Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-06-23, 00:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Väntar på ett lyft i OU inom en-två veckors tid

och om de fortsätter att falla?

Tro nämligen inte att bara ändrad retorik kommer att rädda honom han måste fixa sin kampanjbudget så fort som möjligt för att inte bli överkörd ekonomiskt av Clinton samtidigt som han måste börja fixa ett groundgame för det är en enorm skillnad mellan att slåss mot republikaner om republikaner och att slåss om hela väljarbasen.
2016-06-23, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Tro nämligen inte att bara ändrad retorik kommer att rädda honom han måste fixa sin kampanjbudget så fort som möjligt för att inte bli överkörd ekonomiskt av Clinton samtidigt som han måste börja fixa ett groundgame för det är en enorm skillnad mellan att slåss mot republikaner om republikaner och att slåss om hela väljarbasen.

Trumps siffror här talar sitt tydliga språk. 14 miljoner röster och slog alla rekord som finns.

http://www.nytimes.com/interactive/2016/us/elections/election-2016-campaign-money-race.html

Du tänker på Trump som en vanlig kandidat. 99% av Amerika vet redan vem han är, så det behövs inga pengar där som det behövdes för Romney där ingen visste vem han var.

Ted Cruz hade ett av de bästa groundgame i historian med över 1000 volontärer. Trump slog sönder allt det med en enda mening "he is a lair" 0 kr spenderat på den meningen.
2016-06-23, 00:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Trumps siffror här talar sitt tydliga språk. 14 miljoner röster och slog alla rekord som finns.

Jasså jag visste inte att vi redan befann oss i December?

I dagsläget så har Trump problem med sin kampanjbudget och att stå och hålla konferenser i Trump Tower kommer i slutändan inte hjälpa honom då Clinton kommer att kunna köra fulreklamer ostört medan Trump antingen vägrar eller saknar medlen till att lägga egna pengar i sin kampanj (för de som avgudar honom så hoppas jag på det första) samtidigt som han inte verkar vara den bästa förhandlaren då han inte ens lyckas få till donationer, men det kanske bara är en komplott av etablissemanget att aktivt inte ge honom några donationer? (om svaret är ja, så skall det bli spännande och se hur det skall gå för honom)
2016-06-23, 01:01
Bannlyst
Citat:
Då är det kört haha , men det är en rätt lång tid till valet.

Rent allmänt har Trumps strategi varit konstigt. På kort sikt har den skadat honom enormt. På lång sikt vet jag inte. Det har inte funnits motsvarigheter till Trump. Någonsin. Allt skit om honom skulle ändå dyka upp. Trump kanske tyckte, att det var bättre, om det blir nu än i november. Vad vet jag!
Citat:
han måste fixa sin kampanjbudget så fort som möjligt för att inte bli överkörd ekonomiskt av Clinton samtidigt som han måste börja fixa ett groundgame för det är en enorm skillnad mellan att slåss mot republikaner om republikaner och att slåss om hela väljarbasen.
Eller inte. Det här ground-game snacket har man hört från juli 2015? Vad är det egentligen för något?
Först säger man, att media gav Trump tv-tid, värt $2 miljarder. Sedan klagar man på hans kassa

Det är nog klart, att Trump är väldigt duktig på att nå ut med sitt budskap. Det är bara att ha rätt budskap (mur = kontroll över gränserna, muslimer = radikal islam, Clittan = Clittan, utrikes politik och skärpta vapenlagar. Trump har förhoppningvis smarta idéer för utbildningssystem [han får sno ifrån Sanders för min del] och andra viktiga områden) och gömma obegåvade sådana (abort, "rasism utan fakta" och annat idioti)

Som sagt, senaste tal var absolut steg i rätt riktning. Mera sådant, helst mer aggressiv och utan telepromter. Och blanda det med "kontroversiella" förslag á la mur
2016-06-23, 01:37
Medlem
Grävulens avatar
Fantastiskt tal med udden mot clittan. Nu är alla medvetna om hur politiska politisk mutor ser ut idag. Precis som våra egna mutade politiker får de betalt för att hålla tal och leka konsulter åt banker och globalister. (Bildt reinfelt mfl) Fy fan vilken ruttnande röta som Trump har att kämpa mot. Hoppas att det tillsätts utredningar som når ända till europas och Sveriges makthavare. Sista chansen nu om vi vill ha en fredlig lösning.
2016-06-23, 03:44
Medlem
lampross avatar
"Let's be honest, America is a great country. So let's make America great again!"

