2016-06-23, 21:27
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Välkomnar alla debatter mot religion dock ej när ateism används som ett medel för att täcka över kulturella olikheterna mellan olika folkslag.Att ernå en verklighetsfrånvänd diktatur genom propaganda har aldrig resulterat i en hållbar utveckling oavsett religion.
Ateism eller inte. Det är medmänsklighet och omtanke som grundar mitt avståndstagande av offentliga hängningar, halsskärningar och steningar. Du har rätt att verklighetsfrämmande diktaturer dukar under. Iran gör det snart.
Citera
2016-06-23, 21:37
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Mannen, har din farsa juridisk examen? Har din farsa erforderlig kompetens i rättskunskap? om inte, kan han tagga ner ...

och tåla sig, Tribunalen är inte på när o fjärran färdig, det kommer såå mycket mera, vad gälelr bestyrkning o.dyl

din farsa behöver tåla sig.. hela bilden kommer inte upp i SvT, som du säger så krävs attuppfölja det som vi presenteras i oofentlig media, tänk på att Iran är en utomordentligt klockren DIKTATUR, med blickar på sig, som borde sitta inne, på livstid.. men är ute och vissa rantar runt här i SVerige.

dvs medlöpare.

sedan är det slut med min, oinsatta irankunskap. jjo jag vet lite, det lilla... är jag glad att jag iaf kan säga, vara sanningen. jag har mkt goda källor, som inte kan ljuga.

iran är också ett stort land, ... det borde säge ocks dig lite, att din farsa är dyrbar i dina ögon, men min pappsing har också ett värde, om det ska va på det viset!

men jag är nu inte 15 år, så sluta upp med fjanteriet. Tribunalen och det lilla vi tar del av där , säger MIG allt !!!!!!!! det är illa nog!!!

Kolla, om du taggar ner lite själv, så kanske du kan lära dig nåt.
Organisationen MEK dödade 15000 människor i Iran o anslöt sig till Saddam. Fattar du? O det luktar som ni som skriver skit om Iran på FB är barn till medlemmarna. Varför e ni skraja kom fram o diskutera som människor. E ni flera på FB?
Citera
2016-06-23, 21:51
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Och kom ihåg att de avrättades i RELIGIONENS namn. För att koranismen.. skulle upp inte iranismen, koranism... "de lärde" ville upp, inte sitta och bara tolka, de ville medvetet ha koran som doktrinellt gällande, det är därför t.o.m småkillar kommer med kommentarer som att deligerpåstrandenochvillknulla, de har inte chador på sig, alltså är de inte respektabla, detta utifrån koranen som hjärntvättarverktyg!

Där och då, jag tror än idag.

Den som idag ska respekteras genom att utesluta vad islam-ism.. egentligen bygger på. Hur, koranismen systematiskt buhher upp trosdoktrinen som får alla att så omedelbart knixa med knäna, där i staten Iran. Rpubliken hette det ju ja.

Stat hette det väl när kungen styrde, och de relgiiösa som bifallde hans styrelseskick, var ju alla såå torterade så?

Eller hade de bara ingen makt, och blev sugna på det så där plötsligt så snabbt shahen föll?

Och tog chansen att ge igen, tio resor värre?

Så det va inte för att MEK knullade iranska barn i byarna? Det va asså religionen. Shit asså.
Va mer?
Citera
2016-06-23, 22:02
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Ateism eller inte. Det är medmänsklighet och omtanke som grundar mitt avståndstagande av offentliga hängningar, halsskärningar och steningar. Du har rätt att verklighetsfrämmande diktaturer dukar under. Iran gör det snart.
Naturligtvis är dödsstraffet något att fördöma!Dock inte genom att ljuga om en brutal brottsling och få denne att framstå som en politisk fånge.
Citera
2016-06-23, 22:09
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Organisationen MEK dödade 15000 människor i Iran o anslöt sig till Saddam. Fattar du? O det luktar som ni som skriver skit om Iran på FB är barn till medlemmarna. Varför e ni skraja kom fram o diskutera som människor. E ni flera på FB?
Därtill,medhjälpare till kurdiska rensningen.Placerade på terrorlistan sedan 1998 fram till Bush-administrationens initiativ att återigen släppa lös psykopaterna.
Jag tvivlar inte på att MEK har ett stort inflytande på SVT när det gäller Iran.
Citera
2016-06-23, 22:28
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Nu minsann yrar du värre än någonsin

kom ner til jorden, börja med att avveckla blandmissbruket, så kan vi diskutera när du är tilräckligt torr att hantera så seriösa saker som denna Tribunal.

jo, jag har också..surprise, läst historia, men jag delade inte dina illusioner.

