2016-06-21, 15:52
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Din sida var inte om svenska hemmafruar.

Män blir också det. Men inte lika mycket män som jobbar i det.

Jag har arbetat som USK och det trumfar ditt horaktiga sludder.
Idag har jag det mycket mera slitsamt och arbetar mycket mer, med mer stress som topping på ditt hormos.
Inte nog med det är jag ej ens i närheten av utsliten. Detta trotts övertid, barn, hus, kapitalförvaltning mm. Jag gör skitmycket, helt enkelt.

Tjejerna som ej ens klarar USK:a jobbet... Vafan klarar de???
Inte ens att raka armhålor eller fittan i alla fall
Bedrövligt
Citera
2016-06-21, 15:53
Medlem
stämmer säkert men... de flesta hemmafruar är antagligen religiösa eller har en rik man.
Citera
2016-06-21, 15:53
Bannlyst
Det enda vettiga jag hört feministerna i den här tråden komma med är att göra det mer ekonomiskt försvarbart för kvinnor att stanna hemma med sina barn. Principiellt är jag emot statliga subventioner men när det gäller just det här är jag beredd att göra ett undantag. Att satsa på barnen och ge mammor mer pengar för hemarbete kommer löna sig i längden eftersom barnen blir tryggare, stabilare och mer produktiva för samhället när de blir vuxna.

Sedan bör man återinföra kärnfamiljen som något eftersträvansvärt, och omedelbart sluta upp med påfund som insemination för singelkvinnor. Ensamstående föräldrar ska inte ses som något positivt av samhället i stort. Och det beror inte pga någon förlegad moralism från min sida utan det är ren och skär vetenskap att barn som växer upp med ensamstående mammor och frånvarande pappor löper myyycket högre risk att hamna i all möjlig skit som vuxna. Således en stor börda för samhället.
Citera
2016-06-21, 15:54
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
Men brukar inte horor jobba borta? Eller jobbar de hemma med barnen?
Ja en kvinna kan vara en duktig, smart riktig kvinna och vara hemma med barnen eller vara en äcklig, omogen feminist hora som jobbar och inte bryr sig om barnen, och tycker lika väl män kan göra det.
Citera
2016-06-21, 15:55
Medlem
Citat:
Ja en kvinna kan vara en duktig, smart riktig kvinna och vara hemma med barnen eller vara en äcklig, omogen feminist hora som jobbar och inte bryr sig om barnen, och tycker lika väl män kan göra det.

Världen måste förvirra dig en hel del. Många frustrerade tårar va?
Citera
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Jag har arbetat som USK och det trumfar ditt horaktiga sludder.
Idag har jag det mycket mera slitsamt och arbetar mycket mer, med mer stress som topping på ditt hormos.
Inte nog med det är jag ej ens i närheten av utsliten. Detta trotts övertid, barn, hus, kapitalförvaltning mm. Jag gör skitmycket, helt enkelt.

Tjejerna som ej ens klarar USK:a jobbet... Vafan klarar de???
Inte ens att raka armhålor eller fittan i alla fall
Bedrövligt

Män som jobbar som undersökterska har lika stor del sjukskrivningar som kvinnorna du kan söka på det .
Citera
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Det enda vettiga jag hört feministerna i den här tråden komma med är att göra det mer ekonomiskt försvarbart för kvinnor att stanna hemma med sina barn. Principiellt är jag emot statliga subventioner men när det gäller just det här är jag beredd att göra ett undantag. Att satsa på barnen och ge mammor mer pengar för hemarbete kommer löna sig i längden eftersom barnen blir tryggare, stabilare och mer produktiva för samhället när de blir vuxna.

Sedan bör man återinföra kärnfamiljen som något eftersträvansvärt, och omedelbart sluta upp med påfund som insemination för singelkvinnor. Ensamstående föräldrar ska inte ses som något positivt av samhället i stort. Och det beror inte pga någon förlegad moralism från min sida utan det är ren och skär vetenskap att barn som växer upp med ensamstående mammor och frånvarande pappor löper myyycket högre risk att hamna i all möjlig skit som vuxna. Således en stor börda för samhället.
Nej det är män som ska vara hemma mer med barn inte kvinnor.
Citera
2016-06-21, 15:56
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Världen måste förvirra dig en hel del. Många frustrerade tårar va?
Ja blir arg på fittorna med era jävla hycklande!
Citera
2016-06-21, 15:56
Medlem
Citat:
Män som jobbar som undersökterska har lika stor del sjukskrivningar som kvinnorna du kan söka på det .

Eller så kan du som kommer med påståendet bifoga källan.
Citera
2016-06-21, 15:57
Medlem
Citat:
Ja blir arg på fittorna med era jävla hycklande!

Kanske samtalsterapi kan hjälpa?
Citera
Medlem
Citat:
Nej jag menar ingenting om fäder. Det jag frågar är väldigt specifikt, så du behöver inte bryta ut i dina evighetlånga filibustersvar. Finns det inte kvinnor som vill stanna hemma med barn, och som är vuxna nog att ta det beslutet tillsammans med sin partner?

ja det finns kvinnor som gör detta ja, och det får betala svindyrt för detta. Fattar du? De får skitpensioner, skitlöner och dessutom som gräddan på moset låg status i samhället OCH hamnar i ekonomiskt beroende till en partner som har samma exakt samma ansvar för barnen men som får alla ekonomiska fördelar av arrangemanget, får han lust att skiljas så har hon inget skydd.

Så andelen intelligenta förutseende kvinnor som känner sig speciellt sugna på detta är nog rel. liten.

Så min fråga återstår…OM det nu är av så stor vikt att barn inte går på dagis….varför stannar inte ni män hemma och offrar er? Speciellt i tider där män är mer arbetslösa och kvinnor högre utbildade?
hmm?
Citera
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Eller så kan du som kommer med påståendet bifoga källan.
Nej du får söka upp det själv om du verkligen vill läsa. Många i forumet vill inte ens läsa trådarna om det inte står Att kvinnor ska vara hemmafru och kvinnor är dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in