2016-06-24, 13:58
Medlem
PK-befriads avatar
En önskvärd konsekvens vore Swexit, Frexit, Texit, Dexit, Grexit, Fnexit och så vidare.

Det här är ett klart bakslag för NWO och det glädjer mig. En vinst för britterna mot makteliten. Folket har talat.
Senast redigerad av PK-befriad 2016-06-24 kl. 14:02.
Citera
2016-06-24, 14:11
Medlem
Ska bli intressant att se vad som händer med Nordirland. Konflikten där är långtifrån över, krävs bara lite för att det ska blossa upp nya våldsamheter igen. Kan inte tänka mig att protestanterna på Nordirland accepterar en anslutning till republiken Irland under några som helst omständigheter även om katolikerna har blivit en majoritet i Belfast och runtomkring.
Citera
2016-06-24, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
En önskvärd konsekvens vore Swexit, Frexit, Texit, Dexit, Grexit, Fnexit och så vidare.

Det här är ett klart bakslag för NWO och det glädjer mig. En vinst för britterna mot makteliten. Folket har talat.

Knappast.Allt går enligt planerna.Du tro väl inte på allvar att NWO gav folkomröstning tumme upp?Detta är ett spel.
Citera
2016-06-24, 14:16
Medlem
Ville bara tillägga att allt snack om EU som en fredsorganisation Inte stämmer - Många av EUs länder har ju deltagit i krigshandlingar. Alltså sanktionerade. Kriget i Irak kan väl inte sägas annat än varit ett stort fiasko, värre än Vietnamkriget.

Dessutom har det varit pådrivande att utvidga sig åt öster. Till varje pris - även om det innefattat ekonomiskt svaga länder, som inte kunnat leva upp till västeuropa. Utvidgningen ända bort till Ryssland, Ukraina alltså - den utvidgningen bidrog till krisen där. Antagligen den främsta orsaken.

Så detta snack om EU som fredsorganisation håller ju inte. Och resultatet ser vi nu ! All denna okontrollerade migration är ju resultat av alltför ivrigt utvidgande.
Dom har handlat först - och sedan upptäckt att det var mycket som dom inte hade tänkt på.

Dom står där nu och säger: Öh, det tänkte vi inte på...

När Skottland ville dra sig ur GB - var ett argument att inte splittra EU
Nu är dom ändå ute ur EU ..
Så mycket snack om Grekland och alla ansträngningar att hålla ihop EU
Detta är följden av alltför pådrivande politik.
Dom borde verkligen tänka om. Dom har varit styrda av kortsiktiga makt-begär. Protektionistiskt och kapitalistiskt.
Allt käbbel som EU orsakat och all migration - Det är bra att denna koloss får sig en tankeställare -
Detta kan alltså vara slutet på EU - och det kommer få konsekvenser. Andra länder som heller inte ville ha Euron som valuta kan tänkas följa efter.
Citera
Medlem
NALTAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Enligt undergångsvänster och flumliberalerna så ansluter sig nu alltså UK till den ekonomiskt hårt drabbade skaran av länder utanför EU i Europa. Schweiz, Norge, Liechtenstein och Island i västra Europa alltså.

Idiotin når nya höjder... I en stor federation dödas konkurrensen. UK kommer komma ur det här betydligt starkare än innan.

Håller med!
Enligt domedagsprofeterna kan man ju tro att Uk kommer att flytta...., och bli helt isolerat !
Kan tänkas att övriga EU-länders politiker har stora skälvan, -" om vi oxå går ur så måste
man ju ta ansvar för sitt land som politisk ledare, faan va drygt ". Nu kan man ju bara skylla
obekväma beslut på EU. Tycker det är fegt gjort att avgå av PM, typ får jag inte som jag vill så
avgår jag. Han är ju PM även utan EU.

Jag säger bara bra gjort England!!
Citera
Medlem
Hur snabbt kan man lämna? Skulle inte förvåna mig om det tar 10 år och så hinner man med en ny omröstning eller skylla på andra saker och stanna...

Det största problemet är väl att Tyskland inte lämnar och då hålls Unionen uppe.
Citera
2016-06-24, 14:17
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
Fast samtidigt har tiden med EU och dess föregångar efter 1945 varit en av de fredligaste perioderna i väst europa under de senaste 1000 åren.
Tex Frankrike, England och Tyskland har haft fred under en ovanligt lång period historiskt sett. Mkt tack vare Eu

Jag skulle säga att det snarare varit fred trots EU. EU misslyckades ju totalt att förhindra Balkan-kriget. Deras oförmåga att förutse och hantera kriserna de orsakat, har bara ökat spänningarna och nationalismen i Europa. Missförstå mig inte, jag är övertygad att ökat samarbete och frihandel mellan länder är bra för att bevara freden. Men för detta behövs inte att man har EU-politiker i Bryssel som agerar överförmyndare över de nationella parlamenten. Deras agerande skapar bara hat och missämja.

