2016-06-21, 15:59
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
Kanske samtalsterapi kan hjälpa?
Det är du som behöver ta en diskussion och inte komma med personangrepp så fort någon säger emot det lilla bebis!

Kvinnor är hemmafru får inte ens någon lön helt beroende av mannen. De får dålig pension. Men då ska de vara nöjda med att deras man "uppskattar" det.
Det ser bara ut som en Fälla ni vill sätta kvinnor i att göra allt skit jobb. Att kvinnor ska tycka det är sååå roligt att städa, laga mat och byta blöjor. Men de tycker nog inte många!! Sen ska de väl bli "våldtagna" med men det räknas inte som våldtäckt bara att deras man ska ha sex med dem när de vill och kvinnan ska inte klaga...
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2016-06-21 kl. 16:06.
Citera
2016-06-21, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
ja det finns kvinnor som gör detta ja, och det får betala svindyrt för detta. Fattar du? De får skitpensioner, skitlöner och dessutom som gräddan på moset låg status i samhället OCH hamnar i ekonomiskt beroende till en partner som har samma exakt samma ansvar för barnen men som får alla ekonomiska fördelar av arrangemanget, får han lust att skiljas så har hon inget skydd.

Så andelen intelligenta förutseende kvinnor som känner sig speciellt sugna på detta är nog rel. liten.

Så min fråga återstår…OM det nu är av så stor vikt att barn inte går på dagis….varför stannar inte ni män hemma och offrar er? Speciellt i tider där män är mer arbetslösa och kvinnor högre utbildade?
hmm?

Det är ju tur att du finns för att föra dessa vuxna kvinnors talan. Trots att de lika väl som du känner till förhållandena och vilka trade-offs eventuella beslut innebär. Jag gissar att de inte delar din syn på vad som är värdefullt i livet, pengar och status och sånt. De kanske har större tilltro till kärleken också, och ser inte vardagen som en kamp eller förberedelse till kamp mot sin livskamrat.

Skulle det inte vara bättre att anpassa samhället så att varje konstellation kan fatta sina egna vuxna beslut? Det är så nedvärderande att tala om kvinnofällor som om kvinnor är lättledda mähän som gör som män säger.
Citera
2016-06-21, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Nej du får söka upp det själv om du verkligen vill läsa. Många i forumet vill inte ens läsa trådarna om det inte står Att kvinnor ska vara hemmafru och kvinnor är dåligt.

Det vill jag inte.
Citera
2016-06-21, 16:07
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Det vill jag inte.
Nej men det är väl bra om jag gör lite onödigt jobb med att leta upp den ändå? Det tycker jag är roligt!
Citera
2016-06-21, 16:08
Medlem
Citat:
Det är du som behöver ta en diskussion och inte komma med personangrepp så fort någon säger emot det lilla bebis!

Kvinnor är hemmafru får inte ens någon lön helt beroende av mannen. De får dålig pension. Men då ska de vara nöjda med att deras man "uppskattar" det.
Det ser bara ut som en Fälla ni vill sätta kvinnor i att göra allt skit jobb. Att kvinnor ska tycka det är sååå roligt att städa, laga mat och byta blöjor. Men de tycker nog inte många!!

Kvinnor är inte så svaga att de låter sig sättas i fällor, vad får dig att tro det? Kvinnor är vuxna individer som fattar vuxna och ansvarsfulla beslut för sig och sin familj, precis som män gör. Normala familjer har inte en intern könskamp.

Jag tycker ändå du ska överväga samtalsterapi, jag tror det är bra för dig att prata av dig och komma under översyn av en psykolog.
Citera
2016-06-21, 16:09
Medlem
Citat:
Nej men det är väl bra om jag gör lite onödigt jobb med att leta upp den ändå? Det tycker jag är roligt!

Det är ju inte onödigt jobb om du vill referera till informationen som grund för ett argument. Annars kan du ju låta bli. Jag lovar, ingen bryr sig.
Citera
2016-06-21, 16:10
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Kvinnor är inte så svaga att de låter sig sättas i fällor, vad får dig att tro det? Kvinnor är vuxna individer som fattar vuxna och ansvarsfulla beslut för sig och sin familj, precis som män gör. Normala familjer har inte en intern könskamp.

Jag tycker ändå du ska överväga samtalsterapi, jag tror det är bra för dig att prata av dig och komma under översyn av en psykolog.
Tråkigt att du tycker det din lilla fitta och inte kan ta diskussionen seriöst. Jag tror inte på att kvinnor har något att säga till om i alla familjer då står de ofta under ett hot av mannen av ekonomiskt beroende.
Citera
2016-06-21, 16:10
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Det är ju inte onödigt jobb om du vill referera till informationen som grund för ett argument. Annars kan du ju låta bli. Jag lovar, ingen bryr sig.
Nej inte alls onödigt att jag gör det och ingen läser det.
Citera
2016-06-21, 16:11
Medlem
Citat:
Nej inte alls onödigt att jag gör det och ingen läser det.

https://youtu.be/34wASuHRuRo
Citera
2016-06-21, 16:12
Medlem
Citat:
Tråkigt att du tycker det din lilla fitta och inte kan ta diskussionen seriöst. Jag tror inte på att kvinnor har något att säga till om i alla familjer då står de ofta under ett hot av mannen av ekonomiskt beroende.

Det är inte alla som har crackbabyns perspektiv på samhället. Män är i allmänhet bra och lojala och gör allt för sin familj.
Citera
2016-06-21, 16:12
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
https://youtu.be/34wASuHRuRo
Du skulle behöva terapi din lilla hora !
Citera
2016-06-21, 16:13
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Det är inte alla som har crackbabyns perspektiv på samhället. Män är i allmänhet bra och lojala och gör allt för sin familj.
Nej det gör ni inte men ni gör allt för att trycka ner kvinnor och alltid ha ett "övertag".
Stackars kvinnor får leva med det bara för männen är jävla uppblåsta fittor.
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2016-06-21 kl. 16:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in