Flashback bygger pepparkakshus!
2016-06-15, 02:40
Medlem
Avsnitt 12 .exe finns ute i handeln för oss som inte bor i USA jag vågade inte läsa beskrivningen på imdb, vill inte bli spoilad.
Citera
2016-06-15, 03:56
Medlem
Vilket fail när Harry kommer till flygplatsen, han kör dit men sitter i baksätet... Saaay what

Bra avsnitt, men det kändes lite som att det var för enkelt. Det borde varit en fin cliffhanger till nästa. Men överlag är jag nöjd ju mindre som skjuts.
Citera
2016-06-15, 15:26
Medlem
Smurfmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertHaschberg
Vilket fail när Harry kommer till flygplatsen, han kör dit men sitter i baksätet... Saaay what

Bra avsnitt, men det kändes lite som att det var för enkelt. Det borde varit en fin cliffhanger till nästa. Men överlag är jag nöjd ju mindre som skjuts.

Ja alltså... det var en Tesla med autopilot som Machine tog över.
Citera
2016-06-15, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfmeister
Ja alltså... det var en Tesla med autopilot som Machine tog över.

Jag som inte hängt med i utvecklingen alltså

6 dagar kvar till avslutningen då....
Citera
2016-06-19, 00:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Läste en kul tanke på IMDB om nu hur det kommer sluta. Sista avsnittet heter alltså Return 0. Alltså återställning. Allt som nu hänt de sista avsnitten har alltså varit en datorsim inkl. Roots död. Precis innan det spårade ur ordentligt frågade faktiskt Harold sin AI om nu alternativa vägar som kommer hända. Just det alternativet innebär ju dock att det blir en jävla massa att reda ut i sista avsnittet
Citera
2016-06-21, 12:02
Medlem
Ikväll/inatt går sista avsnittet, jag hoppas på något stort!
Citera
2016-06-22, 06:40
Medlem

Säsong 1 visade på vilken styrka serien hade, sen gick det bara utför med en massa dåliga actionscener. Trist på en serie som hade kunnat vara så mycket mer.
Citera
2016-06-22, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertHaschberg

Citat:
Säsong 1 visade på vilken styrka serien hade, sen gick det bara utför med en massa dåliga actionscener. Trist på en serie som hade kunnat vara så mycket mer.
Serien drabbades mot slutet av flera problem. Det var smart att från början bara låta maskinen ge nummer och låta personerna göra jobbet. En allvetande maskin som kan göra vad helst manusförfattarna känner för, typ öppna en kassaskåpsdörr, sabbar spänningen. Sen försökte de fortsätta episoder av typen "person of the week" fast handlingen egentligen sprungit ifrån det formatet.
Citera
2016-06-23, 13:22
Medlem
emaptis avatar
Jag gillade slutavsnittet, plotholes värre än en schweizerost men inte värre än säsongen i övrigt, det är ingen dokumentär det handlar om.

Men i det stora hela, en riktigt bra popcornserie som ska heder att dom slutar när dom ligger på topp och inte försöker mjölka ur till det blir en parodi på sig själv.
Citera
2016-06-23, 16:10
Medlem
klybans avatar
Sista avsnittet kändes lite ihåligt.
Kändes som ett rätt väntat slut, när man väl satt där och tittade.
Har gillat serien hela tiden, sen kanske inte en superserie, men väl värd och titta på.
Citera
2016-06-23, 20:01
Medlem
Fler än jag som i samband med Shaws slutuppgörelse med Roots mördare associerade till inledning the Iain M Banks "The Use of Weapons"?
Citera
2016-06-23, 21:32
Medlem
Ett helt ok sista avsnitt av en av de bästa serier jag sett. Som andra sagt var säsong 5 långt ifrån den bästa, den blixtrade till lite i mitten efter att ha startat ganska dåligt, och slutet var väl ganska förutsägbart. Genom alla säsonger gillade jag mest när de hjälpte vanliga människor. Har redan sett om säsong 1-4 och kommer nog se dessa några gånger till.

Sen angående avsnitt 12 av säsong 5:
Senast redigerad av NeoFlexer 2016-06-23 kl. 21:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in