2016-06-05, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CH4OS
Tänkte inställa mig på öppen väldigt snart i Stockholms regionen, tips på bra öppna? Asptuna har jag hört bra om? Alternativ?

Svartsjö är bra.
Citera
2016-06-05, 19:33
Medlem
CH4OSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasstillvaro
Svartsjö är bra.
Hörde det nyligen med, var lagt till svartsjö på min önskelista hos placeringsenheten
Citera
2016-06-07, 10:33
Medlem
Har snart ett kortare fängelsestraff men har inte fått placerng ännu.
Jag undrar hur det är med visitationer och kroppsbesiktningar.
Är det rutin att intagna måste klä av sig eller sker det bara om personalen har nån misstanke om nåt?
Hur ofta isåfall?
(Har säkert redan skrivits om i tråden men orkar inte leta igenom)

Om man har ett substansmissbruk, blir det automatiskt sluten anstalt då?

Är bara nyfiken
Citera
2016-06-15, 13:26
Medlem
vilka bestämmer på kumla? är det mc gängen eller göteborgs förortsgängen? skall sitta volta där snart o måste veta vilka man ska passa sig för
Citera
2016-06-20, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
vilka bestämmer på kumla? är det mc gängen eller göteborgs förortsgängen? skall sitta volta där snart o måste veta vilka man ska passa sig för

Ska du till Kumla och måste fråga så får du nog passa dig för alla till en början.
Citera
2016-06-21, 07:15
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Lite OT kanske, men vill ändå få ut det här.

Har en återkommande dröm såhär drygt 2 år efter muck där jag får besked att mitt förra straff inte är helt avtjänat och att jag måste krypa in på kojan igen. Oftast är beskedet att det rör sig om typ 4-5 månader, sen ska det vara klart. Får inställa mig själv, och tänker att det är lika bra att få det gjort så man slipper bli lyst, gripen etc.

Men när jag väl är inne förlängs straffet vartefter till 6 mån, sen 12 mån osv. Till slut fattar jag att jag sitter utan tidsbestämning, dvs på livstid. Känslan av maktlöshet är rätt vidrig, och brukar vakna upp rejält förbannad och uppriven.

Drömde inte såhär tidigare utan det har kommit de senaste månaderna, vilket känns skumt eftersom jag i princip inte tänker på kåktiden längre trots att jag satt länge.

Någon som upplevt något liknande? Tänker att det kan vara någon slags uppdämd PTS som kommer ut så här långt i efterhand. Vill inte belasta familj/vänner med detta, och hjärnskrynklare är det sista jag vill lägga pengar på. Därav frågan här.

Låter som att du nog behöver byta ut din "brännvins-advokat"mot en som är organiserad nykterist.
Allvarligt talat så verkar det som att ditt ombud har ingen eller dålig koll på ditt fall.
Frågan är bara om detta är möjligt och hur man skall kunna kontakta ett nytt ombud på ett smidigt sätt när man sitter (ingen vill att den nuvarande advokaten skall ge sig till att jävlas som ett tack för senast)
Citera
2016-06-22, 21:46
Medlem
CH4OSs avatar
Do and donts på öppen? Ska avtjäna strax och vet följande:
Hälsa på alla vid ankomst
Ta inte någons plats i matsalen
Mind my own bizniz
Var mig själv, spela inte över
Osv osv, har suttit i häktet ett flertal gånger både gemensam och med restriktioner.
Så jag har ju lite vana, antar att det är hårdare klimat på häktet en på öppen anstalt
Citera
2016-06-23, 00:24
Medlem
Citat:
Do and donts

Jah har aldrig varit häktad eller i fängelse. Inte fyllecell heller. Men det där tipset borde fan va sunt förnuft egentligen. Många jävlar skulle behöva sträckas upp lite på vanliga arbetsplatser för det där är fan ingen självklarhet i vardagslivet.
Citera
2016-06-23, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Jah har aldrig varit häktad eller i fängelse. Inte fyllecell heller. Men det där tipset borde fan va sunt förnuft egentligen. Många jävlar skulle behöva sträckas upp lite på vanliga arbetsplatser för det där är fan ingen självklarhet i vardagslivet.

Slutsatsen blir att alla är samma skrot och korn, skillnaden är att vissa av er haft oturen åka fast.
Citera
2016-06-23, 09:55
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Do and donts på öppen? Ska avtjäna strax och vet följande:
Ta inte någons plats i matsalen
Mind my own bizniz
Var mig själv, spela inte över
Osv osv, har suttit i häktet ett flertal gånger både gemensam och med restriktioner.
Så jag har ju lite vana, antar att det är hårdare klimat på häktet en på öppen anstalt

Korrekt, på häktet är det är en jävla blandning av folk med olika långa straffskalor i potten. Rätt mkt frustration och ilska även på gem-häkten, där det smäller ganska ofta.

På öppen ligger ribban betydligt lägre än häkte/sluten vad gäller uppförande. Höja rösten kan mkt väl räcka för att åka på knall, men folk är medvetna om det och uppför sig därefter. Ingen vill åka till sluten frånsett en del stolpskott som vill prova på att "sitta hårt".
Citera
2016-06-23, 11:15
Bannlyst
Någon som fått ta den i pruttan medans dom satt inne? Eller händer sådant i USA endast?
Citera
2016-06-23, 13:14
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SossenLars
Någon som fått ta den i pruttan medans dom satt inne? Eller händer sådant i USA endast?

Begå ett brott så kan du återkomma med svar när du har suttit ett tag.

Ämnet har behandlats ett par ggr redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in