2016-06-21, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiza80
160 000 kronor för ringa bokföringsbrott. Hur då?
Det som fattades i konkursboet, försnillat av konkursförvaltaren! Det var inte fråga om böter. Straffet blev villkorligt, med en lägre bötessumma.

Detta är ju helt OT, men vill visa på hur enkelt man kan hamna på lexbase. De anger ju själva att det kan handla om allt från bältesbrott till högförräderi i princip som då finns listat där.

Vid ringa brottslighet skrivs ju oftast ett bötesföreläggande ut, men om du inte godtar detta hamnar du i TR, och om du förlorar där, vilket oftast sker, är du sen med på lexbase!

Ja se då går det bra med register som hänger ut folk..
Citera
2016-06-21, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kottedelakotte
Varför polsk? Det är inget polskt namn.
Polska kvinnor är sexmaniacs, vet vad dom vill! Namnet kan vi lämna där hän. Ett artistnamn må hända i porrfilmssamanhang. Traci Lords t ex hette egentligen Nora Louise Kuzma.
Citera
2016-06-21, 16:09
Medlem
James Fjongs avatar
Tror inte män stenas till döds för att de har haft sex utanför äktenskapet, eller?

http://sormlandstv.se/?id=25HxSERHAX-ZqweSDGwJEQ
Citera
2016-06-21, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forestman
Polska kvinnor är sexmaniacs, vet vad dom vill! Namnet kan vi lämna där hän. Ett artistnamn må hända i porrfilmssamanhang. Traci Lords t ex hette egentligen Nora Louise Kuzma.

Bra att veta att jag är sexmaniac bara pga min etnicitet Och fortfarande Nora Louise är inget polskt namn. Jag prövade det nu, och det stämmer - hon är född i USA, och föräldrarna kommer inte från Polen, de kommer Ukraine, jag vet att det är ingen skillnad för er, men att säga till en polsk att den är ukrainsk är precis som säga till en svensk att den är norsk. Men fortfarande om det skulle vara som du skriver då skulle Polen ha mer kända porrstjärnor, men det är inte så. Och de mästa polaker är katoliker så det har stor inflytande på sexliv, moral. När jag träffade människor från USA min åsikt var att de var jättelössläppt och det är inte så i Polen (av min erfarenhet). Jag föstår att du som svensk hade kanske bara kontakter med prostituerade, men tror mig, de vanliga polska kvinnor (inte typ white trash) är blyg och väntar ganska lång med sex osv.
Senast redigerad av kottedelakotte 2016-06-21 kl. 17:08.
Citera
2016-06-21, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kottedelakotte
Bra att veta att jag är sexmaniac bara pga min etnicitet Och fortfarande Nora Louise är inget polskt namn. Jag prövade det nu, och det stämmer - hon är född i USA, och föräldrarna kommer inte från Polen, de kommer Ukraine, jag vet att det är ingen skillnad för er, men att säga till en polsk att den är ukrainsk är precis som säga till en svensk att den är norsk. Men fortfarande om det skulle vara som du skriver då skulle Polen ha mer kända porrstjärnor, men det är inte så. Och de mästa polaker är katoliker så det har stor inflytande på sexliv, moral. När jag träffade människor från USA min åsikt var att de var jättelössläppt och det är inte så i Polen (av min erfarenhet). Jag föstår att du som svensk hade kanske bara kontakter med prostituerade, men tror mig, de vanliga polska kvinnor (inte typ white trash) är blyg och väntar ganska lång med sex osv.
Kvinnor som vet vad de vill har jag alltid tyckt om. Inget tjafs där! Har träffat några polska kvinnor som haft den mentaliteten. Inga ungdomar förvisso, de har väl varit mellan 40-50 år. Jag är ju själv 50+. Kvinnan som var föreståndarinna på flyktingboendet var väl också i 40-årsåldern vad jag förstått?

Tror inte att hon var en blyg hind.. Men visst, det var enbart en gissning från min sida. Har sett polskor, äldre, som dompterat män, jaja som mig själv. Jävligt sexigt faktiskt. Jo OT.
Senast redigerad av Forestman 2016-06-21 kl. 17:34.
Citera
2016-06-21, 17:37
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Du har rätt, barnbidrag handlar det nog om...

Undrar om hon även var god man för apghanerna? Det finns pengar att tjäna även där. Är man skrupelfri så kan man norpa även deras pengar förutom arvodet man får varje månad.
Citera
2016-06-21, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James Fjong
Tror inte män stenas till döds för att de har haft sex utanför äktenskapet, eller?

http://sormlandstv.se/?id=25HxSERHAX-ZqweSDGwJEQ
De är vuxna män som inte skyr några som helst medel för att få stanna och bli försörjda resten av livet.
Då de inte verkar prata vare sig svenska eller engelska så undrar jag om en tolk var med när hoten mot de stackars baarnen uttalades eller använde hon någon form av Pictionary?
Citera
2016-06-21, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shawna
De är vuxna män som inte skyr några som helst medel för att få stanna och bli försörjda resten av livet.
Då de inte verkar prata vare sig svenska eller engelska så undrar jag om en tolk var med när hoten mot de stackars baarnen uttalades eller använde hon någon form av Pictionary?
Nån översättning medels wikipedia? Står kuken så behövs väl ingen translation??
Citera
2016-06-21, 21:00
Medlem
Man har det inte så bra när zigenare slår upp läger i trädgården. Och varken själv eller polisen får skjuta packet. När man dessutom betalar flera hundra tusen årligen till den samhällsservice som polisen ska utgöra.

Då skulle jag också bli deprimerad. Snart så.
Citera
2016-06-22, 00:23
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 654654
Man har det inte så bra när zigenare slår upp läger i trädgården. Och varken själv eller polisen får skjuta packet. När man dessutom betalar flera hundra tusen årligen till den samhällsservice som polisen ska utgöra.

Då skulle jag också bli deprimerad. Snart så.

Vaddå får? Ber du om lov så är du rökt. Berätta vad som gäller, har de svårt för att fatta så panga på och hävda nödvärn. Det reducerar inkräktarna i trädgården.
Citera
2016-06-22, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koncentration
Har denna person varit/är aktiv i tråden?
Vem är människan?!
https://youtu.be/v7_I-lIgPzY

Han säger att han är på kvinnans sida, mer än det har jag svårt att höra han. Kan det bero på att jag sitter med min iPad?
Man kanske skulle höra bättre om han tog av sig masken?

Off-topic - I hans andra video hör man bättre men han "dampar" där.....

Jösses, vilken patetisk person! Det är förstås någon som aldrig doppat veken och som hoppas att psykopatkvinnan ska höra av sig till honom när hon ser filmen och erbjuda honom sex.
Citera
2016-06-22, 23:49
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jösses, vilken patetisk person! Det är förstås någon som aldrig doppat veken och som hoppas att psykopatkvinnan ska höra av sig till honom när hon ser filmen och erbjuda honom sex.

Kul typ. Får en känsla utav att masken förbättrar hans utseende. Hmm. Hoppas för hennes skull att han inte är hennes advokat. Om hon nu skulle behöva någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in