En liten sedelärande historia:

Citera
2016-06-24, 14:20
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelhavet
Knappast.Allt går enligt planerna.Du tro väl inte på allvar att NWO gav folkomröstning tumme upp?Detta är ett spel.
Du har en poäng i att det är lite underligt att de överhuvudtaget tillät en folkomröstning men nej jag tror inte detta var planerat. Globalisterna ville ha ett Remain men de kommer förstås försöka spinna detta till deras fördel och inrätta diverse avtal som försäkrar deras inflytande. Britterna är förstås inte helt fria i och med detta, de är till exempel fortfarande underkastade det internationella centralbankssystemet, men Brexit är i alla fall en första vinst för britterna som inger hopp om att kritisk massa har nåtts bland Europas folk för de som genomskådat globalisterna och strävar efter frihet och självständighet.
Senast redigerad av PK-befriad 2016-06-24 kl. 14:41.
Citera
2016-06-24, 14:23
Medlem
Det är märkligt att Engelsmännen själva tar det med ro medans politiker och media ute i Europa verkar ha panik. Inget speciellt kommer att hända mer en lite turbulens på "marknaden", processen att lämna kommer att ta år att genomföra. Engelsmännen får det nog lite tuffare några år men kommer igen och har fått lite av sin frihet tillbaka.

Människor och framför allt ungdommar idag vill ha förändring, vad det än må vara, se också Österike och USA. Bättre standard och rikare än nu blir det svårt för oss att åstakomma men det saknas något som makten missat eller tagit ifrån människor, framtidstro, känslan att betyda något, glädjen att vara med.
Citera
2016-06-24, 14:24
Medlem
Drozds avatar
Nu kan britterna äntligen gå all in för att vara USA:s lydstat. Kanske lika bra de eftersom de aldrig riktigt kunde bestämma sig om de tillhörde Europa eller om de var en amerikansk delstat?

Utan USA eller EU är UK självklart ingenting i världspolitiken.
Citera
2016-06-24, 14:31
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Att UK lämnar EU är egentligen bra för EU. De har aldrig varit entusiastiska utan sett sig själva som förmer än andra Européer. Som EU-medlem har de mest försökt sätta käppar i hjulet för samarbetet.

De har sitt språk som de är stolta över och de har sitt samvälde och sin historia som världen största imperium. De är helt enkelt nationalistiska och konservativa.

Nej problemet med Brexit är inte att EU förlorar på brittenas utträde i sig. Problemet är att det skapar en oro i resten av Europa. Många andra högerpopulister och separatister kommer att inspireras. Det kan leda till en dominoeffekt. Skulle det bli så, så dröjer det inte länge förrän Europa är tillbaka där det var runt år 1900, före världskrigen.

En del länder kommer att vilja vara helt självständiga. Andra kommer att vilja skapa nya mindre unioner. Stormakter som Ryssland och USA kommer att vilja få så mycket inflytande som möjligt. Nationalister, högerextrema och konservativa tar över i många länder. Konsekvenserna är väldigt svåra att överblicka men det kan få ödesdigra följder.

Jag delar i viss mån din oro. Men det är på grund av EU-federalisterna som nationalismen och högerpopulismen har ökat. Min förhoppning är att valresultatet leder till ett sundare europeiskt samarbete som bättre är förankrat med de europeiska folkviljan och där ingen stat tvingar någon annan. Att ge upp europeiskt samarbete bara för att bli av med EU-teknokraterna vore verkligen att kasta ut barnet med badvattnet. Vi behöver mer samarbete men mindre överstatlighet. Om verklig demokrati och självbestämmande får råda i de nationella parlamenten så tror jag den oroväckande trenden med ökad nationalism och högerpopulism minskar igen.
Citera
2016-06-24, 14:34
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är märkligt att Engelsmännen själva tar det med ro medans politiker och media ute i Europa verkar ha panik. Inget speciellt kommer att hända mer en lite turbulens på "marknaden", processen att lämna kommer att ta år att genomföra. Engelsmännen får det nog lite tuffare några år men kommer igen och har fått lite av sin frihet tillbaka.

Människor och framför allt ungdommar idag vill ha förändring, vad det än må vara, se också Österike och USA. Bättre standard och rikare än nu blir det svårt för oss att åstakomma men det saknas något som makten missat eller tagit ifrån människor, framtidstro, känslan att betyda något, glädjen att vara med.

Fast mätningen på åldrarna för de som röstade visar på att ungdomar ville vara kvar i Eu och folk på 50+ ville ut (om jag mins grafen rätt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in