Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Nu är jag iochförsig konservativ katolik, men Obamaadminisgrationen har efter förutsättningarna varit ganska framgångsrik, och där har Clinton haft en ledande ställning. Den viktigaste uppgiften för USA:s president är att undvika att göra allvarliga misstag av den sort som exempelvis Buchadministrationen gjorde. Jag är osäker på om Clinton kommer att leverera lösningar till USA:s stora problem, men kommer förhoppningsvis inte göra några svåra misstag. Trump däremot tror jag inte kan hanskas med kongressen, och kan begå svåra misstag utrikespolitiskt.
Oavsett om underhållet från Obamaadministrationen av massmorden och medeltidskrigandet i mellanöstern är pga "misstag" eller för att understödja sitt "broderslands" storhetsambitioner så kan man knappast kalla det framgångsrikt. Visst, när det gäller att uppnå extrema mål, så javisst, men man sliter landet itu med den här politiken.
Trumps framgångar beror knappast bara pga hans löften om återupplivandet av inhemsk industri och byggandet av murar mot Mexico – utan även för att en stor del av befolkningen aldrig har förstått varför man ständigt ska kriga mot Irak, Iran, Syrien, Lybien och Ryssland. Obama har bombat dubbelt så mycket som Bush den senare gjorde. Varför?
Gissa varför en så stor del av militären står bakom Trump...
Trump har inte kommit fram i ett vakuum, och om Obamadministrationen nu varit så framgångsrik enligt dig, så skulle man knappast behövt handskas med Trumps raketframfart i valet nu.