Citat:
Ursprungligen postat av
joakim-bausser
1. Jag presenterar alternativ som är kompatibla med resultaten i kvantmekaniken jag gått igenom. Har du flera andra alternativ som är kompatibla med resultaten så får du, som sagt, gärna dela med dig av dessa.
Jag förstår inte hur du har dragit slutsatsen att gud är svaret gällande resultatet av the double slit experiment. Allt jag ser är att du, likt de flesta som läst om experimentet, anser att det är märkligt att resultatet blir olika beroende på om någon observerar eller inte (grovt förenklat såklart) och därför menar att gud måste finnas. Vart är härledningen?
Även OM dina två alternativ nu skulle vara de enda möjliga, så saknas fortfarande bevisningen.
Varför har jag aldrig hört någon fysiker nämna att experimentet bevisar att en gud finns? Är inte det lite märkligt?
Citat:
Du skriver att du inte förstår "det mesta" ang kvantfysiken, på vilka grunder kan du då skriva att min slutsats är fel. "Jag förstår inte, Gud finns inte därför inte." Vad ska man kalla detta? "Atheism of the gaps"? "Stupidity of the gaps"?
Jag har inte påstått att gud inte finns. Det är du som har bevisbördan.