnet och en stor flaska typ RealLemon för att smaksätta, god smak. Coca i olika former är ju mest till för att förföra barn in i sockerbranschen (oavsett 'zero'), sedan länge i klar maskopi med MC-fördärvet.
Bil: är bland det mest vansinniga kostnadsmässigt i Sverige. Om det finns minsta möjlighet åker man kollektivt där man kan sova, meditera eller läsa, lyssna på musik, titta på film, förbereda arbetsdagen, i stället för att själlöst sitta fast i köer. Här finns mycket tid och pengar att spara!
Alkohol och tobak har inte tagits upp specifikt i tråden så jag lämnar det. Där finns annars lösningar jag kan dela med mig av.
Ha nu många bra midsommarnattsdrömmar