[quote=IR5|57658162]
Citat:
Vad pratar du om? Du förstår väl själv att frihet något man också fostras till ..
Föreställ dig om afrikanska och sydamerikanska kulturer skulle uttrycka sina åsikter om den västerländska kulturens klädkoder..
Nej IR5 nu enbart slingrar du dig , igen.
Handlar inte om klädkoder! Det handlar om din ideologiska underbyggnad här.
VArär dina källor för att legitimera kvinnor/tjejer.. att gå omkring som på den första bilden, i företrädesvis SVART.. är svart färg en kodad färg med kodade innebörder kanske?
Titta sedan på bild två, det är inte en klädkod

, det är en swimsuit. Något man vanligtvis inte går omkring med i bebygglee el på jobb eller sitter med hemma i köket, ja såvida man inte nu skule på på en ö.. men då pratar vi georafisk plats, anpassningsbar och klimatanpassad klädsel, men bikini här inte till klädsel, det är ett specificerat badplagg.. som däremot IDEOLOGISKA BASEN el värdegrunden självklart tillåter, men för henne själv, att bedöma.. om när och var, hon BYTER om till bikini,
poängen!!! är.. att din ideologi är om bild nr 1, därför att hon påbjuds att gå så, och starkt förnekas att iklä sig ett badplagg. DET är ideologin. (med koranen som teokratisk källa)
Bilden på nr 2, min ideologi.. påbjuder henne ine ens!! Men DU propagerar vinklat om att jo, hon påbjuds.. och då tilläger du ofta epitetet "hora", hon enl dig, påbjuds att liggga där och hora.
Min idelogiska underbyggnad däremot tvingar inte mig att jag måste ner och dra på mig bibkinin, men om jag gör, vilket jag självklart gör.. utifrån mitt val.. och erfarenhet om hur skönt det är, och passande, så bannas jag inte, jag förhörs inte, jag blir inte slagen jag blir inte socialt utryst heller., min ideologi elelr DEN ideologiska överbyggnaden jag har att leva i, kan tycka att de inte vill bada i bikini, men mitt MÄNNISKOVÄRDE förblir intakt. Fast jag badat och inte uppsökt skuggan, utifrån andras t.ex rekommendationer...
men du förstår inte.. eller hur,... detta går inte in?
ATt, den tjejen under chadoran.. kan ha (och inte så få har..) många blåmärken och brutna ben, där under... inte enbart, ideologin och korantvånget, som ses.. det finns mycket som aldrig ses.. . som Tribunalen nu ska försöka utreda lite, det är inte mycket.. men fruktnsvärt viktigt och värdefullt.
Enligt dessa som avskyr rättsprocesser i rätvisans namn, så skulle det västerländska friheten att erkänna vuxna individers förmåga att själv avgöra om det ska vara chadora el bikini, men islamism.. har ETT förslag.. på med chadoran eller dö. som människa, och alla vägar til utveckling för den tjej som vägrar.. är stängda.
Alltså, bikinin kan ej ses förtryck mot kvinnor eftersom man själv sällan föredrar gå runt naken i kontexter där påklädning är anbefallt...
Hur förklarar du det islamistiska propaganda-argumentet att bikini-badande-kvinnor-är-LIKA förtryckta, som brukaförsedda damer, eller slöjbärare, eller hijabförsedda el chador-tjejer?
Citat:
Kläder är ibland kulturellt betingade och hon lär känna världen genom sin kultur..
Ibland? Hur är en chador kulturbetingad när det över en natt plötsligt förbjöds för tjejer att gå och bada i sina baddräkter el bikinis? och hur är nu plötsligt religion ekvivalent med politisk våldsdoktrin som dessutom tolkar koranen att ha aggressiva anspråk? Hur kan du förstärka den s.k kultur som behöver en koran, för att motivera förbud mot bikini? Det är ju isf ÖVERTRO vi pratar om här.
Inte ens tilltro el. teism.
Citat:
Du kan inte påstå att hon inte är sig själv eller inte väljer rätt.. Vad är det som säger att du har rätt till att leva i enlighet med din kroppsfixerde kultur medan hon inte har rätten att utöva sin?
Du tar ifrån människors rätt till att vara sig själva genom att utsätta dessa för stratifierade strukturer där din kultur ska föreställa allt mänskligt..
Där kom det..
För att mäniskan sedan urminnes tider badat, måste du kalla en badare för därmed kroppsfixerad, allvarligt.. att diskutera med dig, är som att diskutera med en 15-åring, jag betvivlar att du läst ut en enda bok, från ida 1 till sista sidan, du är så obildad att jag måste sluta nu.
Du har oavsett vad, fel.
Det handalr inte om kroppsfixering, tjejej på bilden i ngående i min ideologiska kultursfär.. gör vad alla nu ine gör, alla sportar inte.. men i DIN kulturkontext, blir tjejerna gulochblåslagna!! bara de föreslår att vilja gå o sporta, och ska de.. så får de som du vet, strängeligen icke blotta sitt hår, vad för skit försöker du gagga om här ditt våp, är någon fixerad , så är det du/ni.. som öht tillskriver en helt normal individ, att gå till stranden och bada lite, att därmed, vara kroppsfixerad.
Skulle se det som att du behöver egentligen paragraf 7 undersökning, så vinkalt som du resonerar, är påfallande vinklat.. du är ju antingen koranistiskt hjärntvättad, eller haditindränkt.. iaf inte är du en vanlig helt normal kulturalist som någon gång för förkovringens skull, kan ta dig en läsestund i koran, eftersom du går för långt i de sinnessjuka vinklade "tolkningarna" om tjejer och västerlandet, som är ett mystiskt fenomen för dig. Hur länge har du levt i SVerige? Sedan du föddes här för 16 år sedan?