2016-06-24, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pfogg
Kanske hemmamän också är lyckligare än övriga män?

Tror du verkligen att det är jobbigt för män att jobba? Är det inte troligare att de är glada att vara borta 50-65 timmar i veckan så man slipper träffa sina barn så ofta. Barn kan vara ganska äckliga.

Citat:
Government surveys have also shown that more than a third of mothers who go out to work would like to give up their jobs and stay at home with their children.

Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Män blir också stressade av sina arbeten. Sedan när de kommer hem efter en hård dag på jobbet ska maten stå serverad som ett tecken på att den lata horan där hemma i alla fall gör något för sitt uppehälle.

Det är bäst för henne att maten smakar bra annars jävlar.

Det är bäst för henne att hon sköter sig annars är det ut på gatan som gäller.

Sen när hon är gammal och ful åker hon ut ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Nej klaga inte på män. Allt är kvinnors fel. Män blir inte lika stressade pga sitt testosteron.
Kvinnor duger till 30 sen får mannen skaffa sig en hora. Sluta klaga på män.

Mannen vill jobba 50-65 timmar i veckan inte bara för att slippa se sina äckliga barn som de fått med frun utan för att hon blir tio år äldre redan första timmen efter vigseln redan och sen kan det bara gå utför.

Och kvinnor vill gärna vara hemma med sina barn då kvinnor inte tycker de är lika äckliga. Det är verkligen något fundamentalt fel på kvinnor? Hur kan de gilla sina egna barn och dessutom vilja ta hand om dem när de hade kunnat jobba i stället?

Om de hade varit som män så hade de insett att försörja sin partner och jobba så mycket att man slipper träffa dem mer än några cermoniella tillfällen per år är själva grejen med livet!

Det är kvinnorna som själva anger anger sin egen arbetstid? Kan man lite på det?

Tänk om hon är ute och slampar sig? Det vore just troligt och typiskt kvinns.
Citera
2016-06-24, 09:31
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilker
Tror du verkligen att det är jobbigt för män att jobba? Är det inte troligare att de är glada att vara borta 50-65 timmar i veckan så man slipper träffa sina barn så ofta. Barn kan vara ganska äckliga.

Mannen vill jobba 50-65 timmar i veckan inte bara för att slippa se sina äckliga barn som de fått med frun utan för att hon blir tio år äldre redan första timmen efter vigseln redan och sen kan det bara gå utför.

Och kvinnor vill gärna vara hemma med sina barn då kvinnor inte tycker de är lika äckliga. Det är verkligen något fundamentalt fel på kvinnor? Hur kan de gilla sina egna barn och dessutom vilja ta hand om dem när de hade kunnat jobba i stället?

Om de hade varit som män så hade de insett att försörja sin partner och jobba så mycket att man slipper träffa dem mer än några cermoniella tillfällen per år är själva grejen med livet!

Det är kvinnorna som själva anger anger sin egen arbetstid? Kan man lite på det?

Stämmer på mig!
Nu lever jag förvisso utan kvinna. Men tycker att det är helt fantastiskt att kunna få jobba hur mycket jag vill och därmed leva i harmoni med min manlighet.
Eftersom jag tjänar på det, är min upplevelse att min arbetsgivare och jag har ett samförstånd där vi troget tar hand om varandras behov.
Citera
2016-06-24, 09:55
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:

Ja män vill gärna jobba och slippa ta ansvar för sitt hem och sina barn. Det ska kvinnorna förtryckas till att göra. Om de har misshandlat sin fru kan de fly till jobbet.
Inte ens hemmafruar är uppskattat av män, dom vill ni slippa. Ändå hatar du kvinnor.
Du borde ändra tråden "män är lyckligare med hemmafruar"
Skulle vara roligt om era fruar står hemma med en stor motorsåg när ni kommer hem från jobbet. En del kvinnor som blivit misshandlade har dödat sina män.
Ni har ingen aning om vad kvinnor gillar tror vi bara gillar det som du vill slippa. Som det är nästan som en slav som ska göra allt tråkigt o äckligt, och gilla det.
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2016-06-24 kl. 10:03.
Citera
2016-06-24, 10:04
Medlem
Citat:
Ja män vill gärna jobba och slippa ta ansvar för sitt hem och sina barn. Det ska kvinnorna förtryckas till att göra. Om de har misshandlat sin fru kan de fly till jobbet.
Inte ens hemmafruar är uppskattat av män, dom vill ni slippa. Ändå hatar du kvinnor.

Det har stått i tråden att hemmafrun duger till hon är trettio. Duger bra då får man hoppas!

I att vilja vara hemmafru är ju att vara nöjd med det. Ser inget konstigt i det.

Män gillar oftast inte sin familj så de vill göra sin grej med manliga kompisar och horor. Och helst på jobbet.

