2016-06-23, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ska du solka ner den här tråden också med ditt psykopatdravel?

LR gjorde ett val och när det började gå åt helvete så valde hon bort det skydd som samhället kunde erbjuda, har du något problem med att förstå det?

Frågan är alltså fortfarande vad ska samhället göra när individen väljer att inte ta emot den hjälp som kan ges?

Omyndigförklara personen och tillsätta en god man?
Har du en tillförlitlig källa till ditt påstående, att LR valde bort skyddat boende?

Vid polisanmälan hade hon kanske en "Evert Bäckström" framför sig. Jag vet inte - vet du?
Citera
2016-06-23, 12:40
Medlem
satanslillebrors avatar
Jag tror många i tråden inte har någon aning om hur sådana personer som GM fungerar och då förmodligen inte har haft med någon sådan att göra heller utan sitter och gnäller om att hon inte gjorde si och så och att hon får skylla sig själv.. Tips, öppna inte käften om ni inte vet ett skit om vad ni snackar om.
Citera
2016-06-23, 13:42
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satanslillebror
Jag tror många i tråden inte har någon aning om hur sådana personer som GM fungerar och då förmodligen inte har haft med någon sådan att göra heller utan sitter och gnäller om att hon inte gjorde si och så och att hon får skylla sig själv.. Tips, öppna inte käften om ni inte vet ett skit om vad ni snackar om.

Att inse att en söndertaturad anabolstinn dömd våldsbrottsling inte är det lämpligaste sällskapet för en normal kvinna kräver inte allt för stor tankeverksamhet.

Däremot tror jag knappast att det är speciellt många skribenter som hävdar att Lotta får skylla sig själv.
Citera
2016-06-23, 13:55
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponnylover99
Varför inte det? Först dömdes han till 3 års ungdomsvård för att ha grovt misshandlat en spärrvakt. Sedan dömdes han till 8 års fängelse för att ha slagit ihjäl en människa. Sedan var det 2.5 år för kvinnomisshandel. Du kan tycka vad du vill om de straff han dömdes till, men han dömdes likförbannat enligt rådande lagstiftning och han avtjänade straffen. Det är den möjligheten ni vill avskaffa, "för våldspsykopater". Ni vill avskaffa rättsstaten och ersätta rättegångar med godtyckliga beslut från fångvaktare och fängelsedirektörer.

Uppenbarligen räcker inte rådande mesiga fjantlagstiftning.

Tycker du att det låter rimligt med 8 ynka år för att ha slagit ihjäl en människa? Många länder i västvärlden (framförallt Sverige) har så jävla mesiga straff att man lika gärna hade kunnat ge fan i att straffa folk som begår brott som mord, våldtäkter och misshandel. På den punkten är muslimvärlden mycket bättre än oss. Begår man brott så får man lida riktigt ordentligt, precis som det ska vara. Piskrapp, avhuggna händer och annan tortyr och tom dödsstraff så ska de få se på fan. Då tänker man efter både 1, 2 och 3 gånger innan man begår dessa brott då insatsen ör otroligt mycket större. Svenska straff är rena hånet mot offret och offrets familj och vänner.
Citera
2016-06-23, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Att inse att en söndertaturad anabolstinn dömd våldsbrottsling inte är det lämpligaste sällskapet för en normal kvinna kräver inte allt för stor tankeverksamhet.

Däremot tror jag knappast att det är speciellt många skribenter som hävdar att Lotta får skylla sig själv.

Fast det där förstår jag inte för det är ju många "söndertatuerade anabolstinna" som är snälla som lamm. Det är ju jättevanligt att folk tränar, bygger muskler, tatuerar sig. Det är väl mer vanligt än ovanligt och med fitnesstrenden idag. Och säkert väldigt vanligt i Lottas värld eftersom hon umgicks i träningskretsar och hade det som inte intresse.

Dömd våldsbrottsling - Fast det kunde ju inte hon veta.
Citera
2016-06-23, 16:19
Medlem
satanslillebrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora

Nä men det är ju lätt att sitta i efterhand och säga det, jag tror ju inte GM satt och berätta att han käka anabola och läste upp sitt CV då dom börja snacka med varann.
Senast redigerad av satanslillebror 2016-06-23 kl. 16:41.
Citera
2016-06-23, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag tycker du nog är lite för snäll i din bedömning av LR, naiv är inte det ord som jag skulle ha använt direkt.

Och huvudfrågan förblir obesvarad, hur ska samhället kunna skydda någon som inte vill ha den hjälp som erbjuds?

Vilket ord hade du valt fram om naiv ?

En "huvudfråga"som du malt sedan du klev in i tråden. Man lär vara både blind, döv, stum och liuktimpotent för att inte se att du önskar ett svar som passar dig, så visst. Du får ett och efter detta tiger du lär vi hoppas.

Det går inte att skydda en sådan individ, skall heller inte gå. Upp till personen att fullfölja eller avsluta. Ingen kan lägga sig i då det är en sjukt lång process med en massa olika stadier men i detta fall har vare sig den ena eller det andra faktorn något med damen att göra. Allt handlar om GM.

Tig nu snälla.
Citera
2016-06-23, 17:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av C0w

Tycker du att det låter rimligt med 8 ynka år för att ha slagit ihjäl en människa?

Det är en helt annan fråga. Här handlar det om huruvida en medborgare som har dömts till 8 års fängelse ska släppas ut efter 8 år, eller om tjänstemän ska stå över juridiken och efter egna godtyckliga "bedömningar" ska kunna bestämma hur länge folk ska sitta i fängelse.

Jag tycker han kunde ha dömts till 20 år minst för dödsmisshandeln 2004. Men nu dömdes han till 8 år och då ska han släppas efter högst 8 år, om man vill leva i en rättsstat.
Citera
2016-06-23, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Fast det där förstår jag inte för det är ju många "söndertatuerade anabolstinna" som är snälla som lamm. Det är ju jättevanligt att folk tränar, bygger muskler, tatuerar sig. Det är väl mer vanligt än ovanligt och med fitnesstrenden idag. Och säkert väldigt vanligt i Lottas värld eftersom hon umgicks i träningskretsar och hade det som inte intresse.

Dömd våldsbrottsling - Fast det kunde ju inte hon veta.

Är det också vanligt i dessa träningskretsar att man är arbetslös, inte har någon utbildning alls och i princip aldrig har jobbat?

Väcker det inte tankar hos kvinnorna att dessa män går sysslolösa hela dagarna?
Citera
2016-06-23, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av michieff
Tyckte det här var intressant. Vad finns det för olika kvinnor? Hittills har det inte funnits olika kvinnor i dina utlägg, bara en homogen klump av kvinnor som ibland får otur med våldsamma män. Har de veeerkligen otur så blir dem mördade.

Visst är det otroligt att alla de "olika kvinnotyper" som har varit ihop med GM har det gemensamt att de har råkat illa ut på ett eller annat sätt? Misshandlade, hotade, mördare..
Citera
2016-06-24, 15:40
Medlem
satanslillebrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Är det också vanligt i dessa träningskretsar att man är arbetslös, inte har någon utbildning alls och i princip aldrig har jobbat?

Väcker det inte tankar hos kvinnorna att dessa män går sysslolösa hela dagarna?

Varför ska det göra de? Det går ju faktiskt att vara arbetslös och det är väl inte allt för onormalt att vara det någon gång
Citera
2016-06-24, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w

Tycker du att det låter rimligt med 8 ynka år för att ha slagit ihjäl en människa? Många länder i västvärlden (framförallt Sverige) har så jävla mesiga straff att man lika gärna hade kunnat ge fan i att straffa folk som begår brott som mord, våldtäkter och misshandel. På den punkten är muslimvärlden mycket bättre än oss. Begår man brott så får man lida riktigt ordentligt, precis som det ska vara. Piskrapp, avhuggna händer och annan tortyr och tom dödsstraff så ska de få se på fan. Då tänker man efter både 1, 2 och 3 gånger innan man begår dessa brott då insatsen ör otroligt mycket större. Svenska straff är rena hånet mot offret och offrets familj och vänner.
Håller med till 100% finns inte mycket mer att orda om....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in