jag har en annan uppfattning om saken än vad du har, jag är t.ex inte partisk ej heller teistiskt besatt, medan du redan anlitat spåkulan

sopa rent från vidskepelse och konspirations-tramset

det har mig veterligen ej skett några varken faststllda domar ännu, ej heller gripanden, men den dagen ska jag ändå fira, på ett sätt du kan roa dig med att spekulera om.. jag spekulerar inte så som du gör, du och jag är olika.. om du nu vet vad olikhet betyder!

olika ögon läser olika, olik aögon behövs för att fattaa omfånget på de brott som Tribunalen postulerar ska ha sektt, det ENDA jag intresserar mig för, din snyfthistoria och din släkt.. får du fortsätta ta där det är aktuellt

i vår världs skiljer man på äpplen o päron, så sett att rättsprocess, kräver minutiös beviskedja.. så mopsa dig så lagom, inget är färdigt (hur du, tolkar är ditt bekymmer, inte mitt, men ditt minne verkar kort, du kommer garanterat att blanda korten om igen, och igen, och igen... zzz)
Citera
2016-06-23, 22:35
Medlem
bddts avatar
Citat:
Citat:

Så det va inte för att MEK knullade iranska barn i byarna? Det va asså religionen. Shit asså.
Va mer?
Vår diskussion har glidit in på Irans massmord 1988 på sina egna civila medborgare. Det var inte MEK som fängslades och torterades. Om du tar del av tribunalen förstår du att det var vanliga människor. De flesta var inte ens intresserade av politik eller hanterade vapen. Många var kvinnor och barn. MEK attackerade Iranska styrkor. Khomeini hämnades på oskyldiga.

Förstår att din pappas ord väger tungt för dig men du borde forska mer i vad som drev utvecklingen. Det handlade inte om trosfrågor utan realpolitik. Alla avvikande åsikter skulle utplånas. Hela familjer och släkter slaktades. Har du sett dokumentären? Du måste vara ärlig! Det var knappast soldater som fängslades.
Citera
2016-06-23, 22:35
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Nä du,kontroll över fanatiker,det är vad det innebär!

Men DU är ju en fanatiker, och tydligen utan självkontrol.
Citera
2016-06-23, 22:39
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vad babblar du om?Har du någonsin tänkt på vilka psykiska skador en sådan 'dekonditionering' kan tänkas åstadkomma?Du är ju för fan inte klok!

Aaah, så en dekonditionerat muslim kan få psykiska skador. Är den muslimska konditioneringen så intensiv?
Citera
2016-06-23, 23:01
Medlem
bddts avatar
Citat:
Min farsa e inte musse o älskar shahen. E han oxå knäpp när han säger att tribunalen är ett rövhål?

Hörru, svara IR5! Min farsa säger oxå att det du postade var propaganda o han e shahanhängare.
Han har oxå vart med i kriget mot irak.

Respekt till farsgubben och han har säkert sina anledningar att tycka som han gör. Trevligt att du tycker mina inlägg är så tunga att du drar dem med honom. Det är ändå inte okay med riggade domstolar som slänger in folk 8 år i isolering efter 5 minuters domförhandling. Dvs om de inte blir likviderade och ivägkörda i kylbilar till massgravar. Om du inte kan erkänna att "revolutionsdomstolarna" var politiska är du inte ärlig helt enkelt.
Citera
2016-06-23, 23:42
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Aaah, så en dekonditionerat muslim kan få psykiska skador. Är den muslimska konditioneringen så intensiv?
Naturligtvis är rekonditionering fel oavsett om det gäller en muhammedan eller ateist.På tal om rekonditionering måste du säkert njuta av 'rekonditioneringen' som muhammedaner utövar i Europa?Dumheter!
Citera
2016-06-24, 00:09
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
Vår diskussion har glidit in på Irans massmord 1988 på sina egna civila medborgare. Det var inte MEK som fängslades och torterades. Om du tar del av tribunalen förstår du att det var vanliga människor. De flesta var inte ens intresserade av politik eller hanterade vapen. Många var kvinnor och barn. MEK attackerade Iranska styrkor. Khomeini hämnades på oskyldiga.

Förstår att din pappas ord väger tungt för dig men du borde forska mer i vad som drev utvecklingen. Det handlade inte om trosfrågor utan realpolitik. Alla avvikande åsikter skulle utplånas. Hela familjer och släkter slaktades. Har du sett dokumentären? Du måste vara ärlig! Det var knappast soldater som fängslades.
kolla, seriöst du tror Khomeini hämnades på oskyldiga shut it!
Alla som tillfågantogs typ mellan 80-88 under kriget haffades. Fattar du? MEK rensade byarna för att folk skulle tro att det va Iran. Fattar du?
Kolla det e verkligen inte OK att anklaga nån så här, jag skiter i vem det är, men tänk om alla ljuger att du dödat massa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in