Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-06-22, 18:10
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
fortsätta att förlita sig på förståndshandikappade
Förstår inte vad du menar. Är du missnöjd med vad Trumps kampanj åstadkommit

Bra tal förövrigt, fast inte världshistoriens bästa. Han gjorde många bra poänger.
2016-06-22, 18:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Förstår inte vad du menar. Är du missnöjd med vad Trumps kampanj åstadkommit

Jag är missnöjd med de som ska representera honom i intervjuer, även om jag inte gillar Trump så anser jag att han är i starkt behov av bättre representanter än sådana som Tana Goertz som snarare arbetar emot honom även om det är omedvetet.
2016-06-22, 18:20
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Jag är missnöjd med de som ska representera honom i intervjuer, även om jag inte gillar Trump så anser jag att han är i starkt behov av bättre representanter än sådana som Tana Goertz som snarare arbetar emot honom även om det är omedvetet.
Ok. Hon är någon från The Apprentice som hakat på. Jag har aldrig sett henne själv. I övrigt tycker jag det genomgående är imponerande talanger som representerat. Som damen i min signatur som läser lagen för en journalist. Trump har en förmåga att välja bra folk.
2016-06-22, 18:25
Medlem
Citat:
Det är exakt det som man ifrågasätter nu, det är nämligen en enorm skillnad mellan primärvalen och det riktiga racet, om han inte lyckas hålla ikapp Clinton rent ekonomiskt så kommer han att få ett rent helvete då han inte kan pumpa ut reklam och han kommer att bli tvungen att fortsätta att förlita sig på förståndshandikappade som han aldrig bör sätta i rampljuset.

Nja i så fall skulle vi prata om Jeb Bush idag och inte Trump han la 200 miljoner på ads mot Trump och rörde sig inte en procent.

Reklam kommer inte ha någon inverkan i det här valet som förut. Allt handlar om vem som kan få ut sin politik. Och där tror jag att Trump är starkare än Clinton, hon kommer inte vilja prata politik, ekonomi eller jobb frågor eftersom Trump är väldigt stark där. Utan hon kommer vilja prata om rasism och frågor om Trumps historia. Där får inte Trump luras in utan byta ämne direkt till ekonomin och jobb. Där han leder de frågorna i alla undersökningar.
2016-06-22, 18:29
Medlem
Hegamons avatar
På vilket sätt retar Trump upp folk? Tänker på senaste påstådda mordförsöket då en yngre man försökte ta en poliskvinnas tjänstevapen och skjuta Trump....

Jag kan tänka mig han är ogillad för han försöker inkräkta på folks frihet, han vill införa ett kontrollsamhälle, han vill vidga klyftorna mellan fattiga och rika, eller?
2016-06-22, 18:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Nja i så fall skulle vi prata om Jeb Bush idag och inte Trump han la 200 miljoner på ads mot Trump och rörde sig inte en procent.

Sant men det är en skillnad på premiärvalet och det riktiga racet, sedan så var Jeb en tråkig plump så han hade även besegrats av Cruz.

Citat:
Reklam kommer inte ha någon inverkan i det här valet som förut. Allt handlar om vem som kan få ut sin politik.

Vilket du kan få genom reklamannonser, det kommer att straffa honom så småningom om han endast talar från Trump Tower eller liknande, han behöver ett ordentligt Ground Game.

Citat:
Där får inte Trump luras in utan byta ämne direkt till ekonomin och jobb. Där han leder de frågorna i alla undersökningar.

Absolut han får inte göra samma misstag som med kukmätar incidenten för då kommer folket (troligen) att fly från honom.
2016-06-22, 18:36
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
På vilket sätt retar Trump upp folk? Tänker på senaste påstådda mordförsöket då en yngre man försökte ta en poliskvinnas tjänstevapen och skjuta Trump....

Jag kan tänka mig han är ogillad för han försöker inkräkta på folks frihet, han vill införa ett kontrollsamhälle, han vill vidga klyftorna mellan fattiga och rika, eller?
TV-producenter säger till publiken att de skall ogilla honom. Du vet hur popvänstern fungerar. Säger TV:n något så lyder de.
2016-06-22, 20:05
Medlem
Mr. Trump vädjade i sitt tal till Sanders supportrar att rösta på Trump för att få slut på lobbyist-styret.
Han lovade att sätta stopp för lobbyisterna ifall han blev president.
Lovade att sätta stopp för lobbyisterna, sätta stopp för l.o.b.b.y.i.s.t.e.r.n.a!

Detta alléna är skäl nog för varenda normalbegåvad varelse på planeten att hålla tummarna för Mr. Trump.
Allra helst eftersom det är Clinton som är motståndaren!

Sjukt bra tal förövrigt, tål att lyssnas på flera gånger, hur någon ens kan fundera på att rösta på HC efter detta är en gåta.

Edit:
Talet:
https://www.youtube.com/watch?v=xUW2-MUonbo

Transcriptet:
http://www.politico.com/story/2016/06/transcript-trump-speech-on-the-stakes-of-the-election-224654
Senast redigerad av Radiopsykologen 2016-06-22 kl. 20:08.
2016-06-22, 20:14
Medlem
NY Poll: YouGov/Economist 6/18-6/20)

here's the Donald

Clinton 43%

Trump 39%

Trump Svarta 9% 3+ från 2012

Clinton Svarta 84% -10% från 2012

Independent 41-32 till Trump boom

Det är bara kvinnor som gör att Trump ligger efter 48-36 en kvinna som VP och jag kan offra en pungkula att Trump vinner i November.
Senast redigerad av seeeg321 2016-06-22 kl. 20:30.
2016-06-22, 21:47
Medlem
Citat:
NY Poll: YouGov/Economist 6/18-6/20)

here's the Donald

Clinton 43%

Trump 39%

Trump Svarta 9% 3+ från 2012

Clinton Svarta 84% -10% från 2012

Independent 41-32 till Trump boom

Det är bara kvinnor som gör att Trump ligger efter 48-36 en kvinna som VP och jag kan offra en pungkula att Trump vinner i November.

Det känns som att han kan ta stora kliv bland svarta med sin trade/jobb position- det är gruppen som vinner mest på att fler jobb skapas. Problemet är såklart att den är svår att nå.

Kvinnor kommer också långsamt konvertera till den position deras man håller (fördelen med alpha-könet).
2016-06-22, 23:15
Bannlyst
Verkar som, att Trump lägger stor vikt på OU. Offrat Lewandowski och gett två bra tal i rad. Dessutom var de baserade på fakta

Gillar verkligen den "nya gamla" Trump. För bara två veckor sedan var det hat mot mexikaner och Clittan baserad på känslor; han var anti-PK och gnällde över mexikanska heterosexuella medelålders män Nu — hatet mot islam och Clittan baserat på fakta = icke-PK. Trump tog upp, att 99% av afghaner vill ha sharialagar. Att många muslimer sympatiserar med ISIS och hatar oss. Detta kommer från OU och gör vänster förbannad (se bara seeeg321s reaktion ).

I det senaste talet var det en jätte fint genomgång av vad Clittan och etablissemanget ställt till med i MÖ. Han har rent av framstått som arabvän [bög- och israelvän dessutom] Aldrig har jag hört sådan retorik från någon politiker, förutom Putin då
Talet var lite för pessimistiskt och isolationistisk för min del, men passar nog bra för Trumps elektorat och Bernie-fans.

Väntar på ett lyft i OU inom en-två veckors tid
2016-06-22, 23:35
Medlem
Om man ska satsa pengar på Trump-vinst är det nog sista chansen att få bra odds nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in