Vad jag riktigt har svårt att män skaffar en kvinna och barn och sen förtrycker henne att vara hemma med barnen och sen se till att tillbringa bara så lite tid med dem som möjligt. Men svenska män har alltid vart lite konstiga.
Citera
2016-06-24, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Stämmer på mig!
Nu lever jag förvisso utan kvinna. Men tycker att det är helt fantastiskt att kunna få jobba hur mycket jag vill och därmed leva i harmoni med min manlighet.
Eftersom jag tjänar på det, är min upplevelse att min arbetsgivare och jag har ett samförstånd där vi troget tar hand om varandras behov.

Det förstår jag att du är tacksam över att få. Att du skulle hitta en kvinna som kunde tillåta dig detta var förstått döfött. Antar att du har frågat dem och så men inte hittat den rätta så att säga.
Citera
2016-06-24, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Men när ska du begripa att du aldrig kommer vara en uppfinnare, en dynamisk företagsledare, en fri konstnär, en entreprenör? Hur många vägar, flygplan, bostäder och nya synsätt för människan har kvinnan skapat och byggt genom historien? NOLL är svaret. Vet du varför? Därför att ni inte är lämpade för det. Har du någonsin funderat över varför du har bröst du kan mata barn med till skillnad mot en man eller är du bara dum i huvudet?
Jag är både mamma och entreprenör, och väldigt lämpad för båda delar. På vilket sätt menar du att mina brösts förmåga att producera mjölk gör mig mindre lämpad som entreprenör?

De egenskaper som är gemensamma för de bra entreprenörer jag känner är stort driv, målmedvetenhet, kreativitet och flexibilitet kring utveckling och problemlösning, och förmågan att kämpa i motvind och aldrig ge upp. Mjölkkörtlarnas funktion däremot, de saknar helt betydelse för en entreprenör.

Det finns en hel del kvinnor som gärna skulle vilja vara hemma med barnen, men där det inte är ekonomiskt möjligt. Det är ganska få män som tjänar såpass bra att hans inkomst räcker till att ensam försörja en familj, och många män vill dessutom gärna ha tid och ork kvar att umgås med sin familj. Människor som lever på det sätt de själva vill, mår bättre.
Citera
2016-06-24, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Jag är både mamma och entreprenör, och väldigt lämpad för båda delar. På vilket sätt menar du att mina brösts förmåga att producera mjölk gör mig mindre lämpad som entreprenör?

Bra fråga. Särskilt om man tittar på ett specifikt kvinnligt sätt att åtminstone tidvis försörja sig och sin familj genom historien, nämligen jobbet som amma.

Citat:
De egenskaper som är gemensamma för de bra entreprenörer jag känner är stort driv, målmedvetenhet, kreativitet och flexibilitet kring utveckling och problemlösning, och förmågan att kämpa i motvind och aldrig ge upp. Mjölkkörtlarnas funktion däremot, de saknar helt betydelse för en entreprenör.

Det finns en hel del kvinnor som gärna skulle vilja vara hemma med barnen, men där det inte är ekonomiskt möjligt. Det är ganska få män som tjänar såpass bra att hans inkomst räcker till att ensam försörja en familj, och många män vill dessutom gärna ha tid och ork kvar att umgås med sin familj. Människor som lever på det sätt de själva vill, mår bättre.

Jag tror att många här, antagligen pga oerfarenhet, inte har en aning om att kvinnor och män som delar liv med varandra på ett sunt sätt faktiskt alltid har pratat och fortfarande pratar med varandra också, om det mesta faktiskt. Det fungerar liksom inte så att kvinnan sitter hemma och ammar barn hela dagarna och väntar på sin man som kommer hem med en bit kött som han slänger på köksbordet med en grymtning, för att sedan gå in på sitt pojkrum och uppfinna tills middagen är klar.

Som exempel kan vi ta diverse nobelpristagare (män) som i dagens värld, tack och lov, inte behöver skämmas ett dugg för att berätta att deras egen, söta lilla fruga varit oumbärlig som partner i själva den forskning som lett dem till nobelpriset, utan ser det som helt naturligt.

Så har det naturligtvis alltid varit. Vi vet att kungagemåler, som ett annat exempel, alls icke bara har haft som enda uppgift i livet att föda nya små arvingar till troner. De har hjälpt, och ibland stjälpt, sina kungliga makar genom sina kunskaper och kontakter, dragit i trådar hit och dit och påverkat och styrt bakom kulisserna om de inte själva haft makt. Sen skrivs historian och där syns de stora slagen och vinnarna men sällan kvinnorna och deras många gånger avgörande roller.

Man + kvinna som fungerar som ett team, vilket är vad ett sunt förhållande innebär tycker jag, blir större och starkare än bara två personer. Där finns det utrymme för var och en att försöka vara sin bästa version, med stöd av den andra, för bådas och förhållandets bästa. Man kommer inte ens på tanken att begränsa varandra med idiotier som "Du ska vara hemmafru eftersom du har bröstkörtlar" och "Du ska ut och jobba eftersom du har testiklar". Man kanske måste det om man lever i ett sånt samhälle, men då vet båda (om de är normalintelligenta) mycket väl att det handlar om just begränsningar som man måste förhålla sig till och inte någon naturlag. Inom förhållandet fortsätter de givetvis att prata med och hjälpa varandra på alla sätt utan att oroa sig för att få lite ont i prestigen.
Citera
2016-06-24, 15:27
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Det har stått i tråden att hemmafrun duger till hon är trettio. Duger bra då får man hoppas!

I att vilja vara hemmafru är ju att vara nöjd med det. Ser inget konstigt i det.

Män gillar oftast inte sin familj så de vill göra sin grej med manliga kompisar och horor. Och helst på jobbet.

Vad jag riktigt har svårt att män skaffar en kvinna och barn och sen förtrycker henne att vara hemma med barnen och sen se till att tillbringa bara så lite tid med dem som möjligt. Men svenska män har alltid vart lite konstiga.

Ja det är synd när kvinnor ger hela sitt liv för att vara ihop med en man då duger de bara till 30?
Nähä om de inte gillar sina familjer varför tjatas det så mycket om att kvinnor ska vara hemmafruar?
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2016-06-24 kl. 15:34.
Citera
2016-06-24, 15:45
Medlem
Citat:
Ja det är synd när kvinnor ger hela sitt liv för att vara ihop med en man då duger de bara till 30?
Nähä om de inte gillar sina familjer varför tjatas det så mycket om att kvinnor ska vara hemmafruar?

Exakt! Det är helt absurt att kvinnor ska vara hemmafruar i dagens samhälle.
Citera
2016-06-24, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate

Med all respekt borde du se helheten, den stora bilden. Ett undantag gör ingen regel. Om du nu är en enastående entreprenör så är jag den förste att gratulera - även om jag förstås undrar över ditt barn, har fadern fått stå för hela uppfostran?

Sedan undrar jag vad en entreprenör gör här. Borde inte du resa runt i världen nu och fixa affärer?
Citera
2016-06-24, 20:37
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Exakt! Det är helt absurt att kvinnor ska vara hemmafruar i dagens samhälle.

Kan män vara det? Jag var i ett par år och det kändes inte det minsta absurt....Vet inte hur det känns för kvinnor dock...
Citera
2016-06-25, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Kan män vara det? Jag var i ett par år och det kändes inte det minsta absurt....Vet inte hur det känns för kvinnor dock...

Jo jag menade inte på individnivå utan mer att det är absurt att mena att Sveriges kvinnor i stort ska gå hemma i stället för till sina jobb bara för att de är kvinnor. Det verkar inte heller pratas om att det handlar att vara hemma med mindre barn utan hemmafruar som är hemma och städar huset.

Och att alla män ska jobba. Att män är föräldralediga är ju inte något som får någon att haja till i dag tycker jag väl i regel. Och finns det inte barn med i bilden så kan ju en vara hemma och vara försörjd av den andra om man vill det och där kan ju folk vara lite mer oförstående men efter att ha uttryckt det och säga att de inte vill ha det så brukar de flesta anse att trivs andra med det är det ju upp till dem.

Fungerar en förskola så är det bra att barn får gå dit även om ena föräldern är hemma med ett mindre syskon. Då pratar jag om tio eller kanske tjugo timmar i veckan minus semester som man som förälder kanske eventuellt vill ta lite omlott om man har flera små barn. Eller äldre för den delen.

Men sen finns det ju som väljer att kosta på sig så mycket att de köper så att de inte vara hemma med sina barn utan måste lämna dem långa dagar på förskolan och det är ju något annat.

Och så har vi de föräldrar som inte har något val än att ha långa dagar på grund av olika orsaker eller det är mycket svårt att ordna situationen så på grund av ekonomin. Det är inte lätt när man inte kan välja att förändra sin situation när man nästan inte har något spelrum. Skulle tro att när man frågar en kvinna i den situationen om hon vill vara hemmafru så får man förmodligen ett ja som står i trådstarten. Jag tror att män också vill det men trådstarten är lagd så att det handlar om kvinnor.

Och det verkar inte ha funnits någon i alla fall återger inte trådstartaren det att om den gruppen som inte kan förändra sin situation kanske vill ha ett bättre och mindre slitigt jobb och gå ner i tid för att man har en bättre lön och kunna jobba mindre när barnen är mindre åtminstone.

Om man frågar folk skulle du vilja ha en miljon kronor när du har små barn och vara hemma några år så skulle väl både män och kvinnor tacka jag till det. Så det är ju helt klart att det beror på hur allting ser ut i övrigt om man tycker att man själv vill eller att ens partner är den som ska vara hemma.

Jag är övertygad om att många vill vara mer med sina barn när de är små. Och ingen behöver ju vara hemmafru för det man kan jobba båda för att få ihop pengar och åka på långa semestrar i stället. Om man har en sån valmöjlighet alltså.

Men å andra sidan så verkar många föräldrar prioritera annat som hus och annat som kostar och då får barnen mindre tid men återigen så kan man vilja erbjuda ett bra bostadsområde och då kan det kanske bara bli så att de får gå rätt långa dagar på förskola och fritids.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in