Citat:
Ursprungligen postat av
Flamsan
Ni som lägger skuld på kvinnorna
Har ni någonsin varit skräckslagna, nästan skrämda från vettet av någon annan person?
Om inte kan ni inte uttala er om hur man som kvinna ska agera när en galen karl hotar en.
Man gör allt för att överleva och att ens nära och kära ska överleva.
Så håll nu snattran era patetiska kräk.
Gör man allt för att ens nära och kära ska överleva när man vägrar att acceptera samhällets hjälp samt juridiskt skyddar gärningsmannen genom att vägra att vittna/informera relevanta myndigheter om gärningsmannens otäckheter? Givet att samhället kräver att jag ska agera för att förhindra att människor som inte ens vill ha hjälp blir misshandlade/våldtagna/antastade/mördade av människor jag aldrig träffat, tycker jag att det är rimligt att åtminstone kräva att de inblandade kan tänka över sitt agerande först.
Citat:
Ursprungligen postat av
sno
De killar som har råkat illa ut pga GM har inte sökt sig till hans sällskap. De har haft jobb - ex. spärrvakt - eller liknande så att de har tvingats möta GM. Jag tror inte att de skulle ha något som helst intresse av fortsatt umgänge med GM.
Men tjejerna som först klagar över hur illa behandlade de har blivit av just GM fortsätter umgänget med honom - och klagar vidare..
Håller helt med.
Citat:
Ursprungligen postat av
Timothy.McVeigh
Tydligen kan man hitta skyddade boende och även får det att stänga.
http://www.sydsvenskan.se/2016-06-08/hot-far-skyddat-boende-att-stanga
"Hot får skyddat boende att stänga
Kvinnojouren i Södertälje lägger ner sitt skyddade boende och tre av fyra anställda har varslats om uppsägning. Verksamheten tvingas stänga efter hot, bland annat har boendet utsatts för skottlossning, rapporterar SVT Södertälje.
Det här innebär att Södertälje nu står helt utan ett skyddat boende för utsatta kvinnor och barn."
Samtliga "skyddade" boenden för kvinnor i Sverige bör förmodligen stängas, eftersom de utgör kraftig mansdiskriminering och underlig felprioritering där den mest privilegierade och minst utsatta könet får kraftigt överrepresenterad hjälp när det gäller hot och våld. Hur många män får skyddat boende om de uppger sig vara utsatta? I princip inga trots att de löper flera gånger högre risk att bli utsatta för nästan allt otäckt förutom vissa sexualbrott.
Citat:
Ursprungligen postat av
Slackoff
Ja det är viktigt att tjejer inser att man enbart bör dejta normala empatiska helyllekillar som Sno till exempel.
Att ensidigt lägga skulden på en återfallsdräpare är i grunden inte lika produktivt som att granska offrets förehavanden.
Det är dock ingen som tycker att återfallsmördaren är en bra person. Däremot är det givetvis så att en relativt liten andel drägg står för en enorm mängd av brottsligheten, och om man inte skyr dessa avarter som pesten ökar man drastiskt risken för att själv bli utsatt.
Citat:
Ursprungligen postat av
judenheten
Det är precis vad jag gör, och jag gör det för att försöka visa hur dumt och verklighetsfrånvänt det är att resonera som du gör. De flesta män som mördar sina partners ser inte ut som MJ. Att nån har tatueringar på hjässan kan inte tas som en intäkt för vare sig det ena eller det andra i det här avseendet.
Jag förstår att det är viktigt för dig och många andra här som inte har tatueringar på huvudet att skylla alla världens ondska och kvinnovåld på denna grupp, men det är inte sant och skapar en falsk trygghet. Den bistra sanningen är att de allra flesta män som hatar kvinnor ser ut som "helt vanliga killar" och beter sig också som sådana. Att då säga att vi ska lära oss att döma hunden efter håren istället för att döma hunden efter personligheten hjälper ingen, utan det inger bara en falsk trygghet om att den där "helt vanliga killen" i sin A&F-tröja på Stureplan faktiskt är helt ofarlig.
Det ställer jag mig ytterst tveksam till, detta är snarare en typisk "feel-good" myt. Det är i praktiken en liten och påfallande ofta kroniskt våldsam minoritet som står för i princip alla brott av detta slag. Den falska tryggheten kommer snarare från underliga typer som dig, som tror att det är ungefär lika bra att umgås med arbetslösa kvinnomisshandlande mördare som "vanliga killar" eftersom bägge grupper förvisso innehåller mördare och våldsmän.
Citat:
Ursprungligen postat av
molliesmille
Misshandel har fängelse i straffskalan. Alla får knappast det. Ger gärningsmannen intryck av att vara ångerfull, påverkbar och om det gäller första misshandeln (som kommit till domstols kännedom) kan det bli skyddstillsyn, något program där vederbörande får redskap för att hantera sin aggressivitet/ sina alkoholvanor etc och samhällstjänst.
Gärningsmannen i detta fall kan knappast räknas som något av detta, karl var tidigare dömd för allsköns otäckheter. Sedan förstår jag om detta gäller överlag.