Citat:
Nu är jag iochförsig konservativ katolik, men Obamaadminisgrationen har efter förutsättningarna varit ganska framgångsrik, och där har Clinton haft en ledande ställning. Den viktigaste uppgiften för USA:s president är att undvika att göra allvarliga misstag av den sort som exempelvis Buchadministrationen gjorde. Jag är osäker på om Clinton kommer att leverera lösningar till USA:s stora problem, men kommer förhoppningsvis inte göra några svåra misstag. Trump däremot tror jag inte kan hanskas med kongressen, och kan begå svåra misstag utrikespolitiskt.
Clinton som utrikesminister störtade/försökte störta två diktaturer och till vilket pris? Dessa två diktatorer var dessutom "ganska" populära bland sin egen befolkning de huserade inga terrorister och utgjorde inget som helst hot mot omgivande länder. Hela Mellan östern var en enda stor krutdurk och Hillary hällde bensin på den. Trump vill först och främst rikta in sig på egna landet och de misstag han eventuellt kan begå i utrikespolitiken är att vara för passiv. Han är absolut ingen krigshetsare.
Det är folket som gör ett land framgångsrikt, politiker är endast där för att ge folket förutsättningarna. Jag tycker att Trump klart och tydligt visat att han förstått politikens syfte, något som ingen annan västerländsk politiker gjort på år och dar. De bara snackar om hur skatterna ska fördelas och deras politik leder endast till att skatteintäkterna blir mindre och mindre. Det handlar om att få folk stolta, skapa driv hos dem, sedan löser sig resten självt.
Många kommer säkert, precis som du säger, försöka sätta käppar i hjulen för honom. Helt enkelt för att jävlas. Det är viktigt att dessa ledamöter exponeras, så att de kraftigt ifrågasätts av folket. Social stigmatisering med andra ord.
]