Resultat: Är du för eller emot Brexit?
För
82,23%
611 röster
Emot
17,77%
132 röster
2016-06-23, 11:38
Medlem
javeliners avatar
Tror faktiskt Brexit kommer vinna.

1. Pollsen visar ett svagt övertag till Brexit med 1-2%. Jag misstänker att detta är något underskattat.

2. Det regnar en del i UK just nu = unga som egentligen inte bryr sig om politik avstår från att rösta(till stor del remain-anhängare) och en majoritet av äldre är för Brexit.
Citera
2016-06-23, 11:39
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Det är ju bara skitsnack att allting kommer braka samman. Klarar sig inte länder som står utanför EU rätt bra, som Norge och Schweiz? Det gick utmärkt tidigare innan EU fanns och samarbetet inte var så sammankopplat som idag.

Att vi behöver EU är bara trams. EU är ett sätt att köra över länderna i frågor som inte ställer sig bakom dom.
Norge och Schweiz har dock båda samarbete med EU. Men att ekonomin (mm) kommer ta lite stryk beror ju på att EU har skapat ett monster av regelverk för att det ska straffa sig att lämna. EU är en enormt självrättfärdigande organisation som närmast kan liknas vid maffiaverksamhet: "Betala annars blir det problem".
Citera
2016-06-23, 11:40
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-1-K
Har inte hängt med i frågan men hur påverkar resultatet oss här i sverige tror ni? Är inne på att köpa lägenhet men har fått rådet att vänta lite tills iaf det här är klart pga oroligheter osv osv.. Tror ni att ett speciellt resultat kommer kunna påverka banker/bostadsmarknaden här i sverige?
Jag tror inte att resultatet påverkar bostadspriserna. Däremot är ju marknaden kraftigt övervärderad, vi har en bostadsbubbla, det är ju alla experter överens om och varningen som du fått visar ju att oron för att bubblan skall spricka är stor.
Citera
2016-06-23, 11:48
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Det skall bli intressant att se vilka delar av UK som röstade för att stanna.
För dem kommer tyvärr stanna.

London, som är helt förlorat, mer musslor, negrer, förrädiska politiker, media och globalistiska banksters samlat på en enda yta än någon annanstans i världen, kommer rösta för att stanna.

Skottland som i stort sett är en mini version av pk- Sverige men med fulare kvinnor och ännu sämre väder, kommer rösta för att stanna kvar.

Resten av UK är extremt för att lämna EU, BREXIT.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2016-06-23 kl. 11:54.
Citera
2016-06-23, 11:48
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Om man lyssnar på experter på radio och tv samt tidningar här i Sverige kan man få intrycket att lämna-sidan leder eller att det är väldigt jämt.
Jag gör då som jag alltid gör och kollar bettingsidorna, de har som alltid full koll till skillnad från "experterna" som inte gissar bättre än en apa.
Stanna kvar stod i c:a 1,20 så det är ganska glasklart att det inte blir någon Brexit.
Tror inte det är glasklart öht. Oddset styrs av spelarna som i sin tur lutar sig mot dels opinionsmätningarna och vad deras "magkänsla" säger. Det är alldeles för jämnt i OU för att motivera stora oddsskillnader. Skillnaden kan bero på ett för litet urval eller att Remainförespråkare spelar hårt på Remain för att gynna deras sida. Jean Claude Juncker och hela EU kommissionen har väl spelat för halva sina månadslöner.
Citera
2016-06-23, 11:49
Medlem
javeliners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag tror inte att resultatet påverkar bostadspriserna. Däremot är ju marknaden kraftigt övervärderad, vi har en bostadsbubbla, det är ju alla experter överens om och varningen som du fått visar ju att oron för att bubblan skall spricka är stor.

Om det blir Brexit kommer själva Brexiten ta ett antal år att genomföra. Så under denna tid kommer gissningsvis UK upprätta nya handelsavtal med samtliga länder.

Var väl Tyska banker som igår dementerade vissa av ryktena om att ekonomin skulle försämras med en Brexit.
Citera
2016-06-23, 11:50
Medlem
jackflashs avatar
Någon som sett några vallokalsundersökningar?
Citera
2016-06-23, 11:51
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av javeliner

1. Pollsen visar ett svagt övertag till Brexit med 1-2%. Jag misstänker att detta är något underskattat.

2. Det regnar en del i UK just nu = unga som egentligen inte bryr sig om politik avstår från att rösta(till stor del remain-anhängare) och en majoritet av äldre är för Brexit.
Hmm...

https://ig.ft.com/sites/brexit-polling/

Bremain: 47%
Brexit: 45%

Citera
2016-06-23, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av javeliner

Jag tror att det finns tillräckligt många som röstar för en exit och jag tycker att det finns fog för det men jag tror däremot inte att politikerna accepterar ett exit. det står för många politiska karriärer och miljarder (som de skimmar) på spel för att det ska gå vägen. pengarna som politikerna stjäl kan gå till något annat än deras lyxliv.
Citera
2016-06-23, 11:55
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-1-K
Har inte hängt med i frågan men hur påverkar resultatet oss här i sverige tror ni? Är inne på att köpa lägenhet men har fått rådet att vänta lite tills iaf det här är klart pga oroligheter osv osv.. Tror ni att ett speciellt resultat kommer kunna påverka banker/bostadsmarknaden här i sverige?

Börs och bostadsmarknad kanske kommer att hoppa lite de närmaste veckorna. Men rent praktiskt så kommer det inte hända ett skit på kanske 5-6 år, vilket det kommer att ta för England att tråckla sig ur EU.
Det finns alltså inga fastställda regler om hur ett urträde ska gått, eftersom man tidigare varit så säker på att inget land är så klokt så att de lämnar
Citera
2016-06-23, 12:03
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Denna tråd tycks överbefolkas av fascister, kommunister, ryska propagandister och annat extremklientel som vill spy sin galla på EU och tala allt gott om Brexit.

Obamas besök har tydligen retat galla här inne, vilket jag tolkar som att besöket var lyckat, och kan vara det som till slut överväger att britterna väljer att stanna kvar i den europeiska gemenskapen.

De argument som Obama tar upp är förstås högst väsentliga. EU-samarbetet med allt det betydelsefulla nätverk som finns där är inget som byggdes upp på en dag. Att stänga sig ute från EU vore då att börja om från noll, en riktig kallstart, som blir oerhört kostsamt för britterna.

Jag ska själv befinna mig i London under folkomröstningen, ska bli intressant att ta del av atmosfären då. Skriver en liten rapport när det närmar sig.
Hur är atmosfären då?
Citera
2016-06-23, 12:04
Medlem
JustZlatans avatar
Har det kommit någon vallokalsundersökning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in