2016-06-24, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Väldigt bra tal av Nigel Farage i TV4 Nyheterna 2016-06-24.

Han talade som en riktig statsman.

EU sjunker ...

Precis som alla andra politiker så var Nigels största löfte ett luftslott, då han direkt backade från sitt löfte om att använda pengarna som Storbritannien skickar till EU för att finansiera sjukvården istället, det löftet var en av största delarna av valkampanjen för Brexit-sidan.
Citera
2016-06-24, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
EU vill att UK omedelbart lämnar och vill skicka hem deras EU folk.

Betyder det att UK även kan skynda på att sluta betala till EU?

De är nämligen det tredje största landet som bidrar till EU om man räknar netto.

http://www.eu-upplysningen.se/Om-EU/EUs-budget/Vad-EU-landerna-betalar-och-vad-de-far-tillbaka/

Nettoflöde i miljoner euro: -7 236,9

Det är mycket pengar som EU tappar.

Tänk vad UK kan göra på hemmaplan med dessa pengar!

Ja det är lika bra att få detta överstökat fortast möjligt. En utdragen skilsmässa tjänar ingen på. UK skall inte kunna plocka russinen ur kakan utan vill de ut så ska de ut. Alla handelsavtal bör brytas.
Visst det blir ett stort inkomstbortfall från EU och det blir svårt att klara ekonomin, men vissa utgifter kommer också att minska när man slipper britterna. Jag tror både UK och EU kommer att klara detta.
Citera
2016-06-24, 18:26
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhite
Precis som alla andra politiker så var Nigels största löfte ett luftslott, då han direkt backade från sitt löfte om att använda pengarna som Storbritannien skickar till EU för att finansiera sjukvården istället, det löftet var en av största delarna av valkampanjen för Brexit-sidan.

Å det har aldrig hänt i svensk valrörelse? Wake up!
Citera
2016-06-24, 18:27
Medlem
Svensk media i intervjuar en svensk tjej vid namn Alexandra. TV4 ger henne sändningstid när hon beklagar sig över att hon fortfarande inte vet vad som ska hända henne.

Hon säger att hon på dagens gator i London inte längre känner sig välkommen.

För att avsluta intervjun ska hon gå till puben för att träffa sina vänner.

Jag tror att jag självdör. Kan dem verkligen inte hitta en bättre person än blonda Alexandra 25, På väg till puben?
Citera
2016-06-24, 18:29
Medlem
Förövrigt så borde väl det vara busenkelt och veta hur Brexit kommer påverka England och europa i övrigt, här på FB finns det ju massa personer som minsann VET ALLT, dom vet exakt hur framtiden kommer bli, ja i alla fall om vi läser i vissa trådar/ämnen så vet dom allt och dom kan förutspå allt. Dom borde ju kunna svara även i detta ämen så slipper vi få svaret efter några år efter ett ev verkställt beslut om Brexit.
Citera
2016-06-24, 18:29
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Du undviker min fråga? Men jag tolkar precis som utgången i valfrågan att det finns bara ett land i världen. Att det är England som sätter agendan. Hur dum kan man vara?

Svara mig på min fråga? Tyskland har bilfabriker i England. Tror du att de är sugna på att ha de kvar? Eller jappsarna när de ska nyinvestera?

Finns det något som motsäger att Tyska bilfabrikanter skulle kunna ha kvar sina fabriker i England ?
Kan kineserna ha bilproduktionen kvar i Göteborg så lär det väl finnas möjligheter för Tyskland att ha sin kvar i England ?
Citera
2016-06-24, 18:30
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrivboken
Hahah, Euroskeptiker asså.

Skulle fan inte ens klassa Frankrike och Storbritannien som stormakter. De kan inte göra ett skit utan Amerikas godkännande.

Klockren kommentar! Spiken på huvudet!
Citera
2016-06-24, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Har jag sagt något av det du skriver?
Jag menade att det enda sättet England släpper Skottland på är genom krig (startat av Skottarna) eller terror (från Skottarna) likt IRA.
Du sitter och snurrar på stolen för mycket...

Läs igenom vad du skrev? Återkom imorgon när du är nykter.
Annars så slösar du bara min tid,och det vill du väl inte?
Citera
2016-06-24, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrivboken
Hahah, Euroskeptiker asså.

Vafan tror ni för inflytande enskilda Europeiska länder kan utöva i resten av världen? Svaret är noll. Valet står mellan ett starkt Europeiskt samarbete som ger de Europeiska nationerna en chans att konkurrera globalt, eller ett splittrad Europa där alla har så jävla mycket luft och tror att dem är något.

Skulle fan inte ens klassa Frankrike och Storbritannien som stormakter. De kan inte göra ett skit utan Amerikas godkännande.

Kan du ge konkreta exempel pa detta inflytande som ska utovas i resten av varlden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imsmarter
Brexit är nu ett faktum. Vad kommer denna brexit leda till?
Kommer vi se börserna runt om i världen att störtdyka i spekulation?
Kommer det leda till några långvariga konsekvenser?
Blir det panik följt av en upphämtning på börsen som det ofta sker eller hålls kurserna nere?

Vad tror ni händer, diskutera.

Börsfall inträffar med jämna mellanrum, inget allvarligt. Sitter du på kapital, så köp för fan. Säkrast är banker och försäkringsbolag, framförallt i England.

Här målas det upp skräckscenarier som om UK kommer att gå under på grund av Brexit.
Ett gott råd, "When people are fearful-be greedy. When people are greedy-be fearful."
Nu är det sannerligen läge att vara greedy!!
EUs ledning har länge nog retat upp Britterna, en sak är säker, om Bryssel vill ha finansiella tjuvtrix så ligger Londons finansvärld hästlängder före.
Ju längre tiden går, ju dyrare blir det för Sveriges skattebetalare. Jag vill se ett Swexit inom max två år.
Citera
Medlem
Citat:
TV4 intervjuar en i UK boende svensk blondin ang. Brexit kl. 18:18 - ni förstår resten...

Programledarna fortsätter sedan i samma stil med att idiotförklara de som röstat ut. 0 i objektivtet.

Helt sjukt vilken domedag det är på tv idag.
Citera
2016-06-24, 18:36
Medlem
Citat:
Å det har aldrig hänt i svensk valrörelse? Wake up!

Är du inte läskunnig eller är du bara korkad, eller är du bara så ivirig och försvara en som förespråkar en linje som du tycker är bra?

Skrev jag inte "Ursprungligen postat av MisterWhite
Precis som alla andra politiker så var Nigels största löfte ett luftslott,"? Jag har inte sagt nåt om att våra politiker är bättre, du läser själv in det i mitt svar.

Politiker är likadana oavsett land, här som där så lovar man runt och håller tunnt.

Wake up själv....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in