Exempel på Trumps retorik.
2016-06-23, 09:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Då är det kört haha , men det är en rätt lång tid till valet.

Rent allmänt har Trumps strategi varit konstigt. På kort sikt har den skadat honom enormt. På lång sikt vet jag inte. Det har inte funnits motsvarigheter till Trump. Någonsin. Allt skit om honom skulle ändå dyka upp. Trump kanske tyckte, att det var bättre, om det blir nu än i november. Vad vet jag!

Eller inte. Det här ground-game snacket har man hört från juli 2015? Vad är det egentligen för något?
Först säger man, att media gav Trump tv-tid, värt $2 miljarder. Sedan klagar man på hans kassa

Det är nog klart, att Trump är väldigt duktig på att nå ut med sitt budskap. Det är bara att ha rätt budskap (mur = kontroll över gränserna, muslimer = radikal islam, Clittan = Clittan, utrikes politik och skärpta vapenlagar. Trump har förhoppningvis smarta idéer för utbildningssystem [han får sno ifrån Sanders för min del] och andra viktiga områden) och gömma obegåvade sådana (abort, "rasism utan fakta" och annat idioti)

Som sagt, senaste tal var absolut steg i rätt riktning. Mera sådant, helst mer aggressiv och utan telepromter. Och blanda det med "kontroversiella" förslag á la mur

Fast jo, hans kampanjbudget ligger på mellan 1-3 miljoner dollar, att han påstår att han som privatperson är en miljardär spelar ingen roll då kampanjpengar sinar snabbt
2016-06-23, 12:55
Bannlyst
Citat:
Fast jo, hans kampanjbudget ligger på mellan 1-3 miljoner dollar, att han påstår att han som privatperson är en miljardär spelar ingen roll då kampanjpengar sinar snabbt
Ehm, va?
Svarar du på mitt inlägg?
2016-06-23, 13:12
Medlem
Det finns en rysk hackare som senast hackade sig in i hitlery's dator fööra veckan och stal alla möjliga slags dokument. Där fanns också dokument om Trump och hur man planerar förinta honom. Genom att ludret hade sin egen email server har hon inte bara försvagat landet men hennes korkade handlande är ett hot mot Trump för nu har ryssarna information på Trump som de kan använda sig av.
2016-06-23, 13:34
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BEHZADIRAD
Det finns en rysk hackare som senast hackade sig in i hitlery's dator fööra veckan och stal alla möjliga slags dokument. Där fanns också dokument om Trump och hur man planerar förinta honom. Genom att ludret hade sin egen email server har hon inte bara försvagat landet men hennes korkade handlande är ett hot mot Trump för nu har ryssarna information på Trump som de kan använda sig av.
Alltså finns det ingen gräns för hur vulgära ni i avskumshögern kan vara?

I sak så har Trump inte vad som krävs för att bli president - bara en sådan sak som att han skulle få ytterst svårt att handskas med kongressen. Clinton är förvisso ingen som väcker stor entusiasm, men hon bör kunna klara jobbet utan att göra bort sig. VI får kanske se detta som en övergångslösning, och både republikaner och demokrater får se till att få fram bättre kandidater till 2020!
2016-06-23, 14:58
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ehm, va?
Svarar du på mitt inlägg?

Det gör jag, du säger att han är miljardär och allt det andra vanliga mantrat som hans representanter blir lärd att säga men det är en skillnad mellan privata pengar och kampanjbudget.

Han må påstå sig vara en miljardär som privatperson men i dagsläget så kör han sin politiska kampanj på endast 1-3 miljoner dollar som han har fått via donationer jämfört med Clinton som kör på cirka 40-50 miljoner dollar som även hon har fått via donationer.

Det är denna budget som man senare anställer personal, trycker upp reklamblad och allt annat som rör kampanjarbetet och om man inte har kampanjpengar så blir det svårt att aktivt locka väljare då man blir på sätt och vis strandsatt (vilket han egentligen alltid har varit men tack vare nyhetsmedia så har det inte spelat någon roll under premiärvalet men då nyhetsmedia nu har börjat vända honom ryggen så blir det svårare)
2016-06-23, 15:45
Medlem
Menveds avatar
Har jag rätt i att MSM försöker tiga ihjäl Trumps Clinton-tal, och nu talar jag inte om svensk skitmedia utan amerikansk? Jag tror de fattar att Trump har träffat helt rätt. Om han fortsätter på det spåret så blir det svårt för Hillary.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in