Citat:
Ursprungligen postat av
joakim-bausser
Clovius, detta har inte just att göra med det senaste jag gått igenom, men hör till det äldre double slit experimentet.
Redan under början av den kvantmekaniska revolutionen av fysiken kunde Niels Bohr säga följande: "If quantum mechanics hasn't profoundly shocked you, you haven't understood it yet."
Fysiker vet nu för tiden att medvetandet/observatören spelar en fundamental roll. Även om många inte vill erkänna det, förmodligen eftersom att det skakar hela det filosofiska perspektivet kallat realism.
Ps/ för diskussionens skull hade det varit bättre om du länkat en objektiv vetenskaplig video om ämnet.
"I won't insult your intelligence by suggesting that you really believe what you just said."
- William F. Buckley Jr. -
Vet ej ännu om du är ett troll, eller endast här för att upprepa gamla, trötta, samt sedan länge avskriva argument. Kanske ett tredje alternativ.
Det kommer dock visa sig med tiden.
För övrigt är vad du anser vara eller icke vara en "objektiv vetenskaplig video" tämligen ointressant för mig. Kan även tänka mig att det gäller övriga med någon form av bakgrund inom fysik.
Men det står dig fritt att påvisa vad, om något, som var ovetenskapligt.
Eller för den delen, hitta en FYSIKER som drar samma slutsats som de personer du valhänt plagierat.
Ps/ Jag är färdig med dig, men jag är säker på att du hittar någon annan som har energi nog att leka med dig i